Gjest Taxi Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg skal lage pannekaker i dag, og trenger en god oppskrift! Det ligger jo ørten pannekakeoppskrifter her, et lite kaos når jeg søkte... hva er din beste og enkleste oppskrift?
Leanne Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 hvetemel (+ evt litt grovt mel) melk 2 egg litt salt 3 ss smeltet margarin røres sammen, klar til å brukes med en gang. Enkelt og godt Og husk blåbærsyltetøy
Gjest Taxi Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 hvetemel (+ evt litt grovt mel) melk 2 egg litt salt 3 ss smeltet margarin røres sammen, klar til å brukes med en gang. Enkelt og godt Og husk blåbærsyltetøy ← jeg er ikke så god på å måle opp ting på feelingen, tror jeg må ha litt mer nøyaktige mål...
Gjest Norwegian Blue Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 (endret) 3 egg 6-7dl melk 5dl hvetemel en dæsj sukker en dæsj salt jeg bruker bare margarin i pannen og ikke i røra. Pannekaker er godt. Endret 2. oktober 2006 av Norwegian Blue
miesol Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 God oppskrift på grove pannekaker 2 dl hvetemel 0,5 dl sammalt hvete 0,5 del havregryn 6 dl lettmelk 4 egg 1/2 ts salt 2 ss smeltet smør Det blir antagelig litt lite mel, ta bare oppi litt mer hvetemel til den blir så tykk som du vil ha den. God middag
razmatazz Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Kanskje litt sent nå, men denne er veldig enkel og veldig god: Bland 3 dl hvetemel og 1/2 ts salt Ha i 5-6 dl melk mens du rører ut klumpene ha i 2 egg Smelt en spiseskje smør og ha i La stå ca en halvtime før du steker.
Cathie Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Pannekaker jeg pleier å lage: 5 egg 3 dl mel 1 pakke cottage cheese Litt salt Melk til røra blir glatt For å få vekk "klumpene" fra cottage cheesen pleier jeg å bruke stavmikser.
Fiol Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, jeg lurer også på noe med pannekaker. Jeg har ikke lagd så mye pannekaker, og prøvde en sånn vanlig oppskrift, men jeg synes de ble så tynne. Er det bare å ta oppi mer mel for å få de tjukkere, eller må man ha en spesiell oppskrift?
Lady_Sharon Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Tilsett litt mer mel og bruk litt surmelk:) Utrolig godt å ha litt vaniljesukker og kanel i røre, stek bacon ha pannekake røre over eller skiver ost dypes i røre og legg det oppå røret i pannen ta banan i røre eller skiver epler, ananas... egentlig bare å bruke fantasien. Går også an å lage en litt sunnere pannekake med mais, purre, paprika, løk, sopp m.m
pulverheksa Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Ja, jeg lurer også på noe med pannekaker. Jeg har ikke lagd så mye pannekaker, og prøvde en sånn vanlig oppskrift, men jeg synes de ble så tynne. Er det bare å ta oppi mer mel for å få de tjukkere, eller må man ha en spesiell oppskrift? ← Pannekakerøre skal jo være tynn, helst så tynn at den bare sklir ut i helepanna nesten av seg selv. Liker pannekakene best når de er så tynne at jeg nesten kan lese avisen igjennom jeg.... Vaffelrøre derimot, skal nesten stå av seg selv...
Fiol Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 Tilsett litt mer mel og bruk litt surmelk:) Utrolig godt å ha litt vaniljesukker og kanel i røre, stek bacon ha pannekake røre over eller skiver ost dypes i røre og legg det oppå røret i pannen ta banan i røre eller skiver epler, ananas... egentlig bare å bruke fantasien. Går også an å lage en litt sunnere pannekake med mais, purre, paprika, løk, sopp m.m ← Oi, såpass mye man kan ha i en pannekakerøre! Hmm, det skal jeg jammen prøve Hovedsaken til at jeg vil ha pannekakene tjukkere, var fordi jeg lagde pannekaker til kjæresten min her om dagen, og han klagde på at de var for tynne Men synes også det er godt selv med litt tjukkere pannekaker, får prøve med litt mer mel neste gang da. Tusen takk for svar
razmatazz Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 For mye mel gir ofte "melete" smak. Hvorfor ikke bare ha mer røre i pannen, så blir de tykkere..?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 ....fleskepannekaker - er ikke de tykkere enn "vanlige" pannekaker? Er det kun melet som gjør forskjellen her??
nostalgia Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Hva med amerikanske pannekaker? De skal vel være litt mindre og tykkere? Jeg har ikke prøvd å lage dem selv, men de ser gode ut. Kanskje det er bakepulveret som gjør susen?
Karamba Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Hva med amerikanske pannekaker? De skal vel være litt mindre og tykkere? Jeg har ikke prøvd å lage dem selv, men de ser gode ut. Kanskje det er bakepulveret som gjør susen? ← De er kjempegode!!
Fiol Skrevet 4. oktober 2006 #17 Skrevet 4. oktober 2006 Hva med amerikanske pannekaker? De skal vel være litt mindre og tykkere? Jeg har ikke prøvd å lage dem selv, men de ser gode ut. Kanskje det er bakepulveret som gjør susen? ← Ah, jepp, det kan jeg prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå