Gå til innhold

Rent mel i posen?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

jeg blir ofte av bekjente og ukjente stoppet og spurt om jeg har rent mel i posen.som eks-narkoman finner jeg dette svært krenkende og diskriminerende.jeg har tatt sterkt avstand fra miljøet og andre lysskye aktiviteter.å stadig få dette spørsmålet gjør noe med meg.jeg føler meg hudløs i møte med slike uvitende mennesker.hva mener de med spørsmålet sitt egentlig?er det urimelig av meg å reagere?

med hilsen fra Jon Are

Skrevet

Er det det de spør om helt konkret :"Har du rent mel i posen?" Ikke for å virke kverulerende, men jeg bare lurer for jeg trodde ikke noen sa det, bortsett fra i Donald.

Gjest Jon Are
Skrevet

som voksenperson vil jeg påberope meg godt kjennskap til allminnelig språkbruk i forhold til mellom-menneskelige interaksjoner.ordet rent mel i posen hører jeg jo til stadighet og Donald er ikke min sengelektyre.

med hilsen fra Jon Are

Gjest "gjest"
Skrevet

At ikke folk forstår at det er belastende for en x-narkoman som kanskje sliter litt fra før av å få slike spørsmål er for meg en gåte.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Det hørtes merkelig ut. Ville aldri funnet på å ordlegge meg sånn, men det kan hende vi vanker i svært ulike miljøer. Skjønner godt at du finner spørsmålet krenkende.

Skrevet

da får du ta fram bibelen og lese noe ala"de vet ikke bedre" og trøste deg med det! :idesmil:

Skrevet

Skjønner at du syns det er spørsmål som er ubehagelige, og jeg syns du har rett til å bli sint på slike spørsmål.

Det blir som når mannen min sier at han håper jeg ikke kommer til å begynne å røyke igjen, jeg føler på en måte at han ikke stoler på meg nok.

Gjest Alf Kaida
Skrevet

Hvem vet, kanskje de er interessert i å deale litt? Da er det jo ikke veldig interessant dersom det faktisk er rent mel du bærer på i posen din. Men det er lett å ta feil hvis man ser folk som bærer poser med hvitt pulver, det har jeg erfart mange ganger.

Skrevet
jeg blir ofte av bekjente og ukjente stoppet og spurt om jeg har rent mel i posen.som eks-narkoman finner jeg dette svært krenkende og diskriminerende.jeg har tatt sterkt avstand fra miljøet og andre lysskye aktiviteter.å stadig få dette spørsmålet gjør noe med meg.jeg føler meg hudløs i møte med slike uvitende mennesker.hva mener de med spørsmålet sitt egentlig?er det urimelig av meg å reagere?

med hilsen fra Jon Are

helt uten takt og tone. hvorfor ikke spørre deg om hvordan du har det og om det går bra????

Svar neste gamg: mel og mel fru Blom, men takt og tone passer jeg alltid på.

Ha det godt og stå på.

Skrevet

"Rent mel i posen" er jo et uttrykk, og trenger ikke å ha noe med mel og pose å gjøre.

Et annet eksempel: "Å stikke kjepper i hjulene" for noen. Det betyr at man lager problemer for noen. Har ikke noe med kjepper og hjul å gjøre, men det er et uttrykk man bruker.

Så TS, ikke ta det bokstavelig...;)

Skrevet

Kjære deg, jeg forstår at du reagerer.

Selv blir jeg ofte spurt om jeg har ugler i mosen, og det er minst like ubehagelig.

Skrevet
Kjære deg, jeg forstår at du reagerer.

Selv blir jeg ofte spurt om jeg har ugler i mosen, og det er minst like ubehagelig.

:ler:

Skrevet
Hvem vet, kanskje de er interessert i å deale litt? Da er det jo ikke veldig interessant dersom det faktisk er rent mel du bærer på i posen din. Men det er lett å ta feil hvis man ser folk som bærer poser med hvitt pulver, det har jeg erfart mange ganger.

Er det Jon Are som er ditt alias?

"bærer poser med hvitt pulver" :hoho:

Skrevet

Je har reint mjøl i påsan, altså jeg har ældri gjort no gæli.

Bror min har støli på samvirkelaget borti vegen her et par gonger og har da itte reint mjøl i påsan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...