Gjest Kjøttkaka Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 For å gjøre en lang historie kort; Jeg har enormt dårlig selvtillit. Jeg hater speilg og fotoapperat. Jeg plages med en enormt dårlig hud. Jeg klarer ikke ligge over til folk engang for da må jeg vaske av meg sminken ( Jeg bruker ikke mye men det å vaske av seg dekkstiften betyr mye for meg..) og da ser alle hvor mange kviser jeg har selv i en alder av 23. Jeg har perioder hvor huden er ganske bra men jeg har alltid enorme porer og MASSE sorte prikker på hake, nese og panne ( til og med i ørene..) Jeg er drittlei! Jeg har ikke de store kake-kvisene. Men får ganske mange slike små over natten som egentlig bare er å skrubbe bort. Og jeg har verden feteste hud..og masse små tørre flekker attpåtil. jeg er så møkkalei av det hele. Hele tiden passe på hvordan ting står til å trynet attpåtil som jeg ikke har noe lyst til å se i speil.. Og det er selvfølgelig ingenting som hjelper. Jeg har kastet bort flere tusen kr på produkter som aldri hjelper. Finnes det noe man kan gjøre som hjelper permanent? noe laseropplegg eller noe? Kan noen hjelpe meg med info om noe? Hvor mye koster en slik behandling eventuelt? Kan man få noe dekt?? Jeg skulle uansett gitt så mye for å få vekk dette problemet. Når jeg er hos folk sitter jeg alltid og teller over hvor mange som har kviser og ikke..jeg er som oftest den eneste med kviser.. Jeg føler at jeg ser skitten ut hele tiden og at huden er gusten og ekkel. Takler heller ikke at noen skal stryke meg på kinn eller gi meg en klem..føler sminker går av og at om de er såpass nærme ansiktet mitt så ser de alle skavankene.. Gidder ikke dette lenger!! (bor forøvrig i trondheim..) Blir veldig glad og takknemlig for forslag
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Hva med å ta seg en tur til hudpleier å få råd om produkter der? Det er ofte vanskelig å gjette seg fram til hvilke produkter man bør bruke (å enda verre for folk her inne, som aldri har sett deg). En hudpleier kan gi deg råd om hva som kan hjelpe deg. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Laser tror jeg hjelper bra ja! Har ikke prøvd det selv. Men derimot går jeg på Diane (p-piller) og Skinoren krem (reseptbelagt) og den kombinasjonen har gjort underverker. Før hadde jeg ENORMT med kviser, nå har jeg kanskje 2 i måneden. Det har enormt å si for selvtilliten! Vet at det også er noe som heter Roccatan som man kan få hos lege som er veldig effektivt, men kan ha bivirkninger. Uansett: kom deg til legen/hudlegen! Det er virkelig hjelp å få!
miow Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Noen typer p-piller kan hjelpe! edit: ja det ble jo nevnt over her.. Men jeg limer inn noe jeg skrev i en lignende tråd for en stund siden: Liten digresjon: Ei veninne av meg hadde samme problemet, svært uren hud i ansiktet. Jeg var besteveninne med henne i mange år før en eller annen ekkel gutt kommenterte ansiktet hennes til meg, og jeg tenkte "hæ?". Hadde _aldri_ tenkt over at hun ikke hade "vanlig" hud, hadde tvert imot misunt henne for å være så pen Så det er ikke alle som legger merke til sånt engang, om det er noen trøst. (kan dessverre ikke hjelpe med å anbefale noen kremer eller noe) Endret 1. oktober 2006 av miow
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Denne klinikken i Trondheim har laserbehandling mot kviser: http://www.estetisklaserkirurgi.no/ Står sikkert masse info innpå der.
Sukkersøta Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Skjønner GODT at det hemmer deg og gir deg dårlig selvbilde Du kan jo gå via fastlegen din som kan henvise deg videre til hudavdelingen på sykehuset der du får vurdering av en hudlege. Det høres jo ut som om du virkelig har et problem, og da skal du ikke måtte betale tusenvis av kroner hos en hudpleier om du kan få kommet deg til en hudlege. Så slipper du bruke alt for mye penger på produkter som kanskje ikke vil virke. MEN det er lang ventetid. Jeg ville først ha tatt meg en tur til legen! Lykke til
Gjest Tanita Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Ta en tur til legen, og få tabletter hos han. Hvis du røyker, vil det hjelpe å slutte å røyke, fordi når man røyker tar ikke huden opp den oksygenen den skal ha, slik at en kan få grovere hud (store porer) og bli fet og gusten i huden. Det hjelper også på å drikke 1-2 liter vann per dag, gjerne med sitronskiver i. Å få nok frisk luft vil også hjelpe. Jeg vil anbefale deg å kanskje prøve MD Formulations - produkter eller MD Forte. De får vekk døde hudceller som propper porene, og bedrer hudstrukturen.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg er 25 og har fortsatt problemer med uren hud. Jeg har imidlertid blitt bedre siste året, har nok med alderen å gjøre, samt at jeg ikke lenger jobber et sted med mye svevestøv i lufta. Jeg har prøvd det meste, og det er ikke dyre kremer som har hjulpet meg mest. Det er mye vanskeligere å reparere for kvisene enn å forhindre at de i det hele tatt kommer. Mine råd til deg er: -stress ned. Stress fører til kviser hos meg ialeldfall. -pass på å aldri ta i ansiktet med hendene. Å pille på kvisene gjør bare alt verre. Jeg har blitt veldig obs på hvor jeg har hendene, gjelder å ikke ta seg unødig i ansiktet. -mye vann -kosthold: droppe sukker og raske karbohydrater. Det hjelper meg veldig, selv om jeg vet noen påstår at kosthold ikke skal ha noe å si er ikke det min erfaring. -solarium i moderate mengder. -jeg tar også selvbruningskrem, da jeg synes det gjør at kvisene ikke er så synlige. Helt hvit hud med illrøde kviser er veldig synlige. -ikke bruk dekkstift/foundation osv. Det gjør at huden ikke får puste, og det tar mye lenger tid før en kvise forsvinner. Du får heller gå med en illrød kvise noen dager, men så forvinner den desto raskere. -frisk luft borte fra byens forurensede luft hjelper. -jeg tar ansiktsmaske og peeling jevnlig, det er det av hudpleieprodukter jeg merker har størst effekt. renser huden på vanlig måte ellers, men det redder ikke huden alene. -for meg er fortsatt dagene før mensen verst med tanke på kviser. Da blir jeg sjokoladesyk og kvisene bare popper ut. Nå idag ser jeg helt for jævlig ut, og gruer meg til å vise meg offentlig i morgen. har et skikkelig utbrudd av flere svære monstre i ansiktet. -og til sist: prøv å ikke fokusere altfor mye på kvisene. Jeg har til tider isolert meg pga fæle kviser, men å bekymre seg for kvisene er jo også en stressfaktor som gjør at det kan komme ytterligere kviser.
