Gjest Jon Are Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 jeg blir ofte av bekjente og ukjente stoppet og spurt om jeg har rent mel i posen.som eks-narkoman finner jeg dette svært krenkende og diskriminerende.jeg har tatt sterkt avstand fra miljøet og andre lysskye aktiviteter.å stadig få dette spørsmålet gjør noe med meg.jeg føler meg hudløs i møte med slike uvitende mennesker.hva mener de med spørsmålet sitt egentlig?er det urimelig av meg å reagere? med hilsen fra Jon Are
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Er det det de spør om helt konkret :"Har du rent mel i posen?" Ikke for å virke kverulerende, men jeg bare lurer for jeg trodde ikke noen sa det, bortsett fra i Donald.
Gjest Jon Are Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 som voksenperson vil jeg påberope meg godt kjennskap til allminnelig språkbruk i forhold til mellom-menneskelige interaksjoner.ordet rent mel i posen hører jeg jo til stadighet og Donald er ikke min sengelektyre. med hilsen fra Jon Are
Gjest "gjest" Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 At ikke folk forstår at det er belastende for en x-narkoman som kanskje sliter litt fra før av å få slike spørsmål er for meg en gåte.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Det hørtes merkelig ut. Ville aldri funnet på å ordlegge meg sånn, men det kan hende vi vanker i svært ulike miljøer. Skjønner godt at du finner spørsmålet krenkende.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 da får du ta fram bibelen og lese noe ala"de vet ikke bedre" og trøste deg med det!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Skjønner at du syns det er spørsmål som er ubehagelige, og jeg syns du har rett til å bli sint på slike spørsmål. Det blir som når mannen min sier at han håper jeg ikke kommer til å begynne å røyke igjen, jeg føler på en måte at han ikke stoler på meg nok.
Gjest Alf Kaida Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Hvem vet, kanskje de er interessert i å deale litt? Da er det jo ikke veldig interessant dersom det faktisk er rent mel du bærer på i posen din. Men det er lett å ta feil hvis man ser folk som bærer poser med hvitt pulver, det har jeg erfart mange ganger.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 jeg blir ofte av bekjente og ukjente stoppet og spurt om jeg har rent mel i posen.som eks-narkoman finner jeg dette svært krenkende og diskriminerende.jeg har tatt sterkt avstand fra miljøet og andre lysskye aktiviteter.å stadig få dette spørsmålet gjør noe med meg.jeg føler meg hudløs i møte med slike uvitende mennesker.hva mener de med spørsmålet sitt egentlig?er det urimelig av meg å reagere? med hilsen fra Jon Are ← helt uten takt og tone. hvorfor ikke spørre deg om hvordan du har det og om det går bra???? Svar neste gamg: mel og mel fru Blom, men takt og tone passer jeg alltid på. Ha det godt og stå på.
Ugla Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 "Rent mel i posen" er jo et uttrykk, og trenger ikke å ha noe med mel og pose å gjøre. Et annet eksempel: "Å stikke kjepper i hjulene" for noen. Det betyr at man lager problemer for noen. Har ikke noe med kjepper og hjul å gjøre, men det er et uttrykk man bruker. Så TS, ikke ta det bokstavelig...
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Kjære deg, jeg forstår at du reagerer. Selv blir jeg ofte spurt om jeg har ugler i mosen, og det er minst like ubehagelig.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 Kjære deg, jeg forstår at du reagerer. Selv blir jeg ofte spurt om jeg har ugler i mosen, og det er minst like ubehagelig. ←
Gjest Lizzi Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Hvem vet, kanskje de er interessert i å deale litt? Da er det jo ikke veldig interessant dersom det faktisk er rent mel du bærer på i posen din. Men det er lett å ta feil hvis man ser folk som bærer poser med hvitt pulver, det har jeg erfart mange ganger. ← Er det Jon Are som er ditt alias? "bærer poser med hvitt pulver"
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Je har reint mjøl i påsan, altså jeg har ældri gjort no gæli. Bror min har støli på samvirkelaget borti vegen her et par gonger og har da itte reint mjøl i påsan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå