Gå til innhold

Å ikke like lammekjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste i en tråd på bryllup at mange sa det er uvanlig å ikke like lam, og at de som sier det "bare har smakt gammelt fårekjøtt" eller er "enkle i matveien." Er det virkelig mange som mener det?

Personlig liker jeg ikke lam og kjenner mange som ikke liker det. Jeg har smakt, og smaker, på lam hver gang jeg har sjansen og det er ikke bare gammel sau jeg har smakt. Ikke anser jeg meg selv som enkel i matveien heller. Jeg synes det er rare slutning å trekke ettersom lam har en så skarp og karakteristisk smak, og dermed vil være noe mange ikke liker. (For meg er det mer underlig at noen ikke liker "smaksfattige" ting som agurk eller vann, men ville ikke ha sagt de var enkle likevel.)

Så, synes dere det er uvanlig/ merkelig/ "barnslig" å ikke like lammekjøtt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Er ikke merkelig i det hele tatt, for vi har alle ulike smaksløker.

Det merkeligste er faktisk at enkelte kan få seg til å si at andre er enkle, bare fordi de ikke liker det samme som de.

Skrevet

jeg liker mye jeg ! krabbe, sjømat , utenlans mat , grønnsaker , løk , frukt, fisk , kjøtt, og fugl +++++...ja alt av alt mulig..er ikke sær i det hele tatt..en ting jeg ikke liker.. å det er sau !!

å jeg å har smakt sau så ofte annledningen byr seg . men av den karakteristiske smaken , synes jeg ikke den er god i det hele tatt

Skrevet

selvfølgelig er man ikke verken enkel, uvanlig eller merkelig bare fordi man ikke liker sau/lam!

jeg kunne strukket meg til å tenke at en som SIER noe slikt, kanskje er litt enkel i visse deler av tankegangen sin....;)

som du sier, både lam og sau har en spesiell smak, ikke alle liker det.

jeg ville ikke reagert engang på at noen ikke likte det, jeg ville kanskje reagert mer om folk ikke likte kylling f.eks. da dette er mye mindre smak i og en "snillere" smak. men ville ikke sagt at de som ikke liker det er enkle eller merkelige likevel.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Å ikke like noe er en ærlig sak. Å nekte å spise noe fordi man ikke liker det er derimot noe annet.

I et bryllup kan man ikke sitte å pirke i maten fordi man ikke liker det som blir servert - det vil jeg si er ganske uhøflig. Da forsyner man seg heller litt mindre - evt med mer av tilbehøret.

Men jeg må si at jeg ikke har hørt om mange som ikke liker lammekjøtt, selv om det ikke gjør det merkelig eller uvanlig.

Skrevet
Å ikke like noe er en ærlig sak. Å nekte å spise noe fordi man ikke liker det er derimot noe annet.

I et bryllup kan man ikke sitte å pirke i maten fordi man ikke liker det som blir servert - det vil jeg si er ganske uhøflig. Da forsyner man seg heller litt mindre - evt med mer av tilbehøret.

Det er jeg enig i! (Men brekker man seg av maten, så tar man bare tilbehør.) Det jeg reagerte på var dømmingen av folk som ikke liker lam "for det er jo så godt."

Skrevet

får man forsyne seg selv, så spiser man uten å pirke eller klage på at man ikke liker.

men dersom man ikke har anledning til å forsyne seg selv, så synes jeg faktisk det er lov å ikke spise det man ikke liker.

jeg har ett par ting jeg ikke liker, jeg har stadig prøvd, men aldri lykkes i å like det.

får jeg servert mat der dette er med, så spiser jeg det ikke. for hvorfor i alle dager skal jeg presse i meg mat jeg VET jeg ikke liker?

er det uhøflig å ikke like en ting? eller er det uhøflig å ikke presse i seg ting man synes er direkte vondt?

jeg har presset meg til å spise mye jeg ikke skulle spist om jeg fulgte meg selv og ikke hva andre mener, og jeg har vært tilsvarende ofte dårlig... hvor mange ønsker egentlig at gjestene sine skal misstrives pga at de tror det er høflig å spise ting de blir uvel av å spise? (og ja, jeg blir fysisk kvalm og uvel av å presse i meg de tingene jeg ikke liker.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...