Gjest Gjest_LilleMu_* Skrevet 2. oktober 2006 #1 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei! Jeg har gått på skole i ca 2 mnd nå, og har sett meg lei. Jeg kommer meg ikke opp på morgenen, og gruer meg noe helt forferdelig til å gå på skolen. Selv om dette er et fag jeg har lenge drømt om å studere, så greier jeg ikke å motivere meg selv til å fortsette. Fraværet mitt øker, og jo mer det øker kan det ende med at jeg mister støtten fra Lånekassa. Vurderer å slutte, men jeg har allerede betalt studieavgiften. Depresjonen har tatt overhånd, rett og slett. Kan noen gi meg noen råd for hva jeg burde gjøre videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. oktober 2006 #2 Del Skrevet 2. oktober 2006 Universitetene (og så vidt jeg vet høyskolene) har en gratis psykologtjeneste gjennom den aktuelle studentsamskipnaden. Ta kontakt med dem snarest mulig. Ta i tillegg kontakt med en studieveileder som kan gi deg råd og eventuelt hjelpe deg med å søke om permisjon fra studiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 2. oktober 2006 #3 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har selv vært i samme situasjon, og lot det gå altfor langt før jeg søkte hjelp... Oppsøk psykososial helsetjeneste der du studerer. Er det en liten høgskole, har de muligens ikke det, da tar du kontakt med den vanlige helsetjenesten ved studiestedet. Dessuten bør du høre med studieveileder om hva du bør gjøre, ja, og dersom det går så langt at legen din, i samråd med deg, velgerå sykmelde deg for en periode, må du huske å ta vare på sykmeldingen og sende en kopi til Lånekassen. Dersom du er sykmeldt mer enn 2 uker i strekk vil deler av lånet bli gjort om til sykestipend. Dessuten må du levere sykemeldingen til skolen din, slik at de har den i mappa di. For dersom du da blir for mye forsinket i forhold til vanlig plan, har de denne og det er lettere å få tilrettelagt ekstra forsøk på eksamen, f.eks. Dessuten kan du ta kontakt med Mental Helse, www.mentalhelse.no. De har døgnåpen hjelpetelefon: 810 30 030. De kan sikkert gi deg mange gode råd og tips. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå