Gjest veslemor ikke innl. Skrevet 19. januar 2003 #1 Del Skrevet 19. januar 2003 Hvordan kan jeg egentlig trene disse ? Er ikke så store, men de er jo ikke pene uansett akkurat! Noen som har noen råd og tips? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 20. januar 2003 #2 Del Skrevet 20. januar 2003 Du må nok sette igang og bevege på deg. Jogging, svømming, sykling osv. forbrenner fett. Du kan og gjerne gjøre noen øvelser for magen. Og kanskje forandre litt på kostholdet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veslemor ikke. innl. Skrevet 20. januar 2003 #3 Del Skrevet 20. januar 2003 Jammen , jeg gjør jo det jo! Trener spinning og sal tre ganger i uka, og vekter to! Spiser sunt, ofte og drikker vann! (og litt popcorn innimellom :oops: ) Har ikke funnet noen spesielle øvelser for dette området, finnes det egentlig? Hmm, håper det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. januar 2003 #4 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg har også slike dansehåndtak, og de irriterer meg noe grenseløst!! Men det finnes dessverre ingen snarvei til å bli kvitt dem. Jeg kjenner ikke til noen øvelser for dette området, og det er heller ikke mulig å punktslanke seg, dessverre... Det som må til er rett og slett fettforbrenning, og der gjør du allerede en god innsats. Vet ikke hvilken intensitet du trener med, uansett så er det mange uenigheter om du forbrenner mest fett ved lav eller høy intensitet. Så lenge du blir svett og litt andpusten er det bra. Det eneste rådet jeg kan gi er å trene styrketrening med ganske høy intensitet for å øke muskelmassen og dermed øke forbrenningen. Hvis du trener både kondis og styrke i samme økt, så tren styrke først, da forbrenner du mest fett visstnok.. Ellers så tror jeg nesten vi bare må lære oss å leve med de håndtakene, tror det er nesten umulig å bli helt kvitt dem... Da er man iallefall veeeldig tynn. Lykke til videre med treningen, tror ikke du gjør noe "feil". -valla- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 20. januar 2003 #5 Del Skrevet 20. januar 2003 Trene, trene, trene. Eller, enkel øvelse: Legg deg slik som når du tar sit-up. Men løft deg opp på "siden" istedet. Det funker, men prøv også evt. jogging osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #6 Del Skrevet 20. januar 2003 Dette plager meg også noe j..... Jeg har ikke så mye fett på kroppen heller.Det er bare de"håndtakene" som irriterer meg.Jeg er bare 15 så det er vel litt usannsynlig at jeg får trene styrke trening på sats eller no sånt.Og sittups er såååååååå slitsomt.Det fins ikke noe annent du kan gjøre som er effektivt heller.Eller er det det?Noe som ikke tar hele dagen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 20. januar 2003 #7 Del Skrevet 20. januar 2003 Sit-ups funker! Tren hele magen og sidene også. Ikke glem ryggen. God trening og et godt kosthold (sunn og næringsrik mat i mange mindre måltider) er gode greier. Ingenting skjer over natten heller, så tålmodighet er enda bedre greier. (Du/dere som er 15 kan ta tiden til hjelp; mye forandrer seg med kroppen framover. Jenter uten litt fett rundt magen er rett og slett usunt tynne. Kroppen fungerer ikke slik den skal lenger om disse reservene er vekke) Vibeke (håndtaks-fri, men ikke fettfri) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 20. januar 2003 #8 Del Skrevet 20. januar 2003 Hmm. Tror jeg ville anbefalt å trene sidemuskulaturen på rygg og på mave jeg. Men jeg er ingen pernsonlig trener eller har utdannelse i den retnigen. Hva med å spørre en der hvor du trener? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. januar 2003 #9 Del Skrevet 20. januar 2003 Å ta sit ups på siden slik som ble beskrevet her skal være bra for å brenne vekk love-handles :-) Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 20. januar 2003 #10 Del Skrevet 20. januar 2003 Send meg en PM, så kan jeg gi en detaljert beskrivelse. Det gjelder bare å gidde å gjøre dette. Tar 10-45 min (det velger du selv). Klem, IW :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2003 #11 Del Skrevet 21. januar 2003 Å ta sit- ups på siden er ikke spesielt bra, fordi når du trener bort disse såkalte håndtakene, må du holde de vedlike HELE tiden, hvis ikke kommer de veldig fort tilbake, med dobbel effekt! (Ok kanskje litt vanskelig forklart men... IKKE ta øvelser spesielt for å få vekk håndtakene!) Nei, tren vanlig trening, og ha et bra kosthold du, så skal du se at de minsker med tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 21. januar 2003 #12 Del Skrevet 21. januar 2003 Gjest skrevÅ ta sit- ups på siden er ikke spesielt bra, fordi når du trener bort disse såkalte håndtakene, må du holde de vedlike HELE tiden, hvis ikke kommer de veldig fort tilbake, med dobbel effekt! Klart man må holde formen og treningen ved like! Det vet jo alle. Men at håndtakene kommer tilbake med dobbel effekt om man plutselig dropper den spesielle side-treningen, er bare bullshit. Det er andre grunner enn den "spesielle" treningen som gjør at man får håndtak. Og det er kostholdet, generell mangel på trening, samt hvor disponibel man er for å få sånt. Mage-side-treningen i seg selv vil aldri lede til større håndtak! Det er fysisk umulig at magens muskler blir til underhudsfett. Men at lite trening og samme kaloriinntak som for en tidligere veltrent, men håndtaksdisponert kropp, kan ha effekt i form av tilbakevendende håndtak, ja det er sikkert. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #13 Del Skrevet 22. januar 2003 Det er nok ikke bare bullshit Vibeke!!! De såkalte håndtakene er vanekslige å få bort, og tar man øvelser spesielt beregnet på å få de vekk, og stopper etter en stund, kommer de mye fortere tilbake, og forverrer seg ofte!! Ta det fra en med utddannelse innen idrett, samt mye erfaring derifra! Selvfølgelig har trening generelt og kosthold mye å si vibeke! En kombinasjon av dette ir jo såklart best resultater! MEN, vær forsiktig med disse sideøvelsene... De kommer faktisk mye fortere tilbake om man en gang stopper og trene de!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 22. januar 2003 #14 Del Skrevet 22. januar 2003 Kan du forklare hvorfor du mener det er slik, Gjest? Jeg har mye erfaring når det gjelder idrett, men ingen utdannelse innen feltet, så jeg er lutter øre. Jeg kan tenke meg etpar grunner, men vil høre din versjon, fordi mine versjoner uansett slår tilbake på høyere kaloriinntak i forhold til forbrenning, altså ikke side-øvelsen alene. Da har vi som utgangspunkt at vi vet at det ikke er bare bra å trene èn spesiell øvelse alene, og at all trening må holdes vedlike for å holde kroppen i samme form. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #15 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg skal prøve Vibeke, selv om det ikke er så lett å forklare... Stedet som "håndtakene" legger seg på er det stedet på kroppen som (normalt) fettet legger seg først. Får du større muskler der, ved trening, vil du bare se fetere ut (de vil se større ut) men mindre du er helt deffet for fett fra før av. Muskler omdannes til fett så sant du ikke "vedlikeholder" det ved trening. Derfor mener jeg at øvelser for å få vekk "håndtakene" bare gjør det vondt verre... Det var dette jeg mente når jeg sa at det ikke var bra å trene en øvelse for å bli kvitt håndtakene.... Syntes du det er like galt nå? Eller har vi misforstått hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 22. januar 2003 #16 Del Skrevet 22. januar 2003 Håndtak er sexy! :0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 22. januar 2003 #17 Del Skrevet 22. januar 2003 Gjest skrev:Muskler omdannes til fett så sant du ikke "vedlikeholder" det ved trening. Ethvert menneske med et minimum av idrettsfysiologisk kunnskap vet at dette er umulig. En muskelcelle kan aldri bli til/omdannes til en fettcelle. At fettcellene kan bli større ved mindre trening og mer mat i forhold til hverandre, er en annen sak. Trener man siden av magen, vil man trene opp musklene i magen. Mer muskler gir større forbrenning, ergo mindre sjanse for at man legger på seg. Man deffer kroppen ved å trene, samtidig som man passer på at kostholdet er riktig. En trent, fast mage får man ved å ta mageøvelser. Selvsagt kan man få en flatere mage bare ved å trene annet, men man får kjappere resultater om man trener spesifikt på magen i tillegg. Fordi muskler i magen gir en fastere mage enn en mage uten muskler. Man skal trene enormt mye om magemusklene skal bli så store at om man plutselig slutter å trene i det hele tatt, og legger på seg fordi man fortsetter med å spise like mye som man gjorde mens man trente, så blir "håndtakene" blir dobbelt så store - fordi det er mye sidemuskler under fettet. Man må trene variert. Å trene bare sidemuskler er ingen løsning, men en god løsning i tillegg til alt det andre man skal trene og passe på. En kropp med mye muskler brenner flere kalorier enn en kropp uten muskler; ergo har man større sjanse for å bli fastere og finere i kroppen enn en som ikke trener. Fettcellene vil bli mindre og muskelcellene større. Faste muskler tar seg bedre ut enn fett. Formen på magen vil endre seg. Målene rundt magen blir sannsyligvis mindre også. Større muskelmasse vil selvsagt ta opp sine centimetre i seg selv; men pokker heller: Det ser bra ut! Og er man så uheldig at magen er det første stedet man legger på seg, vil man se det først der, men ikke fordi man har trent side-øvelser. Da er det snakk om individuell disposisjon. Er man disponert for håndtak og vil bli kvitt dem, da er det bare å bite i det sure eplet: Man må trene og holde treningen i sjakk hele tiden, samtidig som man passer på maten. Så enkelt er det. Øvelsen i seg selv fører ikke til dobbelt så store håndtak, det er nok litt mer helhetlig enn som så, etter mitt syn. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 22. januar 2003 #18 Del Skrevet 22. januar 2003 Hvordan kan et menneske som påberoper seg å ha utdannelse innen idrett påstå at muskler omdanner seg til fett??!! :o Muskler kan ALDRI omdannes til fett, eller omvendt! For det første. vi har et bestemt antall musklefibre. Disse øker i volum når de utsettes for belastning (trening). Det resulterer i økt musklemasse, og p.g.a. den økte forbrenningen det gir forsvinner gjerne litt av underhudsfettet (avhengig av forholdet mellom inntak og forbruk av energi). Slutter man å trene går musklevolumet tilbake igjen. Hvis man også fortsetter å innta samme energimengde som når man trente ØKER underhudsfettet i tillegg! Altså: at man forbrenner fett og øker muskelmassen ved trening, og motsatt hvis man slutter å trene kommer ikke av at de to kroppsvevtypene omdannes, det ene øker og det andre minker. Og når du tenker deg om er du sikkert enig i at det er noe helt annet. Menneskekroppen består av en mengde forskjellige spesialiserte celler og vevstyper, disse kan aldri forvandles til noe annet enn det de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. januar 2003 #19 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg er IKKE utdannet eller kunnskapsrik på dette området, har trent masse opp igjennom, men vet ikke mye om celler og muskler og lignende. Jeg vil allikevel komme med en observasjon, og ett spørsmål til alle dere med kunnskapen i orden: :blunke: Observasjonen min: Jeg trente ekstremt, fikk en ganske "stor" muskel nederst på låret, nesten ved siden av kneet. (ser det ganske ofte på veltrente menn, at de har hen muskel her.) Dette var ikke bevisst, jeg syntes heller ikke det var særlig lekkert, og sluttet dermed fort å trene denne muskelen. (Helt altså!) - muskelen forsvant den, men i all ettertid har jeg hatt noe som enten er en hel-dau, slapp muskelmasse der, eller fett. (kjennes ærlig talt ut som fett, og det er dog maaange år siden den ble trent og var en muskel!) (den er ikke stor, men ett resultat av muskelen som ble trent) Det samme skjedde når jeg på helsestudio begynte å trene musklene der håndtaken kommer, altså man sitter å holder armene rundt "armlener" og vrir til siden. Brukte musklene akkurat der jeg i dag har utviklet "håndtak", og jeg hadde ikke antydning til håndtak før jeg begynte med denne treningen. Trener nå ikke på samme måte, men har håndtak ja! (IKKE muskler.) Mitt spørsmål: - Kan man faktisk punkt-forbrenne? Jeg har alltid trodd at det ikke var mulig, og det har aldri fungert på meg! Selv med veltrente lår, var der allikevel fett på utsiden. Er det da så enkelt at man kan trene problem-området spesielt, også blir fettet borte når musklene kommer? Er det ikke helheten av treningen som gjøre at fettet forsvinner der kroppen lettest tar det fra? setter stor pris på svar på det siste spørsmålet, har alltid fått beskjed om at punktforbrenning ikke er mulig, og dersom dere vet at dette ikke stemmer er det jo en fryd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. januar 2003 #20 Del Skrevet 24. januar 2003 Med så mange kunnskapsrike personer som er her inne på KG, er det INGEN av dere som kan masse om kropp/trening etc som kan svare på om punkt-forbrenning er mulig? Opptil flere sier jo at dersom man vil ha vekk fettet her eller der, så er det bare å trene den og den muskelgruppen... Jeg synes ikke dette fungerer, fettet på magen min blir ikke borte ved å trene spesielt magemuskler.... Er det mulig? å trene magen så magefettet forsvinner? å trene sidemusklene, slik at håndtakene forsvinner? For om det er det, så skal jeg legge meg ned å ta 150,- ekstra mage og side øvelser hver dag jeg! Dersom fettet da forsvinner DER, og ikke bare muskelene blir større og strammere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå