Mona Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Kan noen anbefale en nøytral rollon som ikke gir hvite flekker på klærne? Det var en TV-reklame som reklamerte for det en gang, men jeg husker ikke hvilken deo det var. Bruker Neutral og har også prøvd Cosmica, men begge gir hvite flekker på genseren i det jeg drar den over hodet.
Catzy Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg bruker som oftest en fra Sterilan. Heter Crystal. Denne har alkohol i seg, som noen reagerer på, men det funker for meg. Har også en deospray som også er Crystal fra Sterilan, men som skal være mer hudvennlig (mindre alkohol), men synes ikke den dekker over lukt nok, så bruker den bare når jeg nettopp har barbert armhulene. Mengden hvite flekker er veldig redusert nå som jeg bruker Crystal. Men man kan redusere mengden ved å brette genserne litt opp når de skal på. Brett de opp og ut, så får du heller flekker på innsiden enn nederst på genseren.
Arkana Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg bruker Nivea Dry. Nøytral lukt, virker bra, inneholder ikke alkohol og gir ingen hvite flekker.
Mona Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg bruker Nivea Dry. Nøytral lukt, virker bra, inneholder ikke alkohol og gir ingen hvite flekker. ← Denne skal jeg prøve! Jeg bretter alltid genseren, men tydligvis ikke nok.
Cashew Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Denne skal jeg prøve! Jeg bretter alltid genseren, men tydligvis ikke nok. ← Takk for tips - denne vil jeg prøve også!!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg bruker sterilan Crystal. Den tørker veldig fort, noe som er viktig for min del. Hvordan er det med Nivea Dry? Er det sånn at man må vente en evighet før man kan kle på seg, eller tørker den på under minuttet? De selger ikke Sterilan Crystal på nærbutikken lenger, nemlig, så hadde vært fint med et alternativ så jeg slipper dra lange veier for å kjøpe deo
brumma* Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg synes ikke man unngår hvite flekker på klærne med Sterilan Crystal. Men til gjengjeld tørker den på 1-2-3, og det synes jeg er kjempeviktig! Kjøpte en deo på apoteket (Cosmica tror jeg) og den tørket jo ikke på timesvis (føltes det ihvertfall som...). Lurer også på om Nivea Dry tørker kjapt.
Arkana Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Hvordan er det med Nivea Dry? Er det sånn at man må vente en evighet før man kan kle på seg, eller tørker den på under minuttet? ← Det vet jeg faktisk ikke. Jeg pleier aldri å vente på at deodoranten skal tørke, jeg bare kler på meg med en gang. Og som sagt, ingen hvite flekker.
minienthe Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 bruker sterilan aloe vera (?) og har aldri fått en eneste hvit flekk med denne ihvertfall
Gjest Gjest1 Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg bruker en grønn en fra Rema, Sterilan eller noe i den duren, og er ikke plaget med hvite flekker. Men jeg husker jeg kjøpte en som nettopp var sånn "anti-hvite-flekker", og den ga flekker den!
Gjest Anerikke Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg bruker Sterilan Crystal, og er kjempefornøyd med den. Den tørker jo på et øyeblikk! Lite hvite flekker, men de KAN forekomme hvis jeg ikke er litt forsiktig når jeg kler på meg. Jeg bruker også Nivea Stick. Blir litt merker med den, men det er jo så deilig at den er helt tørr! Jeg hater hvis deoen ikke er helt tørr! Står og vifter med armene som en annen tulling!
MissEli Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Sterilan med aloe vera e fantastisk!! Og veldig bra for huden. Lenge leve sterilan aloe vera!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Bruker kun slik saltspray fra helsekosten. Har aldri fått flekker av den iverfall
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Saltvannspray?? Greit at du ikke får hvite flekker på klærne, men unngår du svettelukt da? :klø:
brumma* Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg hater hvis deoen ikke er helt tørr! Står og vifter med armene som en annen tulling! ← Me too...
Malama Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Hmm, har sterilan sin nå, hadde nivea før, og er ikke plaget me flekker av noen av dem. HAr uikke problem med tørking heller, men jeg liker ikke kle på meg før den er tørr. Men jeg vasker meg, tar på deo, også begynner jeg å kle på meg. Og da begynner meg med klær som ikke kommer nær deo, typisk sokker, truse og bukse. Deretter har ansiktet tørket såpass etter rens/tomer at jeg tar på fuktighetskrem, og når jeg da skal ha på bh og t-skjorte/genser/skjorte/whatever er i elle fall deo'en tørr... Begynte vel med å gjøre det slik da jeg hadde en senttørkende deo, men nå operer jeg bare på autopilot siden jeg ikke er våken enda. Og har i alle fall ikke promeler med at deo'en ikke er tørr, men NÅR i denne prosessen den tørka vet jeg egentlig ikke. Men hvite flekker får jeg i alle fall ikke.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg brukte Sterilan Crystal før. Den gav ikke hvite flekker under armene, men det hvite tøyet mitt ble derimot blågrønt under armene av deodoranten. Nå bruker jeg Cosmica og er veldig fornøyd; hverken hvite eller blågrønne flekker.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #18 Skrevet 3. oktober 2006 Saltvannspray?? Greit at du ikke får hvite flekker på klærne, men unngår du svettelukt da? :klø: ← Jada Fungerer t.o.m på samboeren som svetter som en hest uten den. Er ikke vanlig kjøkkensalt, men en eller annen mineralmix som jeg aldri husker hva egentlig er.
brumma* Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Nå bruker jeg Cosmica og er veldig fornøyd; hverken hvite eller blågrønne flekker. ← Men den tørker jo aaaaaldri! Eller er det bare på meg? Har hørt så mye skryt om Cosmica... Blågrønne flekker har jeg ikke sett noe til. *Løper og sjekker de hvite t-skjortene*
Malama Skrevet 4. oktober 2006 #20 Skrevet 4. oktober 2006 Motivert av denne tråden sjekka jeg. Jeg tok på deo, og i dag hadde jeg allerede på undertøy, men innen jeg hadde funnet buksa mi og tatt på den, så var deoen (som altså for tiden er sterilan crystal) tørket under den ene armen. På den andre hadde det skjedd noe rart, og kommet litt mye vått på en plass, så akkurat der tørka det ikke sånn før etter jeg hadde gredd håret også, men noe lang tørketid var det i alle fall ikke, og det var helt tørt innen rotehodet meg hadde begynt å lete etter en genser i alle fall (min fiiiiine rutine med å finne frem klær kvelden før har visst glidd ut, omtrent samtidig med at mengden gensre som er rene og tilgjengelige begynner å minke. (noe som nok kommer av at høstklærne mine ikke er kommet frem enda (har noe ikke utpakket etter flytting enda`)) Men for å holde meg til tema: Jeg er fornøyd med sterilan crystal. Den tørker greit, og gir ingen hvite flekker. Gul-grønne flekker har jeg ikke sett noe til, men det er kanskje fordi jeg nesten ikke har hvite t-skorter i det hele tatt. Tror jeg eier bare to, og de har jeg ikke brukt på en stund. Nivea dry, den blanke gir heller ingen flekker, men jeg har ikke kontrollert tørketida der, men den har ikke vært plagsom i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå