Gå til innhold

synes du som er singel at det er et ork å

Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

jeg skulle likt å vite hvor fysisk aktiv du er?hvis du trener mye er det til en viss grad forståelig.hvis ikke,er det bare tøys og fanteri!er det på grunn av medias konstante fokusering på velvære og kunstig behov for å dufte lik en blomst på vinters tid?våre forfedre hadde verken mulighet eller tid til dette dekadente hysteriet!er dette mon tro et utløp for frykten rundt ens egen kroppsvæske?jeg bare spør jeg...

Med hilsen fra Jon Are

Nei,se det er en annen sak! Men da er det vel ikke om du er singel eller ikke som avgjør hvor ofte du dusjer heller :)

Våre forfedre vasset vel ikke akkurat rundt i den syntetiske skitten (luftkvalitetsmessig) som vi gjør heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon Are

jeg bruker legen min som rådgiver i store og små spørsmål i det forunderlige livet vi lever i. I forhold til dusjing fikk jeg faglig og seriøse svar på et spørsmål som jeg vil tro mange undrer seg over.legekøene er et symptom på et sykt og kaldt samfunn.apropo kaldt..med de usannsynlige strømprisene vi nå har fått,anser jeg dette temaet omkring hyppighet og dusjing som brennhett. det ville jo vært sløsing med energi om vi alle skulle dusje hver dag.i kulden kommer hudens bakteriekappe til sin fulle rett.har man ikke partner,ser jeg ikke behovet for å fjerne denne kappen hver dag.

Med hilsen fra Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker legen min som rådgiver i store og små spørsmål i det forunderlige livet vi lever i. I forhold til dusjing fikk jeg faglig og seriøse svar på et spørsmål som jeg vil tro mange undrer seg over.legekøene er et symptom på et sykt og kaldt samfunn.apropo kaldt..med de usannsynlige strømprisene vi nå har fått,anser jeg dette temaet omkring hyppighet og dusjing som brennhett. det ville jo vært sløsing med energi om vi alle skulle dusje hver dag.i kulden kommer hudens bakteriekappe til sin fulle rett.har man ikke partner,ser jeg ikke behovet for å fjerne denne kappen hver dag.

Med hilsen fra Jon Are

Hvor ofte folk dusjer er deres privatsak, men jeg synes det er å kaste bort legens tid å få time hos henne for å spørre om det er ok å dusje to ganger i uka. Hvor innviklet og komplisert går det an å gjøre en så enkel ting? Trenger du virkelig en faglig og seriøst vurdering av dusjefrekvensen din av en med seks års høyere utdanning? Kjære vene! Snuser meg bare under armene, jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
som ufrivillig singel må jeg ærlig og oppriktig innrømme at visse ting,som kroppsstell og dusjing, blir et ork og et tiltak.nå er det sånn at jeg dusjer 2 ganger i uken,noe som er realistisk i forhold til normal hygiene.hvor er gleden ved å stelle seg,dynke seg inn for sin elskede når man er alene?jeg bare spør jeg..

med hilsen fra Jon Are

Du sier at du er ufrivillig singel, og at kroppstell blir et ork. Så spør du hvor gleden ved å stelle seg blir av når man er alene.

De fleste svarene du får her går ut på at manglende hygiene kanskje har noe med singeltilværelsen din å gjøre.

Da har du altså fått svar, men tar du det til deg? Neida, du argumenterer for at det holder å dusje to ganger i uka. Du har til og med fått det bekreftet hos legen din. :overrasket:

Hva var det du ville vite her da? At du var attraktiv nok uten å dusje så ofte? Vel, det svaret har du ikke fått. Så kan du ta det til deg, eller la være.

Selv kan jeg ikke tenke meg å være sammen med en mann som ikke dusjer hver dag. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du dusjer eller vasker deg ellers er vel forsåvidt det samme. Så lenge du er rein ;)

Dusjer selv minimum 2 ganger til dagen. Man prøver tross alt å holde skrotten i litt god form ;)

Og for mindel så syns eg at det å dusje er enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uken jeg er så lite aktiv at jeg ikke trenger å dusje mer enn 2 ganger den uken, for å ikke lukte noe spes osv, er trolig en uke jeg legger på meg litt.

Er i et yrke hvor jeg møter en del folk som trolig ikke dusjer for ofte. Det lukter ikke ille av dem, men det lukter ikke noe bra heller.

Det går ann å vaske seg uten såpe også, eller bruke barnesåpe om man ønsker å vaske seg vær dag. Det andre blir vell at om du er så lite aktiv at du ikke trenger å vaske deg oftere kan jo det også være en grunn til at du er singel.

Tipper du også mener at du ikke trenger å vaske klærene like ofte som gjennomsnittet og at du bruker de samme i flere dager enn gjennomsnittet, men det er bare noe jeg tror/antar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som ufrivillig singel må jeg ærlig og oppriktig innrømme at visse ting,som kroppsstell og dusjing, blir et ork og et tiltak.nå er det sånn at jeg dusjer 2 ganger i uken,noe som er realistisk i forhold til normal hygiene.hvor er gleden ved å stelle seg,dynke seg inn for sin elskede når man er alene?jeg bare spør jeg..

med hilsen fra Jon Are

Uæa...det var vel litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Selv om jeg er singel, så dusjer jeg hver dag, tenk!!

:dusje:

Trodde det bare var gamle folk på sykehjemmet som betraktet dusjing som noe man må orke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med hilsen fra Jon Are

Jeg synes dette var slett og sløvt av deg.

Man bør minst dusje annenhver dag, singel eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer for mitt eget velværes skyld, uavhengig om jeg er singel eller ikke. Og jeg dusjer hver morgen pluss etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som er som deg!

Skal jeg sette dere opp på en blind-date?

Syns det er pinlig, men får meg ikke til å si noe til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok noen gode poenger, men det overskygger dessverre ikke det faktum at du sannsynligvis luker gammel sau.

Man lukter ikke gammel sau selv om man ikke dusjer hver dag, så lenge man vasker seg under armene og mellom bena hvor man svetter mest.

Lukthysteriet i dagens samfunn gjør at vi faktisk vasker på oss sykdommer og dårlig immunforsvar.

Vi har en bakterie- og syrekappe på kroppen som er ment å være der, den skal ikke fjernes daglig.

Min eks-svigerinne dusjet på seg ringorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer ca annenhver dag.. Innimellom går det faktisk tre dager fra gang til gang når jeg f.eks ikke gjør noen ting... Men man vasker seg da jo, det eneste man gjøre anderledes når man dusjer er vel at man får vann over hele samtidig og man vasker håret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...