Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hvor mye legger dere i gifteringene? Vi vil bare ha helt enkle, glatte gullringer med gravering. Noen som vet hvor mye vi bør regne med?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Vi la ca 25.000 i våre, men da er de laget kun til oss etter vårt design, og med sten. Jeg tror du får fine enkle gullringer for rundt 5000 for ett sett, tror du finner de enda billigere, men de avhenger jo av om du skal ha de smale eller brede. Pass på å tenke komfor når dere ser på/prøver, husk de skal sitte på lenge... :D
spinnvil Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 vil anbefale dere å kjøpe ringer som er avrundet inni, veldig behagelig å ha på. Vil tro at du får ringer fra 2000 og opp til det uendelige. Det er jo kampanjer på ringer innimellom. (Typisk mot valentines)
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Tror du får helt enkle, glatte ringer for 1700-2500. (Litt avhengig av stil, form og tykkelse.) Kan egentlig ikke prisene her hjemme så godt. Vi kjøpte våre i utlandet. Betalte ca 2500 for begge, og de er enkle, pene og litt spesielle!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Vi betalte 1800 for våre. De er glatte og enkle i hvitt gull.
marsy Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 på Lykkeringene koster enkle gullringer ca 3500 for et par, uten diamanter
Krista83 Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Kjøp noen ringer som ikke er av de aller tynneste, spesielt menn sliter ringer. De blir tynnere og skjøre... Og om dere kjøper noen som er litt avrundet inni, ikke helt rette er de mye bedre på... Husk det er ringer dere skal bruke resten av livet (forhåpentligvis) så kjøp noe dere liker!!!
minemor Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Våre ble 800,- uten gravering. Runde ringer i titan. Hver ring har tre stener. Vi er kjempefornøyde....
Gifteklar:) Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Våre ringer er i hvitt gull, 4 mm brede, og kostet 3850 kr... (med gravering).
Lassie Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Vi har ringer i gult og hvitt gull, jeg har med èn 0,05ct diamant i. Vi betalte 3000kr totalt, da fikk vi dem tilogmed tilsendt fra utlandet! De er nydelige (synes vi, hehe), og det er ringer som ikke er kjøpt hos gullsmeden på hjørnet og derfor er det ikke sånn at man ser at så mange andre har like ringer som en selv. Bestilte fra Nederland, anbefales på det sterkeste hvis du vil ha litt mer spesielle ringer og ikke har råd til de i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg ser ut av tråden at dette er et slags gjennomsnitt (brudekjolen er basert på tidligere tråder) Brudekjole: 3.000-15.000 brukes en gang Ring henne: 1.000-3.000 brukes hver dag for resten av livet ..... Jeg bare lurer av og til på hvordan folk prioriterer.....
Susan Sto Helit Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg ser ut av tråden at dette er et slags gjennomsnitt (brudekjolen er basert på tidligere tråder) Brudekjole: 3.000-15.000 brukes en gang Ring henne: 1.000-3.000 brukes hver dag for resten av livet ..... Jeg bare lurer av og til på hvordan folk prioriterer..... ← Vi brukte akkurat det vi måtte for å få de perfekte ringene. (Fikk ros fra gullsmeden da vi skulle gravere, de syntes ringene var veldig lite slitt til å ha vært brukt ett år. Så det er gode, fine og holdbare ringer.) Det samme med den perfekte kjolen. Den kostet det den kostet. Brudekjoler er jo generellt sett dyrere enn gifteringer også da. Kjøpte min brukt jeg, så jeg forsøkte faktisk å spare litt på kronene der! Faktisk brukte vi jo mer på å LEIE dress til brudgommen enn vi brukte på ringene. Men vi ville ikke hatt noen andre ringer!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 Ikke missforstå, det er ikke ment som kritikk, men bare en refleksjon. Man bruker det man velger å bruke, ferdig med det. Men det er jo lov å undre seg litt da? :D
Kykkelikokos Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Det viktigste er jo ikke prisen, men at man finner noe man liker
Susan Sto Helit Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Ikke missforstå, det er ikke ment som kritikk, men bare en refleksjon. Man bruker det man velger å bruke, ferdig med det. Men det er jo lov å undre seg litt da? :D ← Jo, men tatt i betraktning at klær til brud og brudgom normalt koster fra 7000-12000, selv om man forsøker å spare. Det blir jo for dumt å kjøpe kjempedyre ringer også da, bare for at de skal koste mer enn klærne. Synes det blir litt som å sammenligne prisen på ringene med kuvertprisen til gjestene. (Du sammenligner epler og bananer.)
marsy Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Jo, men tatt i betraktning at klær til brud og brudgom normalt koster fra 7000-12000, selv om man forsøker å spare. Det blir jo for dumt å kjøpe kjempedyre ringer også da, bare for at de skal koste mer enn klærne. Synes det blir litt som å sammenligne prisen på ringene med kuvertprisen til gjestene. (Du sammenligner epler og bananer.) ← enig! jeg skjønner poenget i at man bruker mindre penger på noe man bruker hver dag, resten av livet (forhåpentligvis ) enn en kjole eller dress man bruker en dag.. men som Susan Sto Helit sier: det skal godt gjøres å bruke mindre på klær enn på ringer selv om man prøver å spinke og spare (hvis man ikke har forferdelig dyre ringer da selvfølgelig)
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er klar over at det er vanskelig å få klærene billigere, og en god logikk er det i det, ettersom det er større ting som det tar lengere tid å lage. (Men jeg misstenker at det meget god profitt på kjolene da) Jeg må bare presisere igjenn at jeg ikke kritiserer noen for å bruke mere på det ene enn det andre. Jeg synes man skal bruke det man ønsker på det de ønsker. Jeg bare synes det er rart at man til gifteringen synes det skal koste lite, og være enkelt, mens man til kjole føler at man må ha sånn og sånn og mest mulig sånn. Det er jo hva vi er vant til også da, se til USA for eksempel og se hva som er akseptabelt å ha på fingeren der.. (veldig glad vi ikke har det slik her da, liker vår enkle tradisjon jeg) Nei, dette blir vel feil uansett, jeg kan vel ikke få frem hva jeg stusser på uten at det blir missforstått. jeg tenker derfor at vi likegreit kan sette strek over diskusjonen? ----- Til trådstarters spørsmål så finner man vel lekre ringer i alle prisklasser, her har du vel fått gode svar over, gå gjerne innom flere ulike butikker, og skal dere ha brede ringer så pass på å få prøve i rett størrelse, for de kan være litt ubehagelige på. Viktig også å vurdere å kjøpe de avrundete innvendig, langt mer komfortabelt. -lykke til med å finne drømmeringen
marsy Skrevet 3. oktober 2006 #18 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er klar over at det er vanskelig å få klærene billigere, og en god logikk er det i det, ettersom det er større ting som det tar lengere tid å lage. (Men jeg misstenker at det meget god profitt på kjolene da) Jeg må bare presisere igjenn at jeg ikke kritiserer noen for å bruke mere på det ene enn det andre. Jeg synes man skal bruke det man ønsker på det de ønsker. Jeg bare synes det er rart at man til gifteringen synes det skal koste lite, og være enkelt, mens man til kjole føler at man må ha sånn og sånn og mest mulig sånn. Det er jo hva vi er vant til også da, se til USA for eksempel og se hva som er akseptabelt å ha på fingeren der.. (veldig glad vi ikke har det slik her da, liker vår enkle tradisjon jeg) Nei, dette blir vel feil uansett, jeg kan vel ikke få frem hva jeg stusser på uten at det blir missforstått. jeg tenker derfor at vi likegreit kan sette strek over diskusjonen? ← jeg tok det ikke som kritikk i det hele tatt jeg skjønner godt poenget ditt, men det er noe som man "motvillig" må gå med på siden prisforskjellene tross alt er slik som de er på for eksempel brudekjoler og enkle gullringer. Jeg ser ironien/paradokset (eller hva det nå blir). Og ja, det er nok en sinnsyk profitt på brudekjoler - selv om salongene selger dem til 50% avslag sitter de uansett igjen med en viss provisjon.
Kara W Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg bare synes det er rart at man til gifteringen synes det skal koste lite, og være enkelt, mens man til kjole føler at man må ha sånn og sånn og mest mulig sånn. ← Synes du det er rart at toppen du bruker til daglig koster mye mindre enn ballkjolen din også? Med brudekjolen har man mulighet til å ta den helt ut. Man kan få alt man noen gang har drømt om, for den skal bare brukes en dag, og trenger ikke å være praktisk. Gifteringen skal man tross gå med hver dag, resten av sitt liv. Den skal tåle daglig slitasje, og overleve endringer i smak og stil. At noen gram gull, og et par timers arbeid, koster mindre enn metervis med silke og flere dagers arbeid sier jo seg selv. Nei, dette blir en sånn ting som bare er merkelig til du tenker på den...
Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 3. oktober 2006 #20 Skrevet 3. oktober 2006 Hvor mye legger dere i gifteringene? Vi vil bare ha helt enkle, glatte gullringer med gravering. Noen som vet hvor mye vi bør regne med? ← Våre kostet ca 15.000,-. De er helt enkle, klassiske og slitesterke (4 mm, og ganske tykke). På grunn av slitestyrken (og nydelig glans!!) valgte vi platina-ringer. Kjempefornøyde, anbefales som alternativ til hvitt-gull (Hvis det er det dere har tenkt. Hvitt gull blir slitt etter noen år). Vi sparer inn på klærne (men har likevel funnet kjole jeg synes er flott:-)) - viktigere at ringene er slitesterke enn at kjolen har et fancy merke på innsiden:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå