Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært i syden en uke med to av mine barn, og der hadde vi det veldig hyggelig. Ble kjent med trivelige folk, bl.a. en hel familie som var der for å feire moras 70-årsdag. Og i den familien var det en singel sønn som jeg ble veldig betatt av. Vi hadde god kontakt under hele oppholdet, og jeg følte det "var noe" der. Da vi skiltes, utvekslet vi mobilnr og avtalte å holde kontakten. Det hadde vært deilig nå å bare la et evt forhold utvikle seg, for jeg likte karen veldig godt. Men så er det det at han er 8 år yngre enn meg. Som regel blir jeg tiltrukket av menn som er eldre enn meg. Hva skal jeg gjøre? Holde denne kjekke karen på en armlengdes avstand for å unngå at han blir forelsket i meg, eller bare la det stå til og se hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis dere begge er voksne og single så er det vel ingen grunn til å holde han på avstand?

Gjest _Leela_
Skrevet

Synes du bare skal la det stå til, du har da vel ingen ting å tape på å prøve. Ellers kommer du kanskje til å angre og tenke på hva som det kunne ha vært og blitt.

Er selv blitt betatt av en som er 5 år yngre, fant ut at jeg bare skulle ignorere venners småerting og nyte det. Alder betyr ikke så mye...

Skrevet

Joda, voksne og single er vi. Men han er bare 29, og jeg er 8 år eldre og har barn fra før. Han er fullt klar over hvor gammel jeg er, og vi har ikke noe forhold ennå. Men jeg er fryktelig usikker pga det med alderen, selv om han er voksen, moden og reflektert. Det er ikke det at jeg tror han blir for ung for meg, men at jeg blir for gammel for ham...

Og samtidig er jeg på vei til å bli forelsket... :sjenert:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Bare 29? 29 er da ikke så lite? Han er da ikke fjortiss heller?

Skrevet

"Bare 29" ?!? Det er vel ikke så ungt det vel? Jeg er 29...

Skrevet

Hva er galt med 29? 29 er bare et tall som alle andre. Det viktige er jo hvordan dere er som personer....

Skrevet

Neida, 29 er ikke lite. Og han har overhodet ikke gitt uttrykk for at han synes jeg er for gammel. Har bare ingen erfaring med å falle for yngre menn...

Men jeg skjønner at her er der bare å la seg føre med strømmen :)

Vi bor på forskjellige kanter av landet, men han reiser mye i jobben sin og er ofte her jeg bor, så vi har mulighet til å treffes for å bli bedre kjent.

Skal sende ham en koselig natta-melding før jeg legger meg, så får vi se hva son skjer :hjerter_rundt:

Gjest lykken er.......
Skrevet

En venninne av meg er gift med en mann som er 7 år yngre enn henne, og det fungerer helt fint. En tidligere kollega var og er gift med en mann som er 11 år yngre enn henne, og det har vart i mange år nå.

Så stå på, gi blaffen i alderen. Nyt kjærligheten når du finner den uansett alder.

Skrevet

En av mine nærmeste venninner er 41, og hennes samboer gjennom seks år er 28. Så hvorfor ikke ta en sjanse?

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Kjør på!

Som bonus risikerer dere også å oppleve alderdommen sammen også jo!

Drit i "normer" og eventuelt folkesnakk. Skarpe tunger fra fordømmende kvinner vil utelukkende være oppriktig misunnelse :)

Lykke til :klem:

Skrevet

Tusen takk for god oppbacking alle sammen!

Fikk en riktig koselig melding tilbake i går kveld, ser lovende ut dette.

Føler meg helt på tuppa og litt fjortis nå... :sjenert:

Skrevet

Heisann...

jeg er 10 år eldre enn kjæresten min, motsatt vei...

I begynnelsen så holdt jeg han på avstand for jeg syns det var litt for mye aldre mellom oss.. Han gav seg ikke og etterhvert fikk jeg gode følelser for han og vi ble kjærester.

Han er moden for alderen og jeg litt barnslig til tider så vi utfyller hverandre godt..

Merker at det er noen forskjeller mellom oss som blir utfordringer og det er musikksmak og felles venner. Hans venner er jevngamle med han, mine på min alder og ikke alltid like enkelt i forhold til sammenkomster...m.m.

men vi elsker hverandre og har det veldig godt i sammen..

Skrevet

Hvordan vil du oppleve om "kjæresten som er 8 år yngre en deg sine kamerater har jenter/kjærester som er 4-10 yngre en dem selv.

Hvor stor blir aldersforskjellen da?

Skrevet

Ville ikke bekymret meg så veldig. Vet om flere eksempler hvor det går strålende. Moren til samboeren min er sammen med en som er ca ti år yngre. De har vært sammen siden han var ca 30 og hun ca 40. Bare hun har barn fra før (de har ingen sammen). De har det kjmpefint og passer veldig godt sammen. Når man er i den alderen, enten det er 30 eller 40, har man helst nådd en viss grad av modenhet uansett.

En ting som kan være lurt å diskutere om det blir seriøst er hvorvidt han som er yngst ønsker seg barn eller ei.

Skrevet

Jeg er samboer med en som er 7 år yngre. Det går så fint, så. Go for it! Han er voksen, du er voksen så hva er det å lure på?

Skrevet

Selvsagt er det viktig å avklare dette med barn dersom det blir noe seriøst. Jeg har vært igjennom den perioden med småbarn og greier, ungene er store (den yngste er 10 år) og det er godt med den friheten det gir. Han har ingen barn, og jeg regner med at han vil ønske seg barn i framtida. Det er jo et av dillemmaene med aldersforskjellen. Men for min del vil det ikke by på problemer å "starte på nytt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...