Gjest Kaffomann Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg bruker GNU/Linux fordi jeg foretrekker å være fri og ha kontroll. Etter min mening også enklere enn Windows, når du har blitt kjent med det. Det er også deilig å slippe product key, kjøring av anti ditt og anti datt og slippe reinstallering minst en gang i halvåret. Mac OS X har jeg ikke prøvd noe særlig og vet ikke om jeg har så lyst til å bruke den. Jeg har fått iTunes, iPod og DRM oppi vrangstrupen. Kjør flaming.
Scheherazade Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg bruker OS X fordi det etter min mening er det mest moderne operativsystemet per i dag. Det meste er mye enklere, spesielt setter jeg pris på å slippe alskens wizard'er for alle mulige filleting. I tillegg kort vei til terminal, f.eks slippe tredjepartsprogrammer for å kjøre ssh. På stasjonære pc'en min har jeg Ubuntu som førstevalg, og XP som andrevalg. XP bruker jeg for å spille Civ4, det er vel stort sett det. Ellers skjønner jeg godt at Linux ikke alltid er et alternativ, f.eks. vil jeg gjerne ha Opera på Ubuntuen min, men når den ikke er i pakken er det ikke bare bare å laste ned. Merker jeg orker ikke sette meg inn i alt rundt når OS X er så mye mer brukervennlig. Men at Ubuntu funker fint så lenge man holder seg til det som ligger i distroens pakke tviler jeg ikke på. Lastet ned Ubuntu av interesse, går 5. siving data, men har ikke tiden som trengs for å lære det ordentlig.
Gjest Kaffomann Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Da forstår jeg at det er tid for en oppgradering. Fra versjon 6.06 kan du bare laste ned deb-pakke fra opera.com og dobbeltklikke. Les litt om Synaptic og å legge til pakkebrønner (servere å laste ned fra) her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=621483&hl= ...så er det nesten ikke en ting av Linuxprogramvare du ikke kan laste ned fra Synaptic.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 @ Scheherazade: Dersom du ønsker en ganske smertefri installering av Opera i Ubuntu, så gjør du følgende: 1. Kjør "sudo gedit /etc/apt/sources.list" 2. Legg inn "deb http://deb.opera.com/opera etch non-free" på bunnen av filen. 3. Lagre og lukk. 4. Kjør "sudo apt-get install opera" Det er mulig du også må installere visse avhengigheter, men dette får du eventuelt beskjed om når du åpner Opera for første gang. Du finner også en .deb-pakke for Ubuntu på websidene til Opera. Denne installeres ved kommandoen "sudo dpkg -i opera<versjonsnummer>*.deb"
TheHairyToothfairy Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Kjører Win XPpro, aldri hatt problemer med og ser ingen poeng med å herje med noe annet. Pluss at jeg får ikke bildiagnoseprogrammene mine til å kjøre under Linux og dens arvinger. Mac er skrot, det gidder jeg ikke vurdere en gang.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Mac er skrot, det gidder jeg ikke vurdere en gang. Du er visst en skikkelig tøffing du.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg foretrekker Windows av den enkle grunn at jeg spiller mye dataspill. Men hadde andre operativsystemer i samme grad støttet dataspill, ville ikke Windows vært mitt førstevalg.
TheHairyToothfairy Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Du er visst en skikkelig tøffing du. ← Let me put it this way; Hæ? Tråkket jeg på en tå eller femten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå