Gjest itla Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Er det noen som kan hjelpe meg med oppskrift på vietnamesisk lime- og chilisaus? Sånn helt tyntflytende.. Det er så godt!
razmatazz Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Vet ikke om jeg vet akkurat hvilken du mener, men jeg lager ofte følgende saus til mine vietnamesiske woker: blander ca 1-2 dl soyasaus, 2-3 spiseskjeer sweet chili sauce (sånn du får på butikken), saften fra 2 lime, samt litt revet ingefær. Så heller jeg det over woken noen få minutter før det er ferdig.
Gjest itla Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Takk, men det er ikke helt sånn jeg tenker på... På vietnamesiske restauranter har de ofte retter som består av risnudler, stekte grønnsaker, kjøtt og denne sausen. Den blir liggende i bunnen av bollen, fordi den er så tynn, og man må blande det godt sammen for å få frem smaken. Vet ikke om det var noen bedre forklaring, men...
Gjest itla Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Nope.. det er noe de blander sammen, jeg vil tippe at den inneholder litt sukker for å nøytralisere syrligheten (ikke sweet and sour, altså) og kanskje litt eddik, risvin eller lignende i tillegg til limejuice og chili.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Man blander ofte chilli og lime for å lage fiskesausen, men du er sikker på at det ikke er det?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Bland limejuice2 ss, fiskesaus 2ss, hakket chili, litt sukker.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 http://www.santamaria.no/servlet/se.daddy....s=1&co=3&id=234 Santa Maria Lime wox kryddermiks, ikke akkurat det du spurte om men veldig god. nero
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå