Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Hvor mye penger bruker du i mnd på å spise /drikke ute? Dvs junkfood,restautantmat,kaffebar,cafe og konditorimat etc...? Det blir jo mye penger av sånt etterhvert. Bare en kaffekopp ute om dagen blir jo stygt mye penger i løpet av mnd.Drikker man et kaffekrus ute hver dag er man oppe i 600 kr mnd! Hvor ble det av matpakka og termosen? Har du med deg matpakke og termos hver dag? Eller spiser du ute i lunsjen?
Gjest niomi Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har med meg matpakke av den enkle grunn at jeg ikke er noe glad i kantinemat. Da foretrekker jeg mine to skiver med italiensk salat og kokt skinke. Kaffe og te får vi gratis på jobben, så termosen er kun for turbruk.
Brunhilde Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Har du med deg matpakke og termos hver dag? Eller spiser du ute i lunsjen? ← Både jeg og 16-åringen har med matpakkke. Jeg hver dag, 16-åringen alle dager unntatt fredag. Vi har kaffeordning på jobb og 16-åringen drikker vann til maten, så termos har vi ikke. Hvor mye jeg bruker i uka? Langt under 100-lappen, det er helt sikkert.
Gjest Gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Svært lite. Vi jobber hjemmefra, så lunsj og kaffe spiser vi her hjemme, akkurat som alle andre måltider. Iblant tar vi oss en tur på kaffe, men det er mindre enn én gang i uka, og en gang hvert skuddår eller så, stikker vi ut og spiser.
Gjest Pet Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg spiser vel ute ca en gang i uka, men det er som oftest billig indisk/vietnamesisk til under hundrelappen. Bruker ikke kantina på jobben.
Gjest Rilokiley Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Har med matpakke, hvis jeg ikke rekker å spise frokost og derfor må smøre med meg noen skiver uansett. Ellers kjøper jeg lunch og kaffe ute. Blir veldig dyrt ja, men er ikke så glad i verken å lage eller spise matpakke..
Gjest Bellatrix Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Det hender jeg dropper innom en cafe fro å ta meg et smørbrød. Det blir vel rundt 200-300 kroner i måneden.
Gjest piaf Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har et generelt stort matbudsjett, men mesteparten av maten lages likevel hjemme. Jeg har med meg matpakke hver dag, lager te på jobben, men bruker litt penger på flaskevann og en gang i uken (?) kaffe fra kaffebar i nærheten. Det blir av og til et glass på vei hjem fra jobb med kolleger, mens det altfor sjelden blir tid til kafébesøk eller å spise middag ute med venner. Når vi først spiser på restaurant, gjør vi det imidlertid til gangs, og bruker mye penger, er jeg redd.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Bruker ikke mye penger på kafe, et par hundrelapper pr mnd kanskje? Jeg har kjøper brød og pålegg sammen med andre jeg jobber med, og smører mat på jobb i stedet for matpakke, men prisen blir vel omtrent det samme.
Gjest Gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har aldri med matpakke, men kjøper brød/knekkebrød/ost/kaffe/te som jeg har stående på jobben. En gang i uka kjøper jeg mat i kantina eller baguett og varme karbonader el.l. fra en butikk. Utgiftene til dette blir jo som om jeg skulle tatt med matpakke hjemmefra. Vi spiser sjeldent fastfood (McDonalds, hentepizza, osv), kanskje 1 gang i mnd. Men vi er ofte ute og spiser på resturant, i snitt 1 gang i uken tenker jeg. Ikke på de dyreste/fineste stedene riktignok. Kafè er jeg på i snitt 1 gang i uken. Da drikker jeg så mye kaffe jeg vil og spiser gjerne en salat eller lignende. Det er helt klart penger å spare inn på ut og spise-utgiftene her i huset.
Malama Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har med matpakke. Dvs, jeg hr med brødskiver, sågår jeg på butikken på mandagen og kjøper en liter jus eller lignende som jeg drikker til maten hver dag, og gjerne en pakke pålegg som jeg har til skivene (foretrekker gjerne at pålegget ligger kjøleskapet på jobb heller enn å ha det på skivene så det blir svett i løpet av dagen) Kaffe/te drikker jeg ikke, så termos er ikke i bruk. De som drikker kaffe deltar i kaffeordning på jobb, så det er ikke noen som har med termos. (der er vannkoker også, så de som drikker te har bre en pakke teposer på kontoret) En vanlig uke bruker jeg 0 kroner på "utemat", men det hender jo av og til. Dvs, på vei til ellr fra juleferie, påskeferie eller evt sommrferie hos våre foreldre, så har vi et kafestopp, da spiser vi litt "junkfood". En meeeget sjelden gang kjøper vi kanskje litt sånn mat på fotballkamp. (muligens litt ofter enå ttersom vi bor såpass mye lenger unna stadion, før bodde vi 5 minutter unna stadion, og spiste derfor hjemme, men nå er dt slik at når vi i morgen skal på kamp etter jobb, s årekker vi ikke hjem først, så da blir det enten "rett i koppen" på kontoet, eller pommes frites på stadion) Men totalt, nei, det er minimalt jeg bruker på denslags.
Gjest Neffi Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Vi bruker sammenlagt ca 4000-5000,- på restaurantbesök og luncher ute hver mnd. Det sparer tid, så man får mulighet til å gjöre masse annet enn å lage mat.
Najs Skrevet 1. oktober 2006 #13 Skrevet 1. oktober 2006 De har så mye bra mat i kantina på skolen min at det oftest blir til at jeg kjøper noe der, og med en del kafébesøk i uka blir det fort noen hundrelapper på å spise ute. Men jeg synes det er verdt det!
Gjest Ralviskary Skrevet 1. oktober 2006 #14 Skrevet 1. oktober 2006 Vi bruker sammenlagt ca 4000-5000,- på restaurantbesök og luncher ute hver mnd. Det sparer tid, så man får mulighet til å gjöre masse annet enn å lage mat. ← Som å sitte på KG, f eks!
Urbane Ulla Skrevet 1. oktober 2006 #15 Skrevet 1. oktober 2006 jeg bruker en del penger ute.. HAHA på mat og sånn da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå