Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #1 Skrevet 20. januar 2003 jeg er en jente fra australia som lurer på hva jeg skal ha på meg på after-ski. har aldri vært på after-ski før. pene klær? skiutstyr? jeg står ikke på ski fra før, jeg skal være med en venninne på fjellet! hjelp meg
Gjest Cruella Skrevet 20. januar 2003 #2 Skrevet 20. januar 2003 Man kommer rett fra bakken, så man har på skiklær. Velkommen til Norge, forresten. :D Lisa-Beth
Kristian (71) Skrevet 20. januar 2003 #3 Skrevet 20. januar 2003 For meg er after-ski ensbetydende med å gå rett fra bakken i de klærne man har stått på ski i. men det finnes jo de som ikke står på ski også som går på after-ski og de er vel som regel kledd i fritidsklær. Pent pyntet tror jeg ikke det er mange som er, det gjør man etter after-ski og før man går ut igjen på kvelden. Dvs..... dersom man ikke går direkte fra afte-ski til discoteket da.... har blitt kastet ut fordi jeg har hatt slalomstøvler på beina jeg syns det var urettferdig for dørvakta fikk jo ikke med seg det og slapp meg inn
Morgan Skrevet 20. januar 2003 #4 Skrevet 20. januar 2003 Går man virkelig rett inn fra skibakken med kjeledressen på?Jeg har aldri vært på sånn,har mest sett det i norske spillefilmer.Jeg så mer for meg at man gikk opp og stelte seg,og hadde en pen røykejakke og en liten cognac til kaffen...?Er det noe annet jeg tenker på her?
Gjest Cruella Skrevet 20. januar 2003 #5 Skrevet 20. januar 2003 Morgan, du har nok "forsett" deg (heter det det?) på "Fjols til fjells"... Man kommer i skiantrekk, svett og jæ#%"&... Men moro er det. Lisa-Beth
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #6 Skrevet 20. januar 2003 Noen få som er overivrige etter å vise hvor "sporty og kule" de er går direkte fra bakken og på afterski.. De fleste av oss setter pris på renslighet.. og føler at dagen faktisk er så lang at vi rekker en tur i dusjen før vi går ut igjen.. "vanlige gå ut klær" er mitt råd.. Dusj og sminke som om du skulle ut på "byen" Ingen grunn til å stinke svett og trampe folk på beina med digre støvler bare fordi du tror du er "ute i bushen" Vi lokale menneskene på skisportsstedene ler i alle fall godt av de få med slalomsko.. og ikke er de de første vi byr opp til dans heller.. Nei takke meg til nyvaskede litt oppyntede mennsker som forstår at de fortsatt er innenfor sivilisasjonens yttergrense...
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #7 Skrevet 20. januar 2003 Det samme som man harpåseg i bakken!
RoadQueen Skrevet 20. januar 2003 #8 Skrevet 20. januar 2003 After Ski er rett fra bakken og inn i varmen i full mundur. Etter et par timer går man gjerne hjem og ordner seg og drar på byn.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. januar 2003 #9 Skrevet 20. januar 2003 Man kommer i skiantrekk, svett og jæ#%"&... Men moro er det. Vi får vel tilgi Lisa-Beth for hennes "folkelige" utbrudd. Å komme rett fra bakken og til after-ski er sett på som skikkelig harry. De fleste drar ned på hotellet, tar en dusj og steller seg litt først. Strikkeplagg er helt in på after-ski, gjerne en Fjällraven bukse el lign. også. Ikke jeans. Milla
Gjest 000 Skrevet 20. januar 2003 #10 Skrevet 20. januar 2003 Er after-ski jo!! Det er etter det at du skal dusje og gjøre deg klar til festen på kvelden. På afterski går du i ski-klær!!! Ski-klær på afterski betyr IKKE at du er overvrig og vil skryte av hvor sporty du er.. MEN et tips.. Det kan jo bli varmt og du vil vel føle deg litt ok også?? -Hvorfor ikke ta en ålreit t-skjorte eller genser på i bakken, og "stripp ned" til denne (behold buksene på... ) når festen er igang! Lykke til.. 8)
Gjest Cruella Skrevet 20. januar 2003 #11 Skrevet 20. januar 2003 Skjønte at min kommentar til deg i en annen tråd om "folkelig" stakk litt, Milla, men deg om det. Mannen min og jeg eier en leilighet på fjellet i et leilighetskompleks og er derfor mye på fjellet. Vi gidder ikke å stikke innom leiligheten for å skifte/style oss til å gå på AfterSki på hotellet f.eks, i likhet med mange naboer her. Pointet hadde i såfall blitt borte med AfterSki; det er et sted man dropper innom før vi går hjem og spiser middag etc. Der tar vi en halvliter eller toddy. AfterSki åpner mens bakken fortsatt er åpen, mens det jeg tror mange her mener er disco'n på kvelden. Nå refererer jeg ikke til f.eks Hemsedal, som er et mer ungdomssted. Hvis vi har tenkt oss på hotellet på middag eller nattklubb om kvelden, kan du slappe helt av Milla, for vi går først i dusjen! Lisa-Beth
Litago Skrevet 20. januar 2003 #12 Skrevet 20. januar 2003 After-ski har alltid vært rett fra bakken og inn i varmen. Sånn var det i Norge og slik er det her. Pynting før after-ski blir sett på som feigt! :D Dessuten ligger jo ofte after-ski stedene i bakken. (Og fordi som tror at vi ikke står på ski/snowboard her i California: joda, - Lake Tahoe er et kjent skisportsted som ligger en halvd dags kjøring unna)
Gjest Cruella Skrevet 20. januar 2003 #13 Skrevet 20. januar 2003 Å, jeg misunner deg, Litago! 8) 8) Elsker å kjøre snowboard, helt siden debuten i -95... Å kunne bo et sted det er varmt med strender etc. men bare kunne sette seg i bilen og kjøre noen timer for deretter spenne på seg brettet...Det er min drøm! Lisa-Beth
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2003 #14 Skrevet 21. januar 2003 Dersom det er buene i bakke er jeg enig.. Da stikker man bare innom... Men ordet "after-ski" er også brukt om disco på kvelden.. "afterski-pub", "afterskidisco" osv Da skal man kle seg som man ville gjøre på "byen".. Med fjellräven bukse osv ville du bli ledd av her jeg bor Milla.. Det ville være harry det.. :) Poenget er; * det som skjer I bakke er jo med skiklær ol * på disco kler man seg som på et disco.. at man har vært i skibakken tidliger på dagen har ingenting med saken å gjøre.. et disco er forstatt et disco!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå