Gå til innhold

Er det lov å teste ut menn?

Sofia

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl

Sofia!

Jeg syns du er reflektert og klok! Du er (som du også vet) ei av de jeg har hatt mye kontakt med her inne, som jeg har satt pris på, og som jeg mener har mye og komme med.

Jeg kjenner meg igjen i ønsket om å kunne kaste ball med folk som ikke kjenner en IRL, folk som kan lese, reflektere, tenke gjennom, gi tilbakemelding og kanskje til og med ombestemme meg eller seg.

Jeg har jo tømt hjertet mitt til deg på PM noen ganger, og du er aldri fordømmende, bare rådgivende, og det setter jeg utrolig pris på deg for.

Den situasjonen du er i nå er ikke lett. Du, som jeg (nå antar jeg, altså ;) ), har et ønske om noen i livet vårt, men samtidig ikke en som spiser en opp eller tar all plassen en har brukt på å bli den man er. Den kvinna man er har man blitt som en kombinasjon av det man har opplevd og hvordan man har bearbeidet det. Hvis man da møter noen som man er redd vil rive ned noe av dette, ved å ønske forskjellig, så skal man tenke, man skal ikke stupe direkte fra sju-meteren som Blondie så fint beskriver det.

Fortsett og tenke du, men la ham gjerne bli del i noen av tankene dine som ikke skremmer ham, slik at han blir med deg på veien om ikke annet enn et stykke.

Jeg er glad i NettSofian jeg, og jeg ønsker du skal finne noen som er glad i deg, repsekterer deg for den du er og har blitt gjennom livet du har levd... Det ønsker jeg, da :)

Klemmer fra Glam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofia!

Fortsett og tenke du, men la ham gjerne bli del i noen av tankene dine som ikke skremmer ham, slik at han blir med deg på veien om ikke annet enn et stykke.

Hva er det du mener, skal hun heller utnytte denne mannen en stund for så og dumpe ham?

Rar tankegang du har, må da heller være bedre og si til mannen at nå er det slutt enn å gå bakom ryggen hannes.

Han har da et liv selv som eventuelt måtte gå videre.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Ja, jeg mener helt klart at Sofia skal utnytte denne mannen på det groveste, før hun dumper ham!

Leser du innleggene kjære Jamo?

Jeg skriver at det er lov å tenke seg om, så man blir tryg og sikker før man går inn i et forpliktende samboerforhold, OG at det er viktig å ta med seg den man er i en prosess med å bli kjent med på veien. Slik at begge vet, og får en sjans til å vite hvor en står og hva man vil. Er ikke dette samsvarende kan det ta slutt på veien, men man går den veien sammen, slik at man ikke føler seg utnyttet eller blir såret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener helt klart at Sofia skal utnytte denne mannen på det groveste, før hun dumper ham!

Leser du innleggene kjære Jamo?

Jeg skriver at det er lov å tenke seg om, så man blir tryg og sikker før man går inn i et forpliktende samboerforhold, OG at det er viktig å ta med seg den man er i en prosess med å bli kjent med på veien.

Ja glamourgirl, jeg leser innleggene!

Men det er jo ikke snakk om samboerforhold som er problemet her, hun ville bare ikke være sammens med han når han hadde sine barn.

Leser jeg så feil :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg vet ikke om jeg leser Sofias innlegg rett eller feil, og hun må nesten selv svare på hva hun mener. Jeg tolker det som at hun ikke vil flytte sammen for fort, fordi han har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.

Vi har ikke kuttet forholdet vårt... enda. Om det blir gjort så har det ingenting med mitt røykekutt å gjøre! Den lille kneika har vi forlengst passert, nå er det andre ting som gjør at vi begge er i tenkeboksen.

Vanskelighetene oss imellom er usikkerheten på om vi vil det samme med forholdet, og hvor det skal ende. Det er vel egentlig jeg som er mest usikker for å være helt ærlig. Hjelpe meg vel så singel jeg er blitt! Var ikke klar over at det var blitt såå ille liksom. Men jeg klarer ikke helt å endre meg i det tempoet han ønsker. Jeg føler at det blir mas, og har da en tendens til å trekke meg unna. Han ønsker at jeg skal delta i hans liv når han har ungene sine, at jeg kan bruke tid på å bli kjent med dem. Jeg er ikke der enda, og har heller ikke svar på "når" det vil bli, noe jeg føler han vil ha fra meg. Når passer det liksom! Han uttrykker skuffelse over at jeg ikke ønsker nær kontakt med hans barn. Så der trykker skoen kan man vel si.

Jeg er usikker på hva jeg vil fremover i tid. Eller.. jeg vil vente med å bli så seriøs, vente med et alvorlig forhold, jeg vil bruke laaang tid på dette. Små skritt. Jeg trenger det! Men han "spiser" meg opp!.. Jeg innrømmer at jeg kanskje ikke har prøvd så veldig hardt heller. Som singel så slipper man disse hverdagslige små diskusjonene og uenighetene med sin "kjære", så når de liksom kommer tilbake, så har jeg kjent på at YYAAAKKK!!!... gidder jeg dette.. igjen? Det var jo en av grunnene til at jeg ble singel for 7 år siden jo...

Her er hva hun skriver, noe mere vet jeg ikke, jeg tolker det slik.....men det står ikke noe om samboerforhold. Det synes vel faktisk jeg også er vel tidlig og innlemme efter noen mnd vennskap.

Nå er det middagstid.

Endret av Jamo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamo: Der står det svart på hvit: "Vanskelighetene oss imellom er usikkerheten på om vi vil det samme med forholdet, og hvor det skal ende"

Og hvorfor skal man leke familie med en gang man blir sammen ? Hverdagen kommer fort nok. Og at man er like gira på å bli småbarns -reserve mamma er da en ærlig sak. Å gå i tenkeboksa må da være det eneste voksne og fornuftige.

Håper du finner ut av det Sofia. :klem:

Og snille deg, la oss få del i det som skjer videre

Endret av Nynaeve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Hei Corina og velkommen til Kvinneguiden. Så morsomt at ditt første innlegg kom i min tråd!  :hoppe:

Så du er hjertelig velkommen!!

Av alt det fjaset denne tråden inneholder så slår deg meg i all beskjedenhet at ingen har ønsket meg velkommen til Kvinneguiden. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må det for enkelte kime samboerskap med en gang man har truffet noen?

Jeg flyttet sammen med kjæresten den dagen vi ble sammen, jeg.. Da var det 8 dager siden vi møttes for første gang. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan med god samvittighet snakke med hvem du vil, ergo kan du også treffe begge to, så lenge du holder det på vennskapsplan til du finner ut hvem av de som kan være aktuell for mer enn vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jamo: Der står det svart på hvit: "Vanskelighetene oss imellom er usikkerheten på om vi vil det samme med forholdet, og hvor det skal ende" 

Dette har vært hele det store spørsmålet med forholdet hele tiden. Barn eller ikke barn! I tillegg til småting med han og meg, ulikheter, som jeg ikke har beskrevet i detaljer her. Men det har vært episoder som har vist at vi er temmelig ulike på mange punkter, og jeg tror.... at like barn leker best!

Så... vi er ikke sammen lengere. Det føltes veldig riktig for meg.. og forhåpentligvis for han også etterhvert... å bare avslutte hele greia. Vi hadde en lang samtale og fikk begge sagt våre ting, og vi avsluttet uten dramatikk.

Jeg kjenner at jeg har valgt riktig, og er tilbake til det vante igjen. Det har vært koselig å ha kjæreste... men ikke til enhver pris. Det er det ikke verdt, tilslutt.

Jeg vet jeg var veldig ivrig i begynnelsen, noe Jamo har vært så elskverdig å påpeke.. at jeg var så rask med å si han var mannen i mitt liv.

Heldigvis har man angrefrist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Kjære Sofia!

Jeg vil bare gjenta det jeg skrev over. Og ønske deg lykke til nå. Syns du er smart, klok, gjennomtenkt og reflektert. Det vil jeg bare gjenta :klem:

Og ønske deg lykke til videre på veien!

Mange klemmer fra Glam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesten

Eg held på å lese ei bok som heiter Straight Talk av Jane Green. Ho skriv om meg... Heltinna som vil ha ei forhold, også litt fordi det er sosialt forventa at det er noko ein skal ha, og som ikkje tykkjer det er nok, sjølv om det verkar perfekt på alle andre.

Eg har nett funne ut at den perfekte bestekompis kjæresten min ikkje var nok. Og eg føler meg heilt 100% forferdeleg, men det er berre ikkje nok for meg. Så gjer det som er rett for deg, og vit at du ikkje går på akkord med deg sjølv i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Sofia!

Jeg vil bare gjenta det jeg skrev over. Og ønske deg lykke til nå. Syns du er smart, klok, gjennomtenkt og reflektert. Det vil jeg bare gjenta :klem:

Og ønske deg lykke til videre på veien!

Mange klemmer fra Glam

Thanks babe!

Har jeg forresten nevnt at du minner meg sykt mye om min aller beste venninne. Absolutt alt ved deg minner om henne..

Ta det som et kompliment for hun er av den beste sorten..

Klemmer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å finne det ut nå at han ikke var Mr right enn etter et år med barn, foreldre og venner er skikkelig involvert. Lykke til !!!

Klem

ps det bare viser at det er greit å ha bremsene litt på i første omgang med barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...