Mette Skrevet 20. januar 2003 #1 Del Skrevet 20. januar 2003 I disse dager dumper strømregningen ned i postkassen.Vi fikk våres på fredag og jeg ble overrasket, posetivt sådan, den var på 3500,-.Vi har oljefyring som tar seg av oppvarmingen, og bet ca 1700 kr for 2 mnd forbruk. Siden vi hadde glemt å lese av målingen, hadde de stipulert forbruket våres.Da jeg sjekket måleren så jeg at vi så vidt hadde krabbet over det de hadde stipulert med.Dvs at vi kan forvente en lav strømregning neste gang, da målingen gjelder fram til 31.12.03. For at bilde skal bli rett må jeg vel legge til at vi bor i en mellomstor enebolig, med varmekabler i noen rom. Flere som har fått seg en overraskelse den ene eller andre veien? Her er noen sparetips:http://www.dagbladet.no/dinside/2003/01/20/359131.html Som jeg skal prøve å følge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 20. januar 2003 #2 Del Skrevet 20. januar 2003 Dvs at vi kan forvente en lav strømregning neste gang, da målingen gjelder fram til 31.12.03. Ikke for å ødelegge den positive overraskelsen for deg, men er det ikke neste regning man snakker om at skal bli så dyr? Altså at det først er i januar måned at man virkelig får merke de økte prisene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 20. januar 2003 #3 Del Skrevet 20. januar 2003 Åååh.. lille Kristian-Gledesdreper asså!!! Men strømmen var faktisk ganske dyr fra midten av desember også, så man kan vel regne med 2 sånne regninger da... Vi har regnet med 8-10000 kroner, men har ikke fått regningen ennå da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. januar 2003 #4 Del Skrevet 20. januar 2003 Altså at det først er i januar måned at man virkelig får merke de økte prisene? Jeg tror du har rett Kristian. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 20. januar 2003 #5 Del Skrevet 20. januar 2003 Tror Kristian har rett i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 20. januar 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 20. januar 2003 Gikk inn på strømregningen og kikket, ser at de har delt opp i perioder hvor høyt forbruk du har.Dette må vel baseres på et gjennomsnitt da, de ikke vet eksakt hvor mye jeg brukte fra fek 31.10-04.11 osv.Perioden 23.12-31-12 har en kraftpris på 88,8, den for 13.10-04.11 en kraftpris på 35,96. Men siden jeg for et par dager siden krabbet over det stipuleret forbruket, vil jeg jo ha et veldig lite forbruk av strøm i perioden som kommer.Dette forutsetter selvfølgelig at jeg husker å lese av strømmåleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 23. januar 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 23. januar 2003 Dette må være tidenes største strømregning. http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/01/23/359500.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 23. januar 2003 #8 Del Skrevet 23. januar 2003 Fikk 5000 til sammen på min lille 60 kvadratmeters leilighet!! Synes det er ganske mye jeg tatt i betrakting at det faktisk er kaldt her innimellom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 24. januar 2003 #9 Del Skrevet 24. januar 2003 Ikke for å ødelegge den positive overraskelsen for deg, men er det ikke neste regning man snakker om at skal bli så dyr? Altså at det først er i januar måned at man virkelig får merke de økte prisene? Nja... er du sikker på dette Kristian... Jeg trodde det jeg også, men strømprisen er jo gått ned igjen nå jo..............kWh prisen nå i januar er billigere enn den var i desember måneden - mener jeg å ha hørt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå