Gå til innhold

flere menyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger innspill til hva dere synes høres godt ut.... beklager at alt er på engelsk, men jeg tar ikke sjangsen på å kanskje oversette noe feil :)

Forretter:

Chicken and parsley terrine, lined in bacon, accompanied by a fig chutney

Asparagus and rocket salad, tossed in a lemon dressing and topped with parmesan shavings

Foccacia bread topped with roasted vegetables, glazed with goat cheese

Hovedretter:

Breast of chicken, marinated in a lemon and wholgrain mustard, served woth a creamy herb sauce

Oven roasted loin of pork, with a apricot and thyme stuffing, served with a cider and whole grain mustard sauce

Roast rump of lamb, placed on a polenta herb cake, served with a redcurrant jus

Roast supreme of chicken, wrapped in parma ham with a spiced coriander cabbage, served with a white wine cream sauce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Asparagus and rocket salad, tossed in a lemon dressing and topped with parmesan shavings

Jeg tror jeg ville gått for disse to. :)

Lett forrett iom. at hovedretten høres ganske kraftig ut. Alt hørtes egentlig godt ut, men jeg synes ikke kylling er direkte festmat, og svinekjøtt er litt kjedelig sammenliknet med lam (men jeg ville tatt svineretten før noen av kyllingrettene).

Skrevet

jeg vil ha velgt disse:

Forretter: (må bli en av disse to)

Hovedretter:

Selv om denne:(vel, egentlig alle da.... :sjenert: )

Roast supreme of chicken, wrapped in parma ham with a spiced coriander cabbage, served with a white wine cream sauce

hørtes veldig god ut. :sikle:

Skrevet
Jeg tror jeg ville gått for disse to.  :)

Lett forrett iom. at hovedretten høres ganske kraftig ut. Alt hørtes egentlig godt ut, men jeg synes ikke kylling er direkte festmat, og svinekjøtt er litt kjedelig sammenliknet med lam (men jeg ville tatt svineretten før noen av kyllingrettene).

Enig!

Skrevet (endret)

i tillegg til de jeg skrev ovenfor kan vi også velge noen fiskeretter, og roast beef... men tror kanskje ikke det blir noen stor hit blant gjestene....

vi skal velge to forretter, to hovedretter og to desserter som vi skal prøvesmake snart - desserter er mye lettere å velge enn hoved og forretter :)

Endret av marsy
Skrevet

Forretter:

Hovedretter:

Oven roasted loin of pork, with a apricot and thyme stuffing, served with a cider and whole grain mustard sauce

:sikle::sikle::sikle::sikle:

Skrevet (endret)
Trenger innspill til hva dere synes høres godt ut.... beklager at alt er på engelsk, men jeg tar ikke sjangsen på å kanskje oversette noe feil :)

Forretter:

Hovedretter:

Breast of chicken, marinated in a lemon and wholgrain mustard, served woth a creamy herb sauce

En av de røde ville jeg valgt. Jeg spiser ikke lam da. ;)

Endret av Saeria
Skrevet
Forretter:

Hovedretter:

Jeg ville gått for disse *nam*

Skrevet

Lam er godt, men det er ikke polenta (som muligens er erstatning for poteter i denne retten?)

Skrevet
Lam er godt, men det er ikke polenta (som muligens er erstatning for poteter i denne retten?)

ingen av rettene står oppført med poteter, men jeg regner med at det er en del av måltidet, skal undersøke det nærmere med restauranten

Skrevet

Jeg ville valgt salaten som forrett og lam som hovedrett :) Men alt så godt ut.

Skrevet

Jeg ville valgt disse to:

Skrevet

Kan jeg komme i ditt bryllup ? :sikle:

(ville gått for aspargesen til forret og lammet til hovedrett. Opplever det dom mer fest enn foccacia og kylling. Men alt sammen høres fantastisk godt ut da)

tingeling

Skrevet
Kan jeg komme i ditt bryllup ?  :sikle:

(ville gått for aspargesen til forret og lammet til hovedrett. Opplever det dom mer fest enn foccacia og kylling. Men alt sammen høres fantastisk godt ut da)

tingeling

hihi.. bra du syntes det hørtes godt ut.

Da har vi bestemt oss for å prøvesmake asparges og kylling og persille terrin til forrett og lam og kylling i parmaskinke til hovedrett.

Gleder meg! :sikle:

Tusen takk for tilbakemeldinger folkens, veldig nyttig å se hva folk synes :)

Tror det gir et inntrykk av hva våre gjester vil tenke også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...