Gjest Madam Felle Skrevet 2. oktober 2006 #21 Del Skrevet 2. oktober 2006 Eg e frra Bærrgen....sier de ← eg e fra bær®gen ( noen drar kanskje lengre på r-en, men ellers er det bærgen, og det vet jeg for jeg er ekte bærgenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2006 #22 Del Skrevet 2. oktober 2006 å pass kjeften din ← sa gjesten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #23 Del Skrevet 3. oktober 2006 Tja, alle folkene på bildene var jo mellom 19 og 25, og bildene var i tillegg tatt på typiske studenetsteder. Hvis man går på Kvarteret, er bergenserne faktisk i mindretall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mysan Skrevet 3. oktober 2006 #24 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jaså SC, du er i gang med en av dine overgeneraliserende utsagn igjen. Trodde du hadde lagt det der bak deg, jeg. Klarte ikke lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 3. oktober 2006 #25 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ikke mobb folk fra Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #26 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vel det er vel ofte de mindre pene som lar seg avbildet slik. Det hjelper vel på selvbilde å eksponere seg. Du er vel selve en lekkerbisken fra beste vestkant du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss_alexandria Skrevet 10. oktober 2006 #27 Del Skrevet 10. oktober 2006 Snasen C, dette var skikkelig low av deg og du sank betraktelig i mine øyne. Dessuten trenger du ikke engang å se på en bergenser, for du er ikke oss verdig! Hilsen en ekte bergenser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #28 Del Skrevet 10. oktober 2006 Titt her. Representerer disse bergenserne et typisk "bergensk" utseendet? Jeg har alltid trodd at Bergensere var litt kjekke, men så drar jo dialekten en god del ned da. Så tittet jeg på bildene over her (kanskje ikke helt representativt?) og ser at mytene om de kjekke bergenserne slår sprekker. Har jeg tatt så feil? Noen som har noen andre nettsider med flere bergensere jeg kan se på? Sånn at jeg har mer å gå på liksom. ← Stakkars deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #29 Del Skrevet 10. oktober 2006 Mange av disse bildene er jo tatt på typiske studentsteder, så mange av disse menneskene er nok tilflyttet, tenker jeg..... Hilsen vakker bergenser! ← Nei. jeg var egentlig bare ute etter bilder av flere bergensere. Har du noen flere nettsider med bilder av bergensere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #30 Del Skrevet 10. oktober 2006 Stakkars deg! ← Der har me dæ som fisken i vanneeeee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #31 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Snasen C, dette var skikkelig low av deg og du sank betraktelig i mine øyne. Dessuten trenger du ikke engang å se på en bergenser, for du er ikke oss verdig! Hilsen en ekte bergenser! ← Det var da voldsomt. Sender et slengkyss over fjellene. Endret 10. oktober 2006 av Snasen C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #32 Del Skrevet 10. oktober 2006 Vel det er vel ofte de mindre pene som lar seg avbildet slik. Det hjelper vel på selvbilde å eksponere seg. Du er vel selve en lekkerbisken fra beste vestkant du da? ← Det kan du jo lure på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #33 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jaså SC, du er i gang med en av dine overgeneraliserende utsagn igjen. Trodde du hadde lagt det der bak deg, jeg. Klarte ikke lenger? ← Nei. Du har så rett. Du kan jammen meg lese meg du. Jeg har prøvd å holde det inni meg men det gikk ikke. Uansett så er det merkelig at ingen klarer å motbevise dette. KAN JEG FÅ FLERE BILDER AV BERGENSERE? Kanskje jeg forandrer mening vet dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. oktober 2006 #34 Del Skrevet 10. oktober 2006 Er du sikker på at de er bergensere de der på bildene da? Kanskje de er fra Stavanger. Trondheim, Ås, Elverum, Oslo, Ski, Lillestrøm... who knows Ser du på bilder fra NHH så tror jeg flesteparten kommer fra alle andre steder enn Bergen, selv om skolen ligger der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #35 Del Skrevet 10. oktober 2006 Der har me dæ som fisken i vanneeeee. ← Det der var milevis fra bergensdialekt... Dær har vi de så'fiskæn i vannæææ, sier man iallefall på "gatebergensk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #36 Del Skrevet 10. oktober 2006 herlighet.. snakk om å henge ut folk på nettet da.. tenk på de som er på bildene da....stygt og lite voksent gjort av deg trådstarter. de kan være slle steder fra.. det er ikke bare bergensere i denne byen vettu! og de bildene du søker kan du finne selv, hvis det er et stort must... herlighet, du synker lavt når du sier slikt.. beklager, men dette var rett og slett kvalmt. trodde ikke voksne mennesker skrev slik, va så dømmende.. og ja, jeg er bare en gjest, bla bla bla... komme sånne utsagn.. bla bla bla.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loquita Skrevet 10. oktober 2006 #37 Del Skrevet 10. oktober 2006 Denne måtte EG jo svare på.(med ekstra dårlig bergensk grammatikk for mer effekt) Eg har issje sett nokken av de tjuaguttene der i mine levedagar -og issje ser de spesielt bergenske ut hellar. Nei gi meg en ekte bergensar for di e issje så gale ska eg si dokkar. ganske så tidige guttar faktisk hahah første gang jeg har skrevet på dialekten min, og den skal dere som hater bergensdialekt ha: på papiret ser den hvertfall ikke mye pen ut. Men ut av munnen på en kjekk gutt; som musikk i mine ører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #38 Del Skrevet 10. oktober 2006 hahah første gang jeg har skrevet på dialekten min, og den skal dere som hater bergensdialekt ha: på papiret ser den hvertfall ikke mye pen ut. Men ut av munnen på en kjekk gutt; som musikk i mine ører ← Det er akkurat dette jeg sliter litt med skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loquita Skrevet 10. oktober 2006 #39 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det kommer litt an på gutten også da selvfølgelig. Og så hater jeg "pen-bergensk", de som sier JEG og IKKE slik som de gjør på østlandet. Bodde med en fra Haugesund som på død og liv måtte legge om til bergensk på fylla...Men han bommet totalt på uttalen. Det var ikke sjarmerende det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #40 Del Skrevet 10. oktober 2006 jeg snakker pen bergensk:) og ser ikke noe gale med det.. mye penere enn kav bergensk, som jeg ikke har noe imot.. vi bergensere må støtte hverandre her asså... mange forskjellige grunner for at folk snakker pent , husk det og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå