Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å pyte til jul?

Kunne godt tenkt meg å begynt ca 10.nov, men er vel litt tidlig kanskje...... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest snikkelora
Skrevet

Ingen julepynt før 1 desember.. Og juletreet pyntes 22 eller 23. Men vi skal ikke ha juletre i år pga valp og katter

Gjest Madeline
Skrevet

Her er huset pyntet til 1.desember. Juletreet kommer på plass noen dager før julaften.

Skrevet

I år tror jeg at jeg skal pynte på bursdagen min i midten av desember :sjarmor:

:nisse:

Skrevet

1 søndag i advent:

Adventstake

julegardiner

små juletrær i vinduene til ungene

julestjerne

kongerøkelse

liten porselenskirke med lys i

små engler med lilla broderier jeg har hatt siden jeg var liten jente

adventskrans

adventsduker

Lille julaften:

juleduker

røde håndklær

masse julepynt

og sist men ikke minst: juletreet etter at ungene er i seng :)

Skrevet

Jeg pynter lørdag før 1. søndag i advent, med ADVENTSPYNT. Dvs, jeg har lilla lys i alle staker, setter opp adventstaken, har lilla, brodert adventduk og sånn, i tillegg til stjerna og 7-armet stake.

Julepynten kommer frem... det er litt mer usikkert. Vi feirer ikke jul hjemme, etter planen er vi (fingrene krysset for at vi begge får fri fra jobb) bortreist fra før julaften til etter nyttår.) Grunnet dette, kombinert med stress, rot, orange stue og irritasjon har det blitt litt sånn "løselig julepynt" de siste åra, men nå har vi kjøpt nytt hus, og jeg gleder meg stooorlig til å pynte til jul. Planen er å bytte ut adventspynten med julepynt før vidrar avsted, i alle fall noen dager før slik at vi får kose oss litt med julepynten før jul også. Juletre har vi ikke hatt enda, men i nyehuset har vi endelig plass til det også, så om vi finner en stoooor nok juletrefot slik at treet har vann hele ferien vår, så skal vi kanskje ha juletre også. Pynter vel rundt 20. desember tenker jeg. Mulig vi tar julepyntinga allerede 3. adventshelga i år, men treet må vel vente litt dersom det skal holde lenge nok uten å drysse helt av?)

Skrevet
Ingen julepynt før 1 desember..  Og juletreet pyntes 22 eller 23. Men vi skal ikke ha juletre i år pga valp og katter

Vi hadde juletre med en halvt år gammel valp da jeg var liten. Ikke noe problem det, men den likte å drikke av vannet i foten.

Skrevet

Adventsstake og stjerner i vinduene kommer frem 1. søndag i advent. I år skal jeg ha lys på tre ute også, for har fått hage :hoppe:

Kanskje noen engler får snike seg frem i løpet av advent, men julepynten kommer opp 22. eller 23. desember.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg kommer ikke til å pynte i det hele tatt. Eller dvs, jeg kommer til å henge opp en julekalender til min kjære 1.desember.

Men nå skal jeg feire julen hos min mor og ikke hos meg selv, og reiser dit tett opptil julaften. Min mor henger opp adventsstjerne og setter frem adventsstake 1.desember, og resten av julepyntingen (tre, julegardiner, staker osv) tar hele familien sammen på lille julaften.

Skrevet

Det er vel litt sent med adventsstake 1. desember vel?

Gjest bamsemums
Skrevet

1advent er advents staken oppe, sammen med adventsstake med lys i vinduet. Men ellers begynner jeg gjerne like etter 1desember å pynte til jul, er så koselig, så julen får gjerne vare lenge hos oss :smile:

juletreet pyntes ca den 21-22-23, kommer anpå...

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Når begynner dere å pyte til jul?

Kunne godt tenkt meg å begynt ca 10.nov, men er vel litt tidlig kanskje...... :sjenert:

:hakeslepp: Ingen julepynting før advent.

Endret av Bellatrix
Gjest Fruktfat
Skrevet

vi er veldig glade i jul og julepynt, og blir enige hvert år om å begynne tidligere :)

i år skal juletreet være opp og ferdi pynta uka før jul, og sambo vil helst ha opp all julepynten 1 des :ler: . vi får se på det. jeg synes det er seint å pynte lille julaften, jula og alt som er forberedt er jo liksom over 1.juledag... førjulstida er best, å ha juletre til langt ut i januar er bare tull. i år skal det ut 1.januar.

Skrevet (endret)

Adventsstaken kommer ut 1. søndag i advent. Kransen på døra og lysene på et av trærne i hagen kommer også relativt tidlig, men ellers er det ingen pynt før lille julaften. Ser ikke poenget med å strekke ut jula, desember er en like koselig måned uten all pynten.

Endret av Arkana
Skrevet

1.advent!!!eller dagen før kansje:P..slik at alt er på plass:D

Gleder meg:)

Skrevet

Treet pyntes lille julaften. Første del pyntes før grevinnen og hovmesteren, så tar vi pause mens vi ser på det, også pyntes resten etterpå. Øvrig julepynt settes frem et par uker før jul tror jeg?

Skrevet

Første søndag i advent settes adventsstaken opp med lilla lys. Julegardiner henges opp på kjøkken og stue og juleduker/løpere legges på bord og benker...

Og ja - kongerøkelse. Det er must. Setter også fram masse stearinlys som tennes på kveldene for å skape den "rette" stemningen.

Juletreet pyntes på kvelden lillejulaften etter at vi har vært på kirkegården og satt lys til bestemor, oldemor etc... Og da er stort sett huset fylt med julepynt på benker, krans på ytterdøra, utelys (sånne ranker) på verandaen og alt er "taima og tilrettelagt" for selve DAGEN :-D 1. desember henges også adventskalenderen til tøtta vår opp. Kalenderen i år blir samme som i fjor. 24 små og litt større gaver som hun pakker opp. En pakke med truser den ene dagen, en sjokolade den neste, pk med klistremerker..etc etc... og julaften får hun pakke opp en DVD. I år håååper jeg "over hekken" er kommet ut før jul... :sjenert: (mora har også lyst å se den :ler:)

(ja, innrømmer det - er like gærn etter jul som jenta mi...men jeg tar ikke HELT av og begynner julepynting og slikt i oktober/november :ler2:)

Jula i år blir jo litt spesiell da...siste jul der vi er 3 i familien (ja foruten om moder'n, fader'n og en skokk med tanter, onkler og slikt så klart...) men vi som bor her i kåken da :) Blir veldig spesielt og koselig til neste år :hjerte:

Ser fram til jul jeg :nisse:

Skrevet

1 søndag i advent - begynner litt da, så blir det mer og mer utover i desember

:nisse:

Skrevet
Adventsstaken kommer ut 1. søndag i advent. Kransen på døra og lysene på et av trærne i hagen kommer også relativt tidlig, men ellers er det ingen pynt før lille julaften. Ser ikke poenget med å strekke ut jula, desember er en like koselig måned uten all pynten.

Omtrent det samme her, brenner kongerøkelse hele adventstiden i tillegg, men jeg orker ikke alt dillet hele desember.

Skrevet

Jeg pynter huset til 1. søndag i advent, juletreet pyntes et par dager før julaften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...