Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er så lei!! Uten å gå dypt inn på hvorfor så har jeg måttet levd på sosialstønad noen mnd nå. Nå er jeg igang med et kurs men allikevel er det en overlappingsperiode hvor jeg skal gå over på kursstønad. Jeg pleier å få stønaden fra sosialen i månedskiftet og her sitter jeg da..har vært nedover på kontoret og klaget for jeg er uten penger nå ( har fått innvilget stønad til jeg får kursstønaden). det viste seg at de hadde stoppet utbetalingene ved en feil. Kanskje får jeg pengene tidligst imorgen..Og jeg har kun nok penger til å ta bussen til og fra kurset imorgen. mat har jeg ikke råd til, heller ikke penger til kontantkort til mobilen. Jeg er så lei av å måtte bare "finne meg i" deres feil! i sommer ga de meg først avslag på min støndadsøknad og vedtaket om det hadde de sendt til en 4 år gammel adresse. Grunnen til at de ikke hadde ringt meg var at de ikke fant noe mob.nr på meg..den stod på søknaden..Så klarte de å rote vekk søknaden min og jeg måtte levere en på ny. fikk den innvilget heldigvis da. Men det er alltid så mye rot. Slik som nå. Og jeg bruker så mye energi og krefter på å få det hele oppklart og jeg får nesten en psykisk nedtur av det hele. Joda, det er bare penger kan enkelte si men det er kjempetrasig og sitte i en by, være 24 år og ikke ha råd til mat engang..Da føler du deg høy på pæra! Blir bare så utrolig !!! Måtte bare få ut litt agresjon..
nallemaja Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 og jeg satt plutselig uten penger i sommer... mannen min hadde ikke opparbeidet seg feriepenger til i år, siden han var selvstendig næringsdrivende og ble arbeidsledig til november i fjor. Jeg går på attføring,leverer e-meldekort og får utbetaling 2 ganger i måneden. Plutselig gikk meldekortene i stå påveg fra meg til aetat, og tre utbelakinger uteble...ringte selvfølgelig aetat når første utbetalinga ikke kom, saksbehandler fant ikke feilen, skulle kontakte interservice, men de hadde gått for dagen, over helga tok jeg kontakt igjen, og så tok det 5 dager før jeg fikk penger.Da var det en uke til jeg skulle ha neste utbetaling som heller ikke kom, så skjedde det samme som i forrige periode. Og en gang til. Skikkelig irriterende siden dette var i samme måned som mannen min ikke fikk lønn pga ferien.... tidligere har jeg fått for lite utbetalt, og ikke fått etterbetalt fordi jeg visstnok ikke hadde krav på det når det var aetat som hadde gjort en hendelig feil... Jeg hater når det blir uorden på de faste utbetalingene, for da blir alt rot, og regninger må utsettes osv...Penger blir fryktlig viktige når man ikke har dem!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå