Gjest ts Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Noen som har erfaring med bjørkeparkett? Trenger nytt gulv i gangen (ikke entre), stua og kjøkkenet og syns bjørk virker lyst og fint. Har vannbårenvarme og 3 unger i huset.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Bjørk er nydelig, men så sørgelig mykt treverk. Med unger i huset er jeg redd gulvet vil være ødelagt i løpet av få dager. Tror heller jeg ville vurdert lønn, det er hardere enn bjørk og omtrent like lyst.
Twigi Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har lønneparkett i stua - det er nydelig, lyst og med fantastiske fine tegninger. Holder seg bra, men selvfølgelig: all parkett får riper i seg, så du må jo tenke gjennom hvor mye du tåler/aksepterer.
Gjest Fjellsippa Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har bjørkeparkett, som er limt på plater (det er ikke laminat). Det er et klikksystem. Den er hardere enn vanlig bjørkeparkett, og kan ikke slipes fordi selve bjørka er tynnere enn vanlig parkett, og så er den herdet. Mener å huske at den heter Kärch. Den har en veldig fin glans, og jeg er veldig fornøyd med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå