Mrs. B Skrevet 20. januar 2003 #1 Skrevet 20. januar 2003 Jeg bruker dagslinser og hos Z-optikk betaler jeg drøyt 1900kr i halvåret. Dette er inkludert synstest (som koster 540,-). Har hørt at Z-optikk er dyre, derfor lurer jeg på hva andre betaler?
Gjest Cruella Skrevet 20. januar 2003 #2 Skrevet 20. januar 2003 Kr 404,- per måned hos Brilleland. Dette inkluderer linsetilpassing og alt.
Tusenfryd Skrevet 20. januar 2003 #3 Skrevet 20. januar 2003 Jeg går på Oslo kontaktlinseinstitutt - tilknyttet Krogh Optikk - og betaler omtrent et par tusenlapper i halvåret. Nå har jeg litt dårlig råd for tiden, så jeg kjøper for tre og tre måneder - men kontroll hvert halvås. Det funker meget bra, men billig er det ikke. Men jeg går aldri tilbake til månedslinser igjen!
Gjest Liten Skrevet 20. januar 2003 #4 Skrevet 20. januar 2003 jeg bruker focus dailies og betaler mellom 1900 og 2000 kroner i halvåret, imklusert synstest hos krogh kontaktlinseinstitutt på majorstua du kan imidlertid få kjøpt de fleste linser billigere på nett, se denne tråden: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...t=kontaktlinser mine linser vil komme på ca 1400 ved å bestille over nett. så jeg vurderer å kjøpe annenhver gang over nett og hos optikeren - da sparer jeg en del penger det ene halvåret, og full pris og synstest det neste
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #5 Skrevet 20. januar 2003 Men jeg går aldri tilbake til månedslinser igjen!
Mrs. B Skrevet 20. januar 2003 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2003 Takk for svar. Så langt ser det jo ikke ut til at prisen jeg betaler er så ille.. Ang. månedslinser.. Jeg brukte også disse i et par måneder, men så byttet jeg over til dagslinser. Grunnen til det var at de gikk veldig fort i stykker (ja, jeg liker litt lengde på neglene), pluss at det jo var litt styr med å rense dem osv. Med dagslinsene trenger jeg ikke tenke på sånt i det hele tatt, for da tar jeg jo nye linser hver dag. :D Har i tillegg hørt at dagslinser er de beste linsene for øynene, fordi man da er mindre utsatt for å få bakterier som følge av at man ikke er flink nok til å rense linsene..
Lisle Skrevet 20. januar 2003 #7 Skrevet 20. januar 2003 månedslinser er travle fordi du må rengjøre dem hver kveld før du legger deg. dvs gni over linsene på begge sider i 20 sekunder og dette er skikkelig gørr arbeid og det er lett å rive linsene i stykker hvis du ikke er forsiktig. bruker du dagslinser slipper du å rengjøre dem og kan hive dem i søpla når du skal legge deg! dessuten er det mye mer hygienisk da du får ferske linser hver dag
Gjest Cruella Skrevet 20. januar 2003 #8 Skrevet 20. januar 2003 Jeg skiftet over fra månedslinser til dagslinser i fjor, noe jeg ikke har angret på. Det er deilig å kunne ta på rene linser hver dag. En slipper rensevæske. Hvis man er uheldig å miste en linse, koster det ikke allverden. Ved månedslinser, opplevde jeg ofte at jeg måtte skifte før det var gått en måned, masse styr med bestilling av nødlinser etc. Det er litt dyrere med dagslinser, men det er verdt det. Lisa-Beth
Gjest Starya Skrevet 20. januar 2003 #9 Skrevet 20. januar 2003 Jeg har lenge hatt planer om å få meg dagslinser igjen.. Jeg hev meg på et tilbud hos interoptik noen år tilbake, og kjøpte linser for et halvt år. Jeg foretrakk ofte å bruke brillene, men syntes linsene var skikkelig gode å ha når jeg skulle svømme, ut i vind og regn, herje med ungen osv.. De varte i et år, så da blir det jo ikke så dyrt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #10 Skrevet 20. januar 2003 Jeg bruker månedslinser og synes det er helt greit, men jeg kan heller ikke bruke dagslinser. Jeg har en type linsevæske hvor jeg slipper og gni på linsene, det gjør det hele mye enklere. Og det er meget sjelden jeg ødelegger linsene...
Tusenfryd Skrevet 21. januar 2003 #11 Skrevet 21. januar 2003 Men jeg går aldri tilbake til månedslinser igjen! Hva er grunnen til det?? Har du dårlige erfaringer med månedslinser, er de farligere på noen måte? Lurer litt på dette fordi jeg vurderer fram og tilbake hva jeg skal velge!
Mrs. H Skrevet 21. januar 2003 #12 Skrevet 21. januar 2003 Jeg har Focus Daylies og betaler 318,- pr mnd. hos Brilleland. Er veldig fornøyd.
Gjest marmara Skrevet 21. januar 2003 #13 Skrevet 21. januar 2003 Jeg bruker Focus Dailies, koster litt over 300 kr for 60 linser (som egentlig skal vare i èn måned). Men siden jeg er ganske lat, så skifter jeg omtrent to ganger i uka... Blir endel billigere da. Har gjort det i flere år, og øynene mine har iallefall ikke tatt noen skade enda (er til kontroll omtrent hvert halvår, og får alltid beskjed om at øynene mine ser kjempefine ut, og at det er fint at de tåler linsene så bra.. Og han som kontrollerer vet ikke noe om "jukset" mitt).
Gjest Estella Skrevet 21. januar 2003 #14 Skrevet 21. januar 2003 Jeg har brukt mange forskjellige typer linser gjennom mange år. Det har vært en formidabel utvikling med sikte på stadig forbedring av både linser og linsebruk. De siste 2 - 3 årene har jeg brukt et system som kalles Monovision. Denne linsen er beregnet på å sitte på øynene hele døgnet i en måned. Jeg synes den er utrolig behagelig i bruk og har ofte gått "over tiden" med den. Her er det ikke snakk om rensevæske eller annet styr. Jeg kan ikke si prisen så nøye, fordi jeg er så heldig å få en del rabatt gjennom arbeidsgiver, men den ligger på ca. 1600-1700 kr. i halvåret.
Gjest Estella Skrevet 21. januar 2003 #15 Skrevet 21. januar 2003 Tilleggsopplysning om Monovision. Min optiker er forhandler for Interoptikk-kjeden.
Mja Skrevet 5. august 2010 #16 Skrevet 5. august 2010 (endret) Jeg bruker Dailies, men en annen type enn dere tror jeg. Uansett så er det lurt å sammenligne priser, for det er veldig store prisforskjeller på linser og mye penger å spare. Innlegget er endret iht KGs regler. Furstina, mod Endret 6. august 2010 av Furstina
mariab Skrevet 5. august 2010 #17 Skrevet 5. august 2010 Betaler ca 1500 for 6 mnd. Dagslinser. Specsavers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå