Gjest Gjest_Ramboline_* Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Er det i det hele tatt mulig å omplassere en 6 år gammel hund som har hatt samme eier hele sitt liv? Og er det noen som har tips til hvordan gjøre overgangen lettes for hunden? Vi prøvde å gi bort hunden i fjor, men etter noen dager ringte den nye eieren og lurte på om vi kunne ta ham tilbake. Han hadde begynt å knurre mot henne når hun prøvde å irettesette ham ... Får vi ikke gitt ham bort blir vi nok nødt til å avlive ham, og jeg vil helst slippe det. Så jeg håper han ikke er for knyttet til oss ...
Gjest snikkelora Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Hva med å ta kontakt med noen som dreiver omplassering? Vår første hund (da jeg var liten) var en 7 år gammel golden retriver Beste hunden ever
Gjest Gjest_Ramboline_* Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Takk for tipset, men det er ingen i nærheten som driver med det desverre. Bor i Stavanger forresten
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Kan det være at hunden bare testet grenser hos den nye eieren? Kan godt være hunden får det fint hvis den får komme til hundevante mennesker. Men det tar nok litt tid før den venner seg til nye mennesker. Merker stor forskjell på min omplasseringshund som jeg har hatt over et år i forhold til hvordan han var i begynnelsen.
LilleMy Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg overtok min omplaserte schafer da hunden var nesten 6. Det gikk utmerket, så selvfølgelig kan det også gå fint for deg og din hund. Men, om hunden din viser aggresiv adferd mot nye eiere vil dette selvfølgelig bli vanskelig for alle. Jeg ville helt klart siktet inn mot veldig erfarne hundefolk og/eller FOD.
Gjest snikkelora Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Nå er ikke jeg kjent i Stavenger området, men vet det er en omplasserings organisasjon i Bergen. Ta kontakt med det lokale dyrebeskyttelsen, mulig dem har oversikt..
Gjest Gjest_Ramboline_* Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Takk for tips alle sammen. Kanskje det ikke er så umulig alikevel. Tror kanskje at hun som overtok ham den gangen ikke var bestemt nok. Hun virket ikke som om hun hadde så veldig mye bein i nesa når jeg tenker meg om. Kommer ikke til å gi opp, det er for galt å avlive en frisk og glad hund!
samsons mamma Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 prøv også canis.no, de har egen side for omplassering av hunder og det gjelder hele landet. Skulle ikke være noe problem å omplassere en hund på 6 år, den har jo mange gode år i gjen!
FantasDick Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Hos Charlottes omplassering her i Trondheim er det veldig mange hunder over 6 år som blir omplassert, så det skal vel ikke være noe problem. Let på nettet og prøv å finn omplasseringer eller dyrebeskyttelse o.l i nærheten. Det må da finnes noe? Eller legg ut annonse, og se på annonser på Dyrenett, kanskje du finner noen hundevante som kan overta han der? Ta tiden du trenger og vær nøye med hvem du evt skulle velge så slipper kanskje hunden å komme til nye eiere for så å bli sendt i retur. Lykke til!
Quinden Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Hei Hvordan går det med hunden din? Er så bra å lese om folk som bryr seg, og ikke velger letteste utvei. Hvis du har fått hunden din tilbake, kan du prøve Tunge hundepensjonat i Ølen, det er jo ikke så langt fra Stavanger. Der er de veldig nøye på omplassering etc. Du finner nr. på gulesider i tilfelle. Lykke til!
Gjest Eir Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Vi prøvde å gi bort hunden i fjor, men etter noen dager ringte den nye eieren og lurte på om vi kunne ta ham tilbake. Han hadde begynt å knurre mot henne når hun prøvde å irettesette ham ... ← Høres ut som denne eieren ga opp for lett. Tror du heller bør bruke god tid på å finne riktig eier, dvs noen som forstår og godtar hva det innebærer å overta en såpass voksen hund. Hvorfor må hunden omplasseres?
Basementart Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Driver ikke fritidsgården på Gausel i Stavanger med omplassering? Eller tar de bare inn løshunder? Hmm.. Uansett, ta gjerne kontakt med omplasseringsvirksomheter i feks Bergen, de er sikkert villig til å hjelpe dere. Du kan jo også legge ut annonse på canis.no som noen her nevnte. Fortell gjerne hvorfor den skal omplasseres? Har dere hatt noen problemer med den, hvilken rase evt blanding er det? Du finner nok noen som vil ha den!
Gjest rabrabara Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Nei, de gjør visst ikke det. De tar hittehundet på Jåtten fritidsgård, men jeg er usikker på dette med omplassering. Dersom trådstarter er her ennå; Hvilken type hund er det? Jeg kunne godt tatt en omplasseringshund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå