Gå til innhold

Damer/jenter som røyker

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid syntes det er ekstra teit med veldig pene jenter som røyker.

Her har de hatt flaks og fått utdelt et nydelig ansikt, bare for å påføre seg rynker, brune tenner og gusten hudfarge ved å røyke. Man kan jo lett se på huden til jenter/kvinner hvem som røyker.

Det er liksom "waste of face".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal fortelle deg antirøyker en historie som forteller litt om hva man kan innbille seg.

En venn av meg og hans kone var på besøk hos et vennepar. Vennen min røyker(ikke hans kone). Ettersom venneparet de var på besøk hos ikke røyket så røyket ikke vennen min når han var der. Ikke engang utenfor.

I annen etasje bor svigermora til husets frue. Hun er ikke med i selskapet men hun vet hvem som er på besøk og hun vet at min venn er en røyker.

Når min venn og kona hans reiste oppdaget husets frue at mor hadde satt opp vinduer og dører og nesten hadde åndenød :overrasket:

Hun spurte hva dette skulle bety og fikk til svar at det var sååå myyye røyklukt etter at besøket hadde vært der. Hun fikk nesten ikke puste stakkar. :legrine:

Og INGEN hadde tatt et trekk av en røyk hverken inne eller ute :hoho:

Det kan hende hun kjente røyklukta som sitter i klærne til dette paret.

Jeg har en venninne som har en innerøykende mann, selv har hun sluttet etter et hjerteinfarkt da hun var 38 - ti år siden.

Når jeg er på besøk hos henne, lukter det alltid røyk av klær og hår når jeg kommer hjem - og da har ikke mannen hennes vært hjemme mens jeg har vært der. Ikke kan jeg påstå at det lukter røyk i huset deres heller, men altså - det lukter alltid røyk av meg når jeg har vært der.

Ikke røykere nyter også godt, av skattene og avgiftene vi betaler for hver røyk vi røyker.

Dette har jeg kommentert tidligere i tråden ser jeg, men jeg nevner det en gang til, siden denne tråden lever fremdeles: Røykrelaterte sykdommer koster altså staten mer enn de tar inn i skatter og avgifter på tobakken.

Her har de hatt flaks og fått utdelt et nydelig ansikt, bare for å påføre seg rynker, brune tenner og gusten hudfarge ved å røyke. Man kan jo lett se på huden til jenter/kvinner hvem som røyker.

Dette har jeg glimrende eksempel på i heimen. Min ganske så pene datter har fått store porer og gule tenner allerede - hun er atten år bare.

Huden glinser, noe som også kan være et resultat av røykingen.

Hun påstår hun skal slutte når hun blir gravid en gang i fremtiden, jeg tviler på at hun vil klare det.

Man hører jo stadig gravide mødre som påstår at det er mer stressende for det ufødte barnet å ha en mor som stresser pga røykeslutt enn det er at hun tar en røyk i ny og ne..

Ellers, til dere røykende foreldre som ikke vil at ungene deres skal begynne å røyke. Det er større sjanse for at ungene deres vil begynne å røyke når dere gjør det selv, enn det er for at unger fra ikkerøykende hjem skal begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en myte. Hvis ikke må jeg være veldig heldig. Jeg er midt i 40-årene, har røyka siden jeg var 18, tennene er kritthvite og sterke, huden en fin og nesten uten rynker(litt smilerynker får man jo).

Søstra min røyker IKKE, hun har gule tenner, er 7 år yngre enn meg, men ser mye eldre ut. Dette er det andre som forteller meg, og helt ærlig så ser jeg det selv også.

Med hvite tenner vet jeg ikke, men jeg tror at det å få rynker, se gammel ut i tidlig alder/ eller holde seg godt har noe med hvordan du eller lever. Humøret, lekenheten, om du har et godt og posetivt liv og ikke stresser deg gjennom livet. Dette har jeg sett mange eksempler på.

Tror neppe du hadde sett på hverken tennene eller hudfargen min at jeg røyker. Jeg byttet tannlege og han utbrøt: Jøss så hvite tenner du har, og det lukter røyk av deg :overrasket:

Jeg forsvarer ikke røyk, alle som røyker vet at det er helseskadelig, men det er mitt valg og jeg tar hensyn til de som ikke røyker. Og det er utrolig mange ting som er helsefarlig.

Til Mysan: Nei hun kunne umulig kjenne røyklukta av klærne. For det første bodde denne damen i etasjen over og var ikke tilstede i under etasjen når de var der. Klærne de hadde på seg var nyvasket fra topp til tå.

Men hun viste at de var der, og hun viste at mannen i paret røyket, og det var nok til at hun kjente det luktet røyk. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en myte. Hvis ikke må jeg være veldig heldig. Jeg er midt i 40-årene, har røyka siden jeg var 18, tennene er kritthvite og sterke, huden en fin og nesten uten rynker(litt smilerynker får man jo).

Søstra min røyker IKKE, hun har gule tenner, er 7 år yngre enn meg, men ser mye eldre ut. Dette er det andre som forteller meg, og helt ærlig så ser jeg det selv også.

Med hvite tenner vet jeg ikke, men jeg tror at det å få rynker, se gammel ut i tidlig alder/ eller holde seg godt har noe med hvordan du eller lever. Humøret, lekenheten, om du har et godt og posetivt liv og ikke stresser deg gjennom livet. Dette har jeg sett mange eksempler på.

Det er vel ikke sånn at fordi et tilfelle (deg) sier det motsatte så kan man fastslå at konklusjoner man har kommet frem til gjennom omfattende forskning/undersøkelser er en myte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte før. Merket ikke noen lukt, ikke dårlig kondis, så rart på antirøykere, og fattet ikke at folk klagde og maste om den røyken. Men så sluttet jeg. Kondisen ble bedre, luktesansen ble bedre (om det er en fordel eller ikke er jeg ikke så sikker på ;) ) Klærne lukter bedre, og er ikke fullt så fyllesjuk lengre. Så jeg fant heldigvis nok fordeler med å slutte til å la være å begynne igjen. Må innrømme at jeg ikke synes røykere lukter godt. Men jeg synes heller ikke de er dumme. De vet farene, og de tar valget deretter. Som noen sa tidligere, parfyme kan være vel så ille. Man vet folk kan dø av parfymebruken din, men du tar valget å bruke parfyme likevel. Hvem er smartest?

Jeg ble heldigvis ingen antirøyker av å slutte, og jeg kan enda kose med en røyk. Men jeg er glad jeg ikke røyker lenger for barna og kjæresten sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke sånn at fordi et tilfelle (deg) sier det motsatte så kan man fastslå at konklusjoner man har kommet frem til gjennom omfattende forskning/undersøkelser er en myte?

Neida, og jeg sier jo også: ELLERS HAR JEG VÆRT VELDIG HELDIG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktignok ikke allergisk mot parfyme, men har opplevd å måtte gå av bussen flere holdeplasser for tidlig fordi en av mine medpassasjerer var så neddynget i parfyme at jeg holdt på å kaste opp.

Parfyme kan være minst like generende som hvitløk, sterk mat eller røyklukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vil noen bruke parfyme syns jeg de bør gjøre det hjemme, for jeg vil helst ikke gispe etter luft bare fordi enkelte bare må bruke parfyme.

Dere... det er ikke snakk om røykLUKT... Dere påfører faktisk andre personer dokumenterte, alvorlige helseskader ved å røyke i nærheten av dem.

I tillegg er det både frivillig og med hensikt, så ikke kom her med alle slags syke sammenligninger som promp osv.

Hadde det vært noe så uskyldig som lukt så hadde det ikke vært noe stress. Men røyk skader og dreper ved å ødelegge lungefunksjonalitet.

Er det ikke litt rart at fabrikker pålegges rensekrav i hytt og gevær, mens en hvilken som helst person kan stå en meter unna folk og spy ut røyk? Kanskje røykere burde bli pålagt å kjøpe miljøkvoter de også... Eller skal vi kalle det medmenneskekvoter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Jeg leste en gang at man blir smartere av å røyke, kanskje derfor? Alle vet jo at vi kvinner er smartere! ;)

Ja og verdens smarteste kvinne vet ikke hva som skjer når natt blir til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Huldali

Jeg har lest noe om at vi begynner å røyke for å komme inn i ”voksenlivet”. Vi vil være voksne og modne kvinner.

Tidligere var det vel slik at det ble sett på som ganske feminint og luksuriøst å røyke blant kvinner? Denne holder vel ikke mål i dag, men kanskje noe henger ved ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Perfekt biff
Jeg røykte før. Merket ikke noen lukt, ikke dårlig kondis, så rart på antirøykere, og fattet ikke at folk klagde og maste om den røyken. Men så sluttet jeg. Kondisen ble bedre, luktesansen ble bedre (om det er en fordel eller ikke er jeg ikke så sikker på ;) ) Klærne lukter bedre, og er ikke fullt så fyllesjuk lengre. Så jeg fant heldigvis nok fordeler med å slutte til å la være å begynne igjen. Må innrømme at jeg ikke synes røykere lukter godt. Men jeg synes heller ikke de er dumme. De vet farene, og de tar valget deretter. Som noen sa tidligere, parfyme kan være vel så ille. Man vet folk kan dø av parfymebruken din, men du tar valget å bruke parfyme likevel. Hvem er smartest?

Jeg ble heldigvis ingen antirøyker av å slutte, og jeg kan enda kose med en røyk. Men jeg er glad jeg ikke røyker lenger for barna og kjæresten sin del.

Dette skal bli min historie om noen år!

Jeg røyker, er verken stolt eller flau over det, og trenge ikke forklare det. Men jeg håper for min egen og folk rundt meg sin del at jeg har lyst til å slutte om noen år!

Jeg synes forsåvidt det er sexy med røykere, av begge kjønn. Og statistisk sett så er det flere menn enn kvinner som røyker, så skjønner ikke hva trådstarter vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Hvorfor er det så mange flere damer/jenter som røyker enn menn/gutter?

Er det fordi menn er smartere enn damer, eller finnes det et svar som ikke er så kontroversielt?

Jeg tipper det har noe å gjøre med at menn er smartere og mindre usikre på seg selv forutsatt at det er riktig at det er flere kvinnelige røykere enn mannlige.

Hvis det viser seg at det er flere mannlige røykere enn kvinnelige, vet jeg sannerlig ikke hva teorien skal bli. Kanskje fordi menn må ha nikotin for å holde testosteronet på et anstendig nivå? Men det kolliderer jo med mindre smart og mer usikker-teorien på kvinner.

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snusing er jo "sunnere" enn å røyke. (Nicotin i seg selv skal faktisk være sunt, har jeg lest) Selv synes jeg det kan være digg med en feit sigar i ny og ne.

Det der en kun en teit frase snusere har funnet opp for å kunne snuse med bedre samvittighet. Faktum er at det finnes over 2500 kjemikalier i snus, og at en gjennomsnittlig snuser bruker snus i sammenhengende 13 timer i døgnet og får i seg mye mer nikotin enn de som røyker gjør.

Derfor opplever de som slutter å snuse større abstinenser ved snuseslutt enn det røykere gjør.

Jeg har ikke forsøkt noen av delene og kommer ikke til å gjøre det heller. Om jeg er så mye smartere enn andre har jeg mine tvil om, men jeg skjønner ikke poenget med å ha i meg noe jeg i utgangspunktet ikke hæler smaken av. Derfor drikker jeg ikke kaffe heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Dere... det er ikke snakk om røykLUKT... Dere påfører faktisk andre personer dokumenterte, alvorlige helseskader ved å røyke i nærheten av dem.

I tillegg er det både frivillig og med hensikt, så ikke kom her med alle slags syke sammenligninger som promp osv.

Hadde det vært noe så uskyldig som lukt så hadde det ikke vært noe stress. Men røyk skader og dreper ved å ødelegge lungefunksjonalitet.

Er det ikke litt rart at fabrikker pålegges rensekrav i hytt og gevær, mens en hvilken som helst person kan stå en meter unna folk og spy ut røyk? Kanskje røykere burde bli pålagt å kjøpe miljøkvoter de også... Eller skal vi kalle det medmenneskekvoter?

Parfyme kan faktisk drepe meg, så kom ikke her og si at det er en syk sammenligning.

Du får ingen skade og blir heller ikke drept, om du står en meter fra noen som røyker ute. Om du tror det, bør du bure deg inne for bilene kommer nok til å drepe deg fortere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite feminint å røyke, det lukter vondt, det ser ekkelt ut med askebegre i huset, det stinker av klærne (og ennå verre når dere pøser på med parfyme for å liksom gjemme røyklukten). Det ser teit ut, og er ut. Det er kjipt med kolleger som skal ut og røyke. De blir stemplet som mer ineffektive og slubbete fordi de skal ut og ha pauser hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...