Gå til innhold

Cathie er mamma til mini..

Cathie

Anbefalte innlegg

Da var hverdagen her, så nært som det kan bli en hverdag, i alle fall etter å ha blitt mamma for første gang.

M er 3 uker i morgen, og tiden går så fort at jeg føler jeg ikke henger helt med!

Han er ikke så veldig flink til å sove om natten enda, men på dagen derimot syns jeg han sover hele tiden når han ikke får mat.

Kroppen er ikke helt seg selv enda, kjenner jeg er utrolig likegyldig til ting, akkurat som jeg la igjen halvparten av følelsesspekteret mitt på sykehuset, håper det kommer tilbake :klø:

Når kan man egentlig begynne å trene opp magemusklene igjen tro?

Magen har blitt ganske flat allerede, men er litt gele som jeg har lyst til å stramme opp ;)

I dag har vært en veldig sløv dag! Vi lå i senga til ca kl 14, men det var skikkelig deilig å bare sove og ikke ha noe man skal gjøre til en viss tid.

Har rydda litt rundt i huset da, siden vi skal få besøk av helsesøster i morgen. Liker ikke hun helsesøstra helt, men hun får få en sjanse til å rette opp førsteinntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myztica

Gratulerer med ny bok! Skal nok følge med videre her :)

Aner ikke når man kan trene opp magemusklene igjen... Jeg må nok ty til noe jeg også, for her henger magen enda (med masse fine tigerstriper) :ler:

Husk at det tar tid for kroppen og finne tilbake til seg selv igjen... Som jeg skrev i en annen bok her også;tenk på alt kroppen har vært igjennom de siste 9 mnd! :overrasket: Og jeg er sikker på at følelsesspekteret ditt finner veien hjem igjen ;)

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten M!

Man skal vel i alle fall ikke begynne å trene magemuskler før etter seks uker, da skal man gjerne en tur til legen på kontroll også så man bør vente til da og være sikker på at "alt er som det skal" igjen etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger :klem:

Kroppen føles egentlig fysisk ganske normal ut, var ute på senteret med 4 dager gml baby og syns det gikk greit, så bortsett fra litt rare følelser "der nede" av og til er ikke noe vondt lenger. Det er det psykiske som har vært værst for min del. Håper det stabiliserer seg snart igjen! Har nok blitt mye bedre da, men ikke så lett å se selv, men første dagen hjemme ville jeg bare "stappe han inn igjen".

Får smøre meg med tålmodighet når det gjelder den treninga da... Litt kjipt, for jeg er så klar for både pilates og styrketrening +++

M ligger på sofaen og sover, han har egentlig sovet i hele dag bortsett fra litt spising her og der, har en liten mistanke om at dette kommer til å bli en lang natt med lite søvn :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er flere småttinger som synes det er bedre å sove om dagen enn om natta? Er noe småfortvilet her de to-tre timene han absolutt ikke skal sove.. Nå sovnet han rundt halv tolv og da sover han forhåpentligvis fire timer og så er han våken i ca to og sover igjen i ca 3 timer så jeg skal ikke klage. Men de to timene er veldig slitsomme! Han er jo lys våken og vil gjerne ha litt respons tilbake fra sin dødstrøtte mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liv: Skjønner godt at du syns det er slitsomt!! Tror det er lite man kan gjøre for å "snu" de når de er så små også!

I natt sovna ikke M før 2, da sov han til ca kvart på 4. Heldigvis sovnet han igjen ca kvart på 5, han pleier å være våken lenger. Så sov han til halv 8.

Halv 9 slokna han igjen, men jeg er nødt til å dra til legen en tur siden jeg tror ikke antibiotikaen har klart å knekke UVI'en helt :sur:

Syns ikke det er noe gøy å ta antibiotika når jeg ammer! Selv om det står at det ikke påvirker baby så går det jo over i melka da, men jeg må jo bare ta det.

Tror M har litt vondt i magen sin nå, han får ikke helt roen på seg og ligger og trykker og ynker seg i søvne ved siden av meg. Stakar lille babyen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helsesøster på besøk i går, og det var ganske koselig, siden hun helsesøstra vi egentlig har er sykemeldt, så hun som kom var kjempesøt! Hun ga oss litt tips til hvordan vi kunne prøve å snu døgnrytmen til M litt forsiktig, med å ikke la han sove så lenge om formiddagen (han pleier å sove fra 7-8 til 11-12) og passe på at han ikke sov så lenge av gangen på dagen, også prøve å gi han mye mat på kvelden sånn at han er god og mett. Var jo ikke noe revolusjonerende akkurat, men greit å ha i bakhodet.

Mamma skal komme en tur til meg i dag, så tenkte vi kanskje å dra en tur på zara, har ikke vært der enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag har mini sovet hele dagen bare våknet for en kjapp matbit :overrasket:

Lurer veldig på hvordan natta blir må jeg si :tristbla:

Funker ikke så veldig bra og snu den lille kroppen, vil jo ikke vekke han når han tydelig er kjempetrøtt og sovner uansett hva jeg prøver!

Ammingen henger litt i en tynn tråd, det er så sykt vondt at det ender i tårer ca annenhver gang! Har vært på helsestasjon og fått de til å se på teknikk og alt, men de kan ikke skjønne hva som er feil! Prøver å gå på en slags soppkur nå for å se om det er noe skjulte greier. Men virker ikke som det hjelper. :cry:

I dag er han 1 måned alt :overrasket:

Tiden går utrolig fort, men jeg må si jeg gleder meg til han blir enda litt større og han får litt ordentlige rutiner! Skal prøve å gå til kiropraktor i morgen, for å sjekke om han har noen spenninger eller noe i ryggen, han har begynt å sutre hele tiden når han er våken hvis han ikke spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Pga mye styr med amminga (som fortsatt ikke er helt bra) har jeg ikke orket å skrive så mye her... Har omtrent ikke overskudd til å gå ut av huset en gang! Men nå har jeg såvidt begynnt å se et liiiite lys i tunellen. Om ikke helt bra ser det i alle fall ut som om jeg skal klare å fullamme hvertfall i 4 mnd'er (det er i alle fall første mål) håper jeg klarer lenger!

M blir bare større og større, det er skummelt så fort han vokser!

Så ser det ut som han begynner såvidt å komme inn i en slags døgnrytme.

Skummet å si, får jeg sikkert ikke noe søvn i natt ;)

Så mission impossible 3 i dag, var bra syns jeg! Tok sånn dollys filmdeal greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bok ! :klem:

Uffda.. Kjipt med ammingen, håper det bedrer seg snart!

Litt i ammetåke? :klem:

Håper du får sove godttttt inatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...