Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Har en lap top som kostet 12,000kr på 1 halvt år. Ledningen inn smeltet. 3 uker siden jeg leverte den inn til reperasjon. Hvor lang garanti er det på slike ting? Har jeg rett på å låne en? Er det butikken som står for garantien eller ?
Gjest niomi Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg mener at også på lap top er garantitiden 5 år. Med unntak av vifte og batteri. Du har rett på låne-PC mens de fikser den som er ødelagt. Og det er de du kjøpte av som må ta oppgjøret med produsent. Du som kunde skal måtte forholde deg kun til utsalgssted.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 fobrukerkjøpsloven Selger har kun to forsøk på å rette samme mangel. Og hvis rettingen tar mer enn en uke har du rett på en erstatningsgjenstand. Forøvrig kommer det litt an på hvilken del av laptopen som er ødelagt og hva det skyldes. Uvettig bruk blir ikke dekket av loven, men kan bli dekket hvis man har tilleggsgaranti. Og harddisken, batteriet osv er det feks ikke 5 års garanti på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå