Gå til innhold

Amerikanske kaker med rose krem

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal snart ha dåp, og har så lyst til å bake ei kake med knallrosa krem :) Blir det sært dersom jeg putter rosa(rød) konditorifarge oppi fløtekremen? :klø: Alle jeg har pratet med om det syntes det hørtes så kvalmt ut.. Har sett masse slike kaker i USA, men aldri smakt. Noen som vet hvordan disse bakes, og om kremen smaker mye annerledes enn den gode, gamle norske? Synes å huske at kakene der nede er mye mer søte... Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På amerikanske kaker benyttes som regel smørkrem istedenfor fløtekrem. Den er mektigere, søtere og tyngre.

Konditorfarge kan sette smak, men rød farge er ikke den verste. Grønn farge har jeg lært meg å styre unna, for den ødelegger hele kaken.

Og vil jeg ha rosa fløtekrem, blander jeg den med bringebærsyltetøy. Evnt. kan du mose og sile bærene, for å unngå stener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke blande rørte bringebær inn i kremen? Nydelig smak og naturlig flott rosafarge!

Å bruke rød konditorfarge høres :eeeh: ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cacas selger farger som er "pasta"konsitens. Disse er veldig konstentrert og man trenger bare bite litt for å få skikkelig farger i kremmen. Det er forskjellige måter å lage kremer på. Har en del oppskrifter på MSN gruppen min http://groups.msn.com/kakeforum. Konditorfargene har jeg dårlig erfargin med. Disse tynne ut kremmen og man trenger halve eller hele flasken for å få skikkelig farge. Når man blander syltetøy i fløte må man la kremen stå en stund fordi ellers for man vann som renner fra kaken ned. Ser litt ekkelt ut.

Hvis du bruker fløte pisk fløte med melis istf sukker. Da blir fløtte stivere og holder seg lenger. Men anbefale uansett til å bruke smørkrem. Det går an å ta litt sitronsaft, appelsinsjus eller kokosmelk inni smørkremen for å få bedre smak. Hvis man blir kvalm av hvite kremmen går det an å byte ut matfettet med meirerismør eller vanlig smør.

Hvis det er noe flere spørsmål er det bare å spørre. Min hobby er kakepynt;)

E-postadresse fjernet i h.t. Kvinneguidens regler. Trille (mod)

Endret av Lea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...