Gå til innhold

Håndtak!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke mulig med punktforbrenning, aline.

Å trene magemuskler må gjøres samtidig som du gjerne trener annet og passer på hva du spiser - som nevnt tidligere.

For den som har anlegg til å legge på seg på sidene av magen, kan dette ta lang tid og kreve stor innsats. Noen blir aldri kvitt håndtakene til tross for iherdig innsats.

Å bare trene annet (mye annen trening vil også ha indirekte treningseffekt på magen), samt passe på kaloriinntaket, vil også ha effekt på håndtakene. Men en veltrent, stram mage med muskler ser bra ut - og får man vekk endel av fettet som ligger over også, kommer de virkelig til sin rett.

Et totalt personlig, subjektiv uttalelse om at magemusker ser bra ut fra meg; det kan jeg ikke dokumentere, si jeg har utdannelse til å uttale meg om eller lignende :wink: Andre liker gjerne magen annerledes.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Punktforbrenning er nok dessverre ikke mulig nei. Det er genetisk hvor kroppen først tar fettet fra når du går ned i vekt. De stedene fettet samler seg mest på, er oftest de samme stedene mest fett vil forsvinne fra også! De fleste slanke mennesker er jo noenlunde proporsjonerte. Synes du du er slank nok bortsett fra for eksempel magen, skal du ikke se bort i fra at det er stort sett fra magen fettet vil forsvinne ved vektreduksjon. Man ser jo ofte innlegg som: "Jeg er slank nok men ønsker å bli slankere rundt magen". Da er det jo allikevel en slankekur som må til...Sannsynligvis blir man da kvitt magefettet ved å trene og spise mindre uten å bli skinnmager på resten av kroppen. Men da snakker jeg ikke om sixpackmager. Som regel må man da så lavt ned i kroppsfettprosent at andre steder på kroppen også vil være skrapet, i hvert fall for oss kvinner. Pluss at den hormonbestemte kvinnelige fettfordelingen tilsier at vi har underhudsfett på hofter/rumpe/lår selv om vi er slanke. Men hva gjør vel det? Sånn rent estetisk er det jo ikke noe mål å kvitte seg med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da fikk jeg bekreftet det jeg var ganske sikker på ja, det holder ikke å trene sidemusklene for å bli kvitt håndtak, eller å trene magemusklene for å bli kvitt magen!!

Men Petruska, jeg synes din teori om at dersom man stort sett er slank, men har mer fett på magen, så er det dette som forsvinner om man slanker seg... DER er jeg skrekkelig uenig med deg! Ihvertfall om jeg tar meg selv som eksempel...

Når jeg legger på meg, så legger jeg stort sett på meg fra livet og ned, mens når kroppen kvitter seg med fett, så tar det først fra livet og opp... og der har jeg jo lite å ta av i utgangspunktet, derfor er jeg en av dem som kunne tenkt meg å bli kvitt litt mage/rumpe/lår, men ved slanking spesielt, så stjeler det først fra det lille jeg har oventil, og jeg blir bare seende syk ut istedenfor! Rart fenomen det der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aline! Vel, jeg sa SOM REGEL er det slik. Dessuten glemte jeg å si at om du tar for mye av deg på et sted under en slankekur, vil fordelingen endre seg en del over tid før du ser det "endelige resultatet". Men det er klart det er forskjell på folk. Ofte er grunnen til at man ved raskt vekttap mister vekt der man ikke har mye fett at muskelmasse er lettere tilgjengelig for kroppen som energi enn fett! Derfor er det viktig å slanke seg "sakte" OG å trene. Det er kanskje det fenomenet du har oppleved?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, for meg var det ikke noe hurtigslanking, det var faktisk ikke bevisst slanking i det hele tatt, bare endret kost uten å tenke over det. Trente også.

Har så godt som aldri forsøkt å slanke meg, men har trent jevnt og trutt nesten bestandig. Har ikke store problemområder, men siden jeg ikke har særlig fett i det hele tatt på overkroppen, så blir forskjellen mer tydelig når jeg legger på meg på under kroppen. Har hofter som ikke kan slankes vekk, men mage og håndtak og lår hadde jo vært mer passende til overkroppen dersom de hadde vært litt mindre.... :ler:

Trener jeg hele kroppen med styrketrening, så bygger musklene seg store (har hovedsaklig muskler av typen korte og store) mens fettet på lårene blir der det er kan du si... (første gang jeg fikk appelsinhud, var når jeg strammet lårmuskelen, for dag ble fettet "presset" mellom huden og muskelen.. så jeg fikk synlig appelsinhud pga trening... er ikke like hardt trent nå, og ser også mindre til appelsinhuden!) :oops:

kroppen min funker nok bare ikke slik den skal... men den er fin nok da, nå danser jeg seks timer i uka, så det blir trening uten direkte styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sunn og sprek kvinnekropp er da vakker i seg selv den! Vi kvinner er dumme på den måten at vi henger oss opp i bagateller som ingen andre ser, selv om kroppen vår ser nydelig ut i f.eks. vår kjæres øyne.

La oss gå inn for å slutte med det! :P

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite input bare: Det ser ut som om kroppen har egne "depo" av fett for å ha noe tære på i tilfelle behov... (dvs hungersnød eller slanking...) Disse depoene er det siste som forsvinner ved slanking, og plassering varierer fra person til person..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...