Saeria Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg anbefaler deg også en tur til legen. H*n kan hjelpe. I tillegg vil det lønne seg å ta en tur til hudpleier og investere i produkter som kan bedre huden. Dermalogica, Exuviance eller MD Formulations kan kanskje hjelpe mye.
Scheherazade Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, ta en tur til legen. Som sminke anbefaler jeg mineralsminke dersom du ikke har prøvd det.
Gjest TS* Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, ta en tur til legen. Som sminke anbefaler jeg mineralsminke dersom du ikke har prøvd det. ← Takk for alle råd. Virker som om jeg må ta meg en tur til legen..Tenker med stor gru at noen skal studere ansiktet mitt...foretrekker GU isteden.. Men hva er mineralsminke? Og hvor kan man få kjøpt det? kan man få kjøpt det på nett?
Gjest Tigerjente Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg var på kurs med ID for en uke siden (ID er ett firma som selger mineralsminke) Kursholderen var en veldig flink mann som ikke bare gikk gjennom priduktene men som også lærte osslitt mer om de forskjellige hudtypene.(jeg går på hudpleielinjen) Han sa at de som oftest slet med uren hud dekka til huden med sminke og dritt hver dag. Det er ikke gunstig, pga at da får ikke huden puste, porene tettes og det kommer dermed mer kviser. I tillegg satt de som regel å prøvde å gjemme seg med hendene, når de satt, altså de lente hodet på hendene. Det kunne også føre til at porene ble tettet, og huden svettet mer. Mineralsminke er sminke som ikke er flytende, den er kommer i pudderform, fordi da er alle oljene og det som tetter igjen huden tatt bort, og igjen er bare fargestoffene. ID sier at du kan trene og sove med sminken demmes uten at det tetter igjen og lager problemer for huden din. Vi fikk prøve sminken, og den virket veldig genial. Jeg gikk hjem og la meg med sminken, og jeg har ikke fått kviser enda. Nå har jeg også fått bestille fundationen demmes. Må bare få si at en venninne av meg som hadde masse problemer med kviser før prøvde disse produktene for ca 3 år siden, og nå er huden hennes blitt mye bedre, og hun trenger ikke lengre bruke fondation hver dag. her er ID sin hjemmeside: http://www.bareminerals.com/
Gjest Yzma Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Var også på ID makeup kurs for ikke så lenge siden;) Vil anbefale denne sminken...skal ihvertfall kjøpe den selv. Tigerjente: Han som holdt kurs for klassen min var også en veldig flink mann.. syns faktisk at mange menn er flinkere til å sminke enn jenter;)..men han var litt "jentete" selv da..hehe
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg kjøpte nylig I.D foundation, og etter få dager endte jeg opp med utslett i hele ansiktet, halsen, bak ørene og øverste del av brystet Noen andre som har opplevd noe sånt? Nå har jeg hatt det i en uke, og ser ikke videre tegn til forbedring...
Gjest Yzma Skrevet 2. oktober 2006 #15 Skrevet 2. oktober 2006 Du bør dra tilbake til stede du kjøpte det fra..hudpleiesalong? isåfall bør du få dem til å se på utslettet..også kansje du kan få pengene tilbake?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #16 Skrevet 2. oktober 2006 Takk for svar! Jeg gikk tilbake, og de hadde aldri sett på makan til reaksjon. Fikk pengene tilbake, og beskjed om å komme tilbake om det ikke ble bedre. Hadde ansiktsbehandling et annet sted, og de var også usikre på hva det kunne være
Gjest Tigerjente Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Var også på ID makeup kurs for ikke så lenge siden;) Vil anbefale denne sminken...skal ihvertfall kjøpe den selv. Tigerjente: Han som holdt kurs for klassen min var også en veldig flink mann.. syns faktisk at mange menn er flinkere til å sminke enn jenter;)..men han var litt "jentete" selv da..hehe ← Han som var hos oss var også veldig jentete, han fortalte at han begynte med rynkekrem da han var 8 år, for han var livredd for å få rynker. Men, han var så super til å forklare, og til å gjøre slik at vi ikke gikk lei. Er veldig lett for at man blir trøtt utover dagen, men det ble jeg absolutt ikke på hans kurs.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #18 Skrevet 3. oktober 2006 Det er et stoff i ID som ikke er i Purelux. Har prøvdt begge ,men liker Purelux best.
Saeria Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Ja, bismuth oxychloride er det stoffet som enkelte kan reagere på i I.D. sine produkter. Purelux og glo minerals ineholder ikke disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå