Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hvorfor er det så mange flere damer/jenter som røyker enn menn/gutter? Er det fordi menn er smartere enn damer, eller finnes det et svar som ikke er så kontroversielt?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Burde ikke denne ligget under "Skråblikk og generalisering"?
Gjest Tanita Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg leste en gang at man blir smartere av å røyke, kanskje derfor? Alle vet jo at vi kvinner er smartere!
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Menn har jo røyket mer enn kvinner ganske lenge, det er først nå det har snudd seg.
TheHairyToothfairy Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 På den annen side har mange gutter begynt å snuse. Lugubert stygge uvaner begge deler, anyway.
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Snusing er jo "sunnere" enn å røyke. (Nicotin i seg selv skal faktisk være sunt, har jeg lest) Selv synes jeg det kan være digg med en feit sigar i ny og ne.
Cuba Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Min mening er at røyking både er usexy og frastøtende. Om man blir så mye smartere er jeg svært skeptisk til, men jeg ser i allefall ikke på den gjennomsnittelige røyker som så utrolig lur. Kjenner flere som røyker som er både veldig smarte og hyggelige, men om de kan takke røyken for det nekter jeg å tro! Både jenter og gutter blir vel påvirket av venner som røyker og tror de er kule om de også begynner, så er vel ikke noe stort flertall av noen av kjønnene. Tror i allefall ikke det er noen spesiell grunn til om det skulle være det. Når jeg tenker etter er det vel flere jenter enn gutter som er gravide, så jeg håper jo for barnets skyld at de fleste klarer å slutte da. Hadde man vært, som påstått, så veldig smart siden man røyker bør man jo klare å la vær å begynne igjen også. Dersom man ikke seriøst tror at det er sunt og smarthetsfremkallende da..
Gjest squeeky Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg røyker fordi jeg liker det. Synes det er godt å tenne i den og nyter den i lange drag...om noen synes det er usexy, javel? So what? Bryr meg lite om det... Vil ikke påstå at jeg er mer intelligent enn andre fordi jeg røyker, ikke noen av vennene mine som røyker heller.... Klart; Jeg vil ikke at mine barn skal røyke, og jeg vil absolutt ikke røyke når jeg er gravid. Røyken er min kos, men barna min skal ikke lide under det...så den dagen jeg vet jeg blir røykfri er den dagen jeg har liv inni meg.... Men inntil da; *Tasser ut og tenner en røyk...mmmmmm*
Champagnepiken Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Statistisk sett er det stadig flere menn enn kvinner som røyker, bare så det er sagt. Statistikk fra SSB.
Eve Luna Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Det finnes ikke et eneste positiv ting ved røyking. Det er totalt frastøtende. Det lukter forferdelig, og klærne og håret lukter likedan. Neglene og tenner blir gule. Jeg synd det er helt forferdelig å stå på en bussholdeplass ved siden av noen som røyker. Det lukter jo helt forferdelig. Så da flytter jeg meg som regel. Og jeg hater å sitte på bussen ved siden av en person som nettopp har røyket. Det stinger jo fra ånden deres. Og for ikke å nevne at det er totalt usunt. Både for røykeren selv og hans omgivelser. Hvis du røyker og dreper deg selv sakte, så trenger ikke jeg å lide for det. Samt at røyking er utrolig dyrt. Jeg mener at hvis folk vil røyke, så får de gjøre det hjemme. Jeg trenger ikke å komme stinkende hjem fordi noen andre røyker ute blant folk.
Gjest Ulva35 Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Det finnes ikke et eneste positiv ting ved røyking. Det er totalt frastøtende. Det lukter forferdelig, og klærne og håret lukter likedan. Neglene og tenner blir gule. Jeg synd det er helt forferdelig å stå på en bussholdeplass ved siden av noen som røyker. Det lukter jo helt forferdelig. Så da flytter jeg meg som regel. Og jeg hater å sitte på bussen ved siden av en person som nettopp har røyket. Det stinger jo fra ånden deres. Og for ikke å nevne at det er totalt usunt. Både for røykeren selv og hans omgivelser. Hvis du røyker og dreper deg selv sakte, så trenger ikke jeg å lide for det. Samt at røyking er utrolig dyrt. Jeg mener at hvis folk vil røyke, så får de gjøre det hjemme. Jeg trenger ikke å komme stinkende hjem fordi noen andre røyker ute blant folk. ← Jo når jeg leser som som dette er jeg iallefall enig i at det burde vært lagt under skråblikk og generalisering Greit nok at du ikke liker røyklukt, men det får da være grenser. Om jeg er smartere fordi jeg røyker, det tror jeg ikke. IQ har uansett ikke noe med at man røyker eller ikke å gjøre. Man har iallefall ikke særlig IQ om man stadig må mobbe folk. Og sånn det har blitt nå, så er røykere en utsatt gruppe. Har ikke snakket med en røyker som tror det er særlig smart å røyke, så hvem som er smartest kan en jo undre seg over. Ja jeg røyker, men jeg tar hensyn. Jeg røyker ute hos folk som ikke røyker(selv om de sier: Bare røyk). Jeg røyker ikke i nærheten av barn, og kommer aldri til å gjøre det. Og røyken betaler jeg selv, så det trenger du iallefall ikke bekymre deg om.
Gjest squeeky Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Og røyken betaler jeg selv, så det trenger du iallefall ikke bekymre deg om. May Helen Innlegget er lagt til I dag, 10:27 Det finnes ikke et eneste positiv ting ved røyking. Det er totalt frastøtende. Det lukter forferdelig, og klærne og håret lukter likedan. Neglene og tenner blir gule. Jeg synd det er helt forferdelig å stå på en bussholdeplass ved siden av noen som røyker. Det lukter jo helt forferdelig. Så da flytter jeg meg som regel. Og jeg hater å sitte på bussen ved siden av en person som nettopp har røyket. Det stinger jo fra ånden deres. Og for ikke å nevne at det er totalt usunt. Både for røykeren selv og hans omgivelser. Hvis du røyker og dreper deg selv sakte, så trenger ikke jeg å lide for det. Samt at røyking er utrolig dyrt. Jeg mener at hvis folk vil røyke, så får de gjøre det hjemme. Jeg trenger ikke å komme stinkende hjem fordi noen andre røyker ute blant folk Åh...du er en av de ja. Antirøyker Dere er morsomme folk....Dere er så fordømt "perfekte" og feilfrie....Ramaskrik fordi det lukter litt røyk...du klikker vel hver gang noen prøver å tenne i peisen og
Gjest Madam Felle Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Det finnes ikke et eneste positiv ting ved røyking. Det er totalt frastøtende. Det lukter forferdelig, og klærne og håret lukter likedan. Neglene og tenner blir gule. De kan bli gule, men ikke alle. Mine er hvite Jeg synd det er helt forferdelig å stå på en bussholdeplass ved siden av noen som røyker. Det lukter jo helt forferdelig. Så da flytter jeg meg som regel. Jeg står aldri rett ved siden av andre, for jeg har vett nok til å flytte meg selv. Og jeg hater å sitte på bussen ved siden av en person som nettopp har røyket. Det stinger jo fra ånden deres. Jeg liker ikke å sitte ved siden/bak, foran, på bussen i det hele tatt om noen har parfyme på, har spist sterkt krydret mat og da spesielt hvitløk, men jeg må om jeg må om jeg skla komme emg dit jeg skal. Og er nesen min så sensitiv at jeg ikke orker det, vel da tar jeg ikek bussen men går eller tar bilen. Og for ikke å nevne at det er totalt usunt. Både for røykeren selv og hans omgivelser. Hvis du røyker og dreper deg selv sakte, så trenger ikke jeg å lide for det. Jeg er ikke med på å drepe deg sakte men sikkert, for du får ikke min røyk i deg. Og om du tror at du blir drept sakte men sikkert, fordi noen står ved siden av deg ute i i det fri, da bør du kanskje vurdere å lese litt mer om hvor skadelig det kan være. For jeg tviler på at du får noe i deg, om noen står rett ved siden av deg ute i det fri. I et lukket rom kan du nok få i deg en del, men ikke ute på gaten. Bruker du penger på parfyme? For da vil jeg si at din bruk av parfyme, kan skade meg mer enn min røyk noen gang vil komme til å skade deg. Samt at røyking er utrolig dyrt. Og har du egentlig noe med hva røykerne bruker pengene sine på? Jeg mener at hvis folk vil røyke, så får de gjøre det hjemme. Jeg trenger ikke å komme stinkende hjem fordi noen andre røyker ute blant folk. ← Og vil noen bruke parfyme syns jeg de bør gjøre det hjemme, for jeg vil helst ikke gispe etter luft bare fordi enkelte bare må bruke parfyme.
Gjest Ulva35 Skrevet 2. oktober 2006 #15 Skrevet 2. oktober 2006 Og vil noen bruke parfyme syns jeg de bør gjøre det hjemme, for jeg vil helst ikke gispe etter luft bare fordi enkelte bare må bruke parfyme. ← Nemlig. Jeg tenkte det, men glemte å skrive det
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #16 Skrevet 2. oktober 2006 det jeg legger merke til at det er så mange feite damer som røyker. Detørr jo ikek slutte heller for da legger de jo på seg Som om noen legger merke til 3-4 kilo extra når man er bælfeit fra før
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #17 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er ikke med på å drepe deg sakte men sikkert, for du får ikke min røyk i deg. Og om du tror at du blir drept sakte men sikkert, fordi noen står ved siden av deg ute i i det fri, da bør du kanskje vurdere å lese litt mer om hvor skadelig det kan være. For jeg tviler på at du får noe i deg, om noen står rett ved siden av deg ute i det fri. I et lukket rom kan du nok få i deg en del, men ikke ute på gaten. Bruker du penger på parfyme? For da vil jeg si at din bruk av parfyme, kan skade meg mer enn min røyk noen gang vil komme til å skade deg. ← Du ser sikkert annerledes på det den dagen du klarer å slutte å røyke. Hvis noen røyker utendørs så kjenner man det lang vei, lenge før man ser personen. Og om du er så ømfintlig ovenfor folk som har spist sterk mat og som bruker parfyme, så er det veldig merkelig at du tåler å røyke. Parfyme og sterk-mat-ånde kan være plagsomt, men at parfyme er mer skadelig enn passiv røyking var nytt for meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #18 Skrevet 2. oktober 2006 Statistisk sett er det stadig flere menn enn kvinner som røyker, bare så det er sagt. Statistikk fra SSB. ← Men av de nye generasjonen så er det flere jenter enn gutter som er røykere så snart tar jentene gutta igjen
Gjest Madam Felle Skrevet 2. oktober 2006 #19 Skrevet 2. oktober 2006 Du ser sikkert annerledes på det den dagen du klarer å slutte å røyke. Hvis noen røyker utendørs så kjenner man det lang vei, lenge før man ser personen. Og om du er så ømfintlig ovenfor folk som har spist sterk mat og som bruker parfyme, så er det veldig merkelig at du tåler å røyke. Parfyme og sterk-mat-ånde kan være plagsomt, men at parfyme er mer skadelig enn passiv røyking var nytt for meg. ← For meg er parfyme mer skadelig, for jeg er allergisk mot parfyme. Men jeg er ikke allergisk mot røyk, og derfor kan jeg røyke. Noe som egentlig burde sagt seg selv, men det var tydeligvis litt vanskelig å tenke seg til. For når man er så snerver som det du er, klarer man bare å forstå seg og sitt og alt annet går en hus forbi. Og du er ikke passiv røyker, om du står ute i frisk luft sammen med noen som røyker. Om du da ikke står rett fremfor røyken og suger til deg all røyken som kommer rett mot deg.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #20 Skrevet 2. oktober 2006 For meg er parfyme mer skadelig, for jeg er allergisk mot parfyme. Men jeg er ikke allergisk mot røyk, og derfor kan jeg røyke. Noe som egentlig burde sagt seg selv, men det var tydeligvis litt vanskelig å tenke seg til. For når man er så snerver som det du er, klarer man bare å forstå seg og sitt og alt annet går en hus forbi. Og du er ikke passiv røyker, om du står ute i frisk luft sammen med noen som røyker. Om du da ikke står rett fremfor røyken og suger til deg all røyken som kommer rett mot deg. ← Jeg er i hvertfall smart nok til å ikke røyke. Men står man ute sammen med noen som røyker, så er man passiv røyker, med mindre det blåser mye. Akkurat det er det ikke noen tvil om i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå