spinnvil Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg tenkte bare, brudekjoler koster som regel en formue. Sko, slør osv er ikke billig det heller, og tilsammen blir dette mye penger. Kan man prute på dette når man handler, eller er det helt utelukket? Jeg er ikke spesielt flink til å prute, men har tenkt å prøve litt dersom jeg finner det meste av klærne på en og samme plass. Noen som har erfaringer?
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har hørt at mange salonger kan finne på å gi deg f.eks halv pris på tilbehør som sko, slør og tiara dersom du kjøper kjolen hos dem. Så det går alltids an å prøve.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Dersom du kjøper noe som er prøvd av andre og det har blitt slitasjeskader så prut Dersom du har kjøpt kjolen, og skal ha tilbehør så synes jeg du kan forvente et realt avslag på tilbehør Dersom det er noe rundt kjøpet som er ekstra krøkkete for deg, men fordelaktig for salongen, så prut. (feks så kan den hende de sier du ikke kan ta med kjolen før da og da, for de vil vise den frem for noen, osv) Husk på å være hyggelig når du pruter, ikke forlang, men forvent Og husk at det er lettere å prute med eier enn butikkpersonalet.
Kykkelikokos Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Så fremt det ikke er noe grunn til å gi avslag, så er vel ikke akkurat Norge det riktige stedet å prute.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Det er helt vanlig i norge å få avslag når du handler flere en en vare i samme butikk når det hele kommer opp i annselige summer. Jeg får avslag uten å be om det når jeg handler undertøy, (feks så sender de med strømper) Jeg har opplevd ofte når jeg har vært i dyrere klesforetninger at damer (med tydligvis god råd) ber etter litt avlsag/få noe med, og det gjør de som regel. Jeg praktiserer dette selv, men med en hygglelig holdning og det er ikke noe problem. Jeg har handlet flere enn en hvitevare på samme sted noen ganger nå, og får da skikkelige avslag på hele greia, (jeg kjøpte feks fryser og komfyr samme sted, og fikk frakt og vaske/pleiemiddler med på kjøpet, og ett mindre avslag) Men vær ikke frekk når dere spør, og ta ett nei for ett nei (men du må gjerne gå og prøve å få det billigere ett annet sted, konkuranse er fint )
marsy Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 finner man noen mindre feil på kjolen, kan man selvfølgelig spørre om det er mulig å få et avslag i prisen... og det er selvfølgelig ikke noe problem å spørre om man får rabatt på tilbehør. kjøper man kjole, underskjørt, slør og sko på ett sted burde det ikke være et problem. Som tidligere nevnt i tråden er det mange salonger som gir 50% avslag på alt tilbehør hvis man kjøper det samtidig som kjolen.
brud06 Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg kjøpte meg en ny Maggie Sottero kjole som aldri har vært prøvd før,latet som jeg var litt tvilende om denne kjolen virkelig var noe for meg (DET VAR DRØMMEKJOLEN) og vips gikk salongen ned 2000 kr + rabatt på tilbehør. Det fungerer sikkert ikke alle steder men det er jo vært et forsøk
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg vil ikke prute på brudekjolen. Det ville for meg føles kjipt og billig. Så enkelt er det for meg.
brud06 Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Det var enkelt og fikk ikke en kjip og billig følelse jeg da....og vips fikk vi 2000 kr mer til bryllupsreisen. Jeg har sett at de forskjellige salongene varierer med ulike priser for de samme kjolene,opptil 4000 tusen forskjell De tjener penger uannsett,så om jeg fikk min kjole billigere er det ikke jeg som er billig bare fornuftig
*Emma* Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Vel det var jo ikke pruting på selve kjolen, men etter å ha spurt to ganger prisen på leie av underskjørt..."hva var det det kostet sa du...hmmm skal jeg ha det da tro" slang hun det med gratis (Får altså låne det uten å betale....) Kjolen min har vært leid ut og jeg så etter at vi hadde avtalt prs at det manglet en blomst nederst. Hun lovet å fikse det. Gjør hun ikke det skal jeg jammen be henne skru ned mere på prisen...for det syntes ganske godt.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Alle står fritt til å be om avslag eller få med gratis, eller la være, men kiipt, frekt og uvanlig er det ikke! Jeg har stått i mange ulike butikker, og det hele kommer veldig an på den som spør, og hvordan det spørres! Det er gjerne såpass gode marginer at det er muligheter for litt ekstra når kunden gjør stor kjøp, og det skaper gode kunderelasjoner at kunden får med litt ekstra :D (de føler seg spesielle og heldige )
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 "Pruter" ofte når jeg handler, spesielt dersom det er litt dyre ting. Sist uke prutet jeg på en dyr sportsjakke og sportsbukse som jeg kjøpte i samme butikk. Sprutet i en litt spøkefull/høflig tone om det var litt rabatter å få dersom jeg kjøpte begge klærne i samme butikk. Fikk 250 kr i avslag. Ellers pruter jeg feks når jeg kjøper sykkel til ungene, tursekker, telt, flere par sko i en smell osv osv. Ville ikke hatt betenkeligheter med å prute på en brudekjole. Kunne spurt i en hyggelig tone om det for tiden er noen høstrabatt siden det ikke er høysesong på utleie/kjøp. Eller sagt "Den ligger litt over det jeg har sett for meg i pris. Er det mulig å gå litt ned på prisen?" Min oppfatning er imidlertid at det er enklere å prute /få rabatt hos menn enn hos kvinner. Mannfolka er mer med på spillet. I tillegg er det enklere dersom man spør daglig leder. Husmusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå