Gå til innhold

Reisetid Skedsmo-Oslo

Gjest Smarties - ikke innlogget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor i Skedsmo (nær Skedsmokorset) og jobber i Oslo her? Kikker litt på bolig i området, men lurer på hvor lang tid det tar å kjøre hjemmefra til Oslo i rushtiden? Og hjem igjen, forsåvidt.. (Gjerne Storo-området, hvis det er noen som jobber i de traktene..)

Ikke aktuelt å bruke tog eller buss, for de som evt har tenkt å foreslå det ;)

Takker for alle tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiser du før klokken åtte kan jeg tenke meg at det tar i overkant av ett kvarter til økern. Ved halvni-nitiden har det en tendens til å tette seg litt etter bomringen og det blir også kø bortover ringveien.

Hjem igjen er det mindre forutsigbart, det kan vel ta opptil 40 minutter på en "vanlig" dag, men hvis du gjør som meg og reiser litt senere hjem er det sjelden noe problem.

Skrevet

Hvor er det best å kjøre? Østre Aker, eller via Ulven? Begge veiene kommer jo ut omtrent ved Økern. (Kjører ring 3 idag, så kjenner mønsteret på den veien ganske bra.)

Skrevet

Min erfaring er at rushtrafikken er uforutsigbar. Uten trafikkuhell på veien bør det gå på 45-60 min i tjukkeste rushet fra Storo til Skedsmokorset. Det går nok litt fortere på E6, men jeg har en følelse av at det er mindre trafikk på Østre Aker vei likevel. Men det er rett som det er trafikkuhell (bli en lokalradioslave...), og da vet man aldri.

Hvis du kan kjøre ca 0630 på morgenen og mellom 14 og 1445 på ettermiddagen går det på ihvertfall halve tiden, hvis ikke mindre.

Kollektivdekningen på denne strekningen er riktignok ganske grei, men den er jo bussbasert. I mangel av egne bussfelt både på ring 3 og Østre Aker så går det ikke noe særlig fortere kollektivt enn med bil i rushen. Men på bussen kan man i det minste gjøre noe annet enn å se på alle de andre bilene snegle seg avgårde i første gir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...