Gå til innhold

korsett?

littlemama

Anbefalte innlegg

har blitt anbefalt av en venninne å bruke korsett,for å få et penere liv o.s.v.hva med dere andre,har dere tenkt å bruke det?:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt på det, men jeg venter og ser hvordan kjolen sitter på.

Tror ikke sambo vil være så overlykkelig dersom jeg har det på.... icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å bruke korsett under min kjole-da får iallefall jeg de "kvinnelige" formene som jeg ønsker (da jeg ikke har dem i utgangspunktet). Men det er lurt å prøve det evnt. undertøyet under kjolen, for det er ikke alltid at det blir pent med et hvilket som helst undertøy. Det kommer jo selvsasgt an på kjolen da. Men ta å prøv å se, så finner du jo ut om det er fint med korsett eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kommer ikke til å bruke korsett. Bruk av korsett kommer vel kanskje litt an på kjolen en skal ha. Uansett: prøv alltid undertøyet under brudekjolen FØR bryllupsdagen, slik at du ikke får noen ubehagelige overraskelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg skal så absolutt ha korsett eller torsolette. Prøvde dette under kjolen min første gangen og da satt den så mye penere enn når jeg prøvde uten!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke korsett eller torsolett jeg også. Har prøvd kjolen med og uten, det var ikke noe særlig forskjell egentlig.. Men jeg vil gjerne ha stroppeløs bh, og de jeg har prøvd har ikke gitt tilstrekkelig støtte.. det var mye bedre med stroppeløs torsolett.. da var jeg ikke redd for at puppene skulle ramle ut hele tiden icon_wink.gif Derfor blir det torsolett på meg!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja!

Jeg skal bruke korsett! Jeg har kjøpt en, den er ganske enkel: bare ren og fin hvit sateng. Men den er kjempelekker! icon_smile.gif Den er også kjempefin under kjolen... det er å anbefales! Virkelig det beste om man vil "strype" inn noen kilo oxo icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perser!

Kjolen din er jo bare nyyyyyyyyydelig!!!!!

Nå angrer jeg nesten på kjøpet mitt... icon_smile.gif

Men jeg kan ikke gå med en slik kjole, det hadde blitt valker både her og der... icon_biggrin.gif

Just for the record: kjolen din er myyye finere enn søsteren din sin!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke bruke korsett under kjolen min, for den har samme korsett-snøring som på *perser* sin. Så det vil bare se dumt ut tror jeg icon_smile.gif

-Kjolen min.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen av dere som vet hvor man får kjøpt korsett, selger de det i alle undertøys butikker, eller er det noe man får sydd til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får nok kjøpt det i undertøysbutikker .men jeg lurer også på en annen ting.hva er torsolett? icon_confused.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Torselette "strammer" ikke inn og støper kroppen like fint som korsett, og dessuten er korsett vanligvis mer enklere(ikke så mye blonder og dill). Et korsett er det gamle snurpe inn undertøyet, som man kunne se i Moulin Rouge (Nicole Kidman), som f.eks. her. Ellers kan du se et torsolette her med forklaring på forskjellen av dette og korsett.

Det finnes på undertøysforretninger, men min erfaring er at det er dyrt og ikke så godt utvalg. Det var en gang et innlegg her på forumet, der en person hadde lista opp mange internettbutikker, men det finner jeg ikke igjen!! icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for å legg oppkjolen min forrige tirsdag, og da fikk jeg prøve et korsett (hadde et selv) som satt veldig mye bedre enn det jeg hadde.

Det ble bestilt med en gang. Det koster, men man skal gå med det ganske lenge, så det er greit at det er litt behagelig også.

Det var billigere enn en tiara de skulle ha meg til å kjøpe, så da var det greit. icon_smile.gif))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsett og torsolette er det samme, med unntak av at korsettet mangler stroppene som holder strømpene. Du kan få likt antall spiler og lik hold in-effekt på begge deler.

Jeg skal ha torsolette, og synes det gir en penere holdning og gjør at kjolen sitter penere. Kjolen min har ettersittende bærestykke, markert liv, og stort "prinsesse-skjørt".12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring med å få tak i korsett som jeg ville ha, måtte jeg på eBay. Ellers så kan du finne noe mer via nett her og går du inn på länkar på denne siden finner du flere nettbutikker. Det er ikke sikkert du får tak i noe som er billigere enn på undertøy/brudeforretn. men utvalget (og til og med kvalitet) er bedre surfer du litt på nett. Lykke til! icon_smile.gif

Nei, det er feil tuppelure; man får stropper til å holde opp strømpene på korsett også! Dessuten kan man ikke snøre inn like mye med torsolette (utenom noen få spesial) som korsett. Torselette er mer designet for å se "pent" ut, istedenfor korsett som har egentlig mest en funksjon, som er å strype inn..

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-03-25 12:24 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bestilte akkurat det korsettet som det var link til over på Victorias Secret. Er litt beskymret over at jeg ikke får prøvd det på før jeg kjøper det, men har ikke funnet et korsett i Norge. Det kommer på rundt 1000,- med porto. Noen som har bestilt fra Victorias Secret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt mange over nettet, uten å prøve de først selvfølgelig. Har enda ikke kjøpt noen som ikke har passet meg; men om det passer under kjolen din er noe annet.. Det spørs jo hvordan kjolen din er! Akkurat den du har kjøpt har jo en liten blondekant øverst, men jeg tror du må ha en veldig "gjennomsiktig" kjole om den skal vises igjennom! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha korsett! Det er stor forskjell å ha korsett og ikke. Ikke bare sitter kjolen mye penere på, men man får også en mye bedre holdning! MM er vel neppe den eneste i Norge med dårlig holdning. La dere ikke merke til hvor flott holdning hun hadde i bryllupet sitt! icon_wink.gif

Jeg kjøpte korsettet mitt i brudesalongen (Kristins). Har ikke sett det hos alle brudesalonger. Men man kan jo også prøve andre butikker som spesialiserer seg på litt finere undertøy. Da får man jo også god hjelp!

Et annet tips jeg fikk av moren min. Jeg ville velge hvitt korsett, men hun overtalte meg istedet for å kjøpe et i kremfarget. Dette fordi hvitt under hvitt syns VELDIG godt! Men om du velger undertøy i en farge nærmere din egen hudfarge, så syns det ikke under hvite plagg!! I og med at jeg har planer om å bruke korsettet også i fremtiden, så hørte jeg på moren min der! Og for de av dere som har valgt hvit brudekjole i tynt stoff, så kan det jo også være noe å huske på...

Jeg valgte dessuten et korsett med masse blonder - samboeren min elsker blonder icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...