Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er søndag, og jeg er ganske sliten etter neste en hel uke med bare film dagen lang. Men det er jo deilig også, selv om det knappt blir tid til mat og søvn. Har fått sett utrolig mye god film, og har lysst til å annbefale et par til de som er glade i god film. Noen av filmene kommer på vanlig kino over hele landet, andre får man kanskje sett i Oslo eller andre byer med breder utvalg enn i resten av Norge.

28 days later er en glitrende film, men skikkelig skummel. Regissøren er Danny Boyle, som blandt annet laga Trainspotting. Selv om den var skummel var den absolutt verd det, og det kommer fra ei som ikke engang liker skumle filmer.

Havet er en islandsk film, som faktisk ble publikumsvinneren her i Tromsø. Har enda ikke møtt ett eneste menneske som ikke likte filmen. Løp og se!

Cihiro og heksene kommer fra Japan, og er tidenes største kassasuksess der i landet. Tegnefilm, egner seg også for barn dersom de er store nok til å lese oversettelsen (japansk tale). Nydelige tegninger og utrolig søt film.

Drive er enda en japansk film. Action fra ende til annen, men en slutt som overrasker. Kommer sansynligvis ikke på vanlig kino, men dersom sjansen byr seg er dette en meget severdig film.

Samler fra kjøkkenet er som dere sikkert vet norsk, og dere kommer selvfølgelig til å se den alle sammen. Vil bare si at dere kan glede dere, for det fornøyelig film. Skikkelig gjennomført på alle måter, og med en underfundig slutt.

Kunne sagt mye mere om mange andre filmer, men det er i alle fall disse som sitter best igjen i hodet mitt etter seks fulle dager med film. Ellers så vi en dokumentar om hvordan det var å være ung og homofil på 50-tallet da det enda var kriminellt å være det. Den var støttet med midler fra NRK, så jeg vil tro den kommer på TV. Hold øynene åpen for denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...