Gå til innhold

NGT stryper linjene til NrK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg har ngt men dette her er ikke nok til at jeg gidder å klage... har vel såvidt tittet på nettsidene til NRK en gang i mitt liv ;)

(og jeg har forresten ingen andre leverandørtilbud)

og for å bli litt mer huggestabbe... jeg skjønner faktisk utsagnet til ngt om at de ikke har mulighet til å følge utviklingen til en statsfinansiert kanal.

Endret av minienthe
Gjest Kaffomann
Skrevet
jeg har ngt men dette her er ikke nok til at jeg gidder å klage... har vel såvidt tittet på nettsidene til NRK en gang i mitt liv ;)

Så lenge det ikke angår deg, så er det jo greit. Mange ganger du tenker sånn?

(og jeg har forresten ingen andre leverandørtilbud)

og for å bli litt mer huggestabbe... jeg skjønner faktisk utsagnet til ngt om at de ikke har mulighet til å følge utviklingen til en statsfinansiert kanal.

Hva med andre gratistjenester på nett som google-video, youtube, bittorrent, nedlastning av Windows Vista? Skal vi kutte ned på de tjenestene også?

Skrevet
Så lenge det ikke angår deg, så er det jo greit. Mange ganger du tenker sånn?

Hva med andre gratistjenester på nett som google-video, youtube, bittorrent, nedlastning av Windows Vista? Skal vi kutte ned på de tjenestene også?

vel... siden jeg omtrent ikke bruker slike tjenester på nett så må jeg innrømme at det ikke opptar meg så mye...

og uansett som det hadde angått meg eller ikke, jeg har kun mulighet til å få internett fra ngt så jeg har ikke mulighet til å bytte leverandør.

vista kommer såvidt jeg vet også på cd-rom når tiden er inne

Gjest Kaffomann
Skrevet
vista kommer såvidt jeg vet også på cd-rom når tiden er inne

Ja, det hadde vært fint for MS om alle frivillige beta-testere fikk tilsendt hver sin CD-ROM. Lenge leve gammel, inngrodd teknologi.

Skrevet
Ja, det hadde vært fint for MS om alle frivillige beta-testere fikk tilsendt hver sin CD-ROM. Lenge leve gammel, inngrodd teknologi.

og for å kverulere litt mer... hvor mange % av kundegruppen til ngt gjør egentlig dette ?

Gjest Kaffomann
Skrevet
og for å kverulere litt mer... hvor mange % av kundegruppen til ngt gjør egentlig dette ?

Hvor mange vet jeg ikke, men veldig mange lastet ned beta-utgaven til Windows Vista, så mange at serveren til MS gikk ned.

Uansett er ikke det viktig. NGT har/snart hadde en avtale med meg om å levere 3500 kbps, ferdig med det. Hva jeg bruker nettet til av lovlige ting, har ikke de noe med. Klarer de ikke å levere hastigheten de skal til alle kundene, stanser de utbygging til nye kunder til de har bygget ut nok kapasitet.

Skrevet
Hvor mange vet jeg ikke, men veldig mange lastet ned beta-utgaven til Windows Vista, så mange at serveren til MS gikk ned.

Uansett er ikke det viktig. NGT har/snart hadde en avtale med meg om å levere 3500 kbps, ferdig med det. Hva jeg bruker nettet til av lovlige ting, har ikke de noe med. Klarer de ikke å levere hastigheten de skal til alle kundene, stanser de utbygging til nye kunder til de har bygget ut nok kapasitet.

vil vel heller si det forteller litt om MS ;)

men jo, jeg er i prinsippet enig med deg men jeg har faktisk forståelse for at de prioriterer betalende kunder.

nrk har statsfinansiering og har økonomi til å følge utviklingen mye raskere en det ngt har da de må finansiere linjeutvikling av egen lomme.

uansett... å kreve at ngt kunder skal si opp avtalen er litt dumt da dette vil bli dyrt (avtale/kontraktsbrudd) og f.eks jeg har ikke andre tilbud.

Gjest Kaffomann
Skrevet (endret)
vil vel heller si det forteller litt om MS ;)

Forteller hva da om MS? At de vil at folk skal bruke Internett?

men jo, jeg er i prinsippet enig med deg men jeg har faktisk forståelse for at de prioriterer betalende kunder.

nrk har statsfinansiering og har økonomi til å følge utviklingen mye raskere en det ngt har da de må finansiere linjeutvikling av egen lomme.

Du mener med andre ord at NGT ikke klarer å levere linjene de sier dem skal klare og du synes det er OK? Nrk leverer langt lavere linjer enn mitt abonnement på 3500. Unnskyld meg for at jeg er naiv, men jeg trodde poenget med å få seg bredbånd var at jeg faktisk kunne bruke det.

Prioriterer betalende kunder? Jeg trodde jeg betalte 399 kroner for å få 3500 fra sentralen dere og inn til meg. Det er bare det at det sto ikke i kontrakten at jeg måtte betale ekstra for at jeg ikke skulle få den hastigheten inn til meg fra sentralen. Det er så enkelt som at hvis de ikke kan det, er ikke det mitt problem. Det blir som å selge et brød hver til 200 kunder når du bare har 100 brød å selge. Da er det dumskap å selge til mer enn 100 kunder.

Jeg skjønner ikke hvorfor du liksom skal forstå dem. Jeg forstår på sett og vis at bankranere vil tjene raske penger, men unnskylder og godtar det ikke.

uansett... å kreve at ngt kunder skal si opp avtalen er litt dumt da dette vil bli dyrt (avtale/kontraktsbrudd) og f.eks jeg har ikke andre tilbud.

Ja, jeg krever at alle skal bytte, ellers får de juling. Jeg skrev for det første "anbefaler", for det andre er det dumskap å si opp midt i bindingstid eller hvis man ikke kan få andre tilbud og for det tredje har ikke jeg autoritet til å kreve noe som helst. Hvis du skulle være i tvil.

Endret av Kaffomann
Skrevet

Dette utsagnet forstår jeg ikke.

Saken er da så enkel at den hastigheten jeg har betalt for, den har jeg rett til å bruke 24/7 - til hva som helst!

Skrevet

vi snakker rett og slett rundt hverandre på ulike plan så jeg lar diskusjonen ligge her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...