spinnvil Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har tenkt å farge øyevippene mine, men hvordan gjør man dette? Kan man gjøre det selv, eller må man til en salong? hvor lenge holder fargen etterpå? Den "store" planen er å ha fargede vipper til bryllupet vårt, for jeg er mildt sagt lettrørt og vil unngå pandalooken Hvor lang tid i forveien må dette gjøres? Bryllupet er forsåvidt langt unna enda, så kommer nok til teste dette før uansett
Gjest Gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg klarer ikke å farge mine slev, så jeg vil anbefale en salong, frisørsalong eller skjønnhetssalong. Ellers ville jeg nok hatt maskara på uansett, for man får jo ikke tykke og lange vipper av farging
Gjest gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har gjort det en gang, jeg fikk gavekort på spabehandling av min kjære, og da jeg var der farget de øyevippene også. Jeg var veldig fornøyd, og jeg har også tenkt å gjøre det før bryllupet. Jeg tror det er lurt å gjøre det ca en uke på forhånd, da rekker det ikke å vokse ut noe, samtidig som du er sikker på at det ikke er rødt lenger. Da jeg gjorde det var øynene mine litt røde og såre i ca. en dag. Det går an å gjøre det selv, men jeg har ikke prøvd. Det varer i ca. en måned.
spinnvil Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2006 Koster det mye å farge dem på salong? Om bryllupet, kanskje jeg kan ta på maskara etter vielsen... Da håper jeg at jeg er ferdig med tårene.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Er jo mange maskaraer som holder standen gjennom tårer Jeg har alltid på maskara i begralvelser og bryllup, og jeg er en tåreperse av dimensjoner, men det går så fint atte Jeg husker ikke hvor mye jeg har betalt, får det ofte gratis, men rundt 100 kroner eller noe kanskje?
Gjest gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Koster det mye å farge dem på salong? Om bryllupet, kanskje jeg kan ta på maskara etter vielsen... Da håper jeg at jeg er ferdig med tårene. ← Jeg aner ikke hvor mye det koster for bare farging av vippene, jeg vil ikke tro det er så dyrt. Men jeg kommer til å gjøre det sammen med ansiktsbehandling. Jeg vet ikke helt om jeg tør å ta på mascara etter vielsen heller, jeg regner med at jeg kommer til å grine som en unge under min kjæres tale under middagen.
Gjest gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg fant forresten prisene på salongen like ved meg her: Permanentfarging Vipper 25 min. kr 190,- Vipper + napping av bryn 25 min. kr 230,-
Gjest Tanita Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Er jo mange maskaraer som holder standen gjennom tårer Jeg har alltid på maskara i begralvelser og bryllup, og jeg er en tåreperse av dimensjoner, men det går så fint atte Jeg husker ikke hvor mye jeg har betalt, får det ofte gratis, men rundt 100 kroner eller noe kanskje? ← Får du gratis farving av vipper? Hos hudpleieren? Gosh, hvilken salong er det? Helt utrolig at de gir bort vippefarving gratis...
Gjest Gjest1 Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Får du gratis farving av vipper? Hos hudpleieren? Gosh, hvilken salong er det? Helt utrolig at de gir bort vippefarving gratis... ← Nei, hos frisøren Når jeg klipper og striper håret for 1500 kroner gangen koster det henne så lite å være grei med litt farge på vipper og bryn Også blir jeg glad siden hun er grei
Gjest Solsikke Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Du kan farge de selv med Kolokrem. Søsteren min gjorde det på meg. Det varte ca. 3-4 uker.
Gjest Gjest1 Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Ikke lett å gjøre det selv med vippene, da bør man be en venninne med litt trening hjelpe seg
Gjest Yzma Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Farget vippene mine hjemme før jeg begynte på hudpleielinja på vgs:) Når du farger dem selv, syns jeg det er lettere for at det begynner å svi, så derfor pass på å holde øyenene lukket igjen hele tiden. Jeg husker jeg syns bruksanvisningen var litt vansklig så derfor kan jeg fortelle hvordan jeg pleide å gjøre det:) *finn fram alt du skal bruke, fuktet pads, q-tips osv..* 1) Smør vaselin på huden rundt vippene, slik at du unngår farge på huden. 2) De papir greiene er vanslig å fa festa på huden, så klipp til pads (fuktige) og legge på huden under øynene og bruk vaselin som "lim" 3) lukk øyet igjen, og påfør ordentlig med farge og la det ligge på i 10 minutter. 4) Legg en fuktig pads over øyet og hold den der til du skal ta av fargen. (da er det lettere å holde øyet lukket) 5)Ta av fargen med q-tips, vær nøye med å fjerne alt..fordi da unngår du at det begynner å svi. 6) Gjør det samme med andre øyet, men det er sikkert ganske opplakt;) Bare spørr om det er noe mer du lurer på...:D
Gjest Gjest_celiclya_* Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har farget vippene mine selv i mange år og synes ikke det er noe vanskelig i det hele tatt. Jeg blander det sammen, bruker den pinnen til å stryke på farge på oversiden av vippene, ellers bruker jeg den kosten og tar det på som vanlig maskara. Bryr meg ikke om de lappene som skal festes under øynene - bare styr. Er man forsiktig så man ikke får det i øynene når man tar det på skal det litt til å få noe i øynene altså. Men husk å ta vekk det du evnt. søler rundt øye med en q-tip - ikke pent med mørke flekker rundt øynene
Gjest Yoghurt Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har farget vippene mine selv i mange år og synes ikke det er noe vanskelig i det hele tatt. Jeg blander det sammen, bruker den pinnen til å stryke på farge på oversiden av vippene, ellers bruker jeg den kosten og tar det på som vanlig maskara. Bryr meg ikke om de lappene som skal festes under øynene - bare styr. Er man forsiktig så man ikke får det i øynene når man tar det på skal det litt til å få noe i øynene altså. Men husk å ta vekk det du evnt. søler rundt øye med en q-tip - ikke pent med mørke flekker rundt øynene ← gjør akkurat det samme, funker strålende for meg
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Farger også øyevipper selv: Med litt trening går det helt fint!
Ciara Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg ble veldig skuffet da jeg farget vippene. Hadde ikke tenkt på at det ikke ville se ut som jeg hadde mascara på, øyevippene ser jo like tynne ut bare mørkere. Når jeg skal gifte meg går jeg heller for en vannfast mascara
Gjest Yzma Skrevet 3. oktober 2006 #18 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har farget vippene mine selv i mange år og synes ikke det er noe vanskelig i det hele tatt. Jeg blander det sammen, bruker den pinnen til å stryke på farge på oversiden av vippene, ellers bruker jeg den kosten og tar det på som vanlig maskara. Bryr meg ikke om de lappene som skal festes under øynene - bare styr. Er man forsiktig så man ikke får det i øynene når man tar det på skal det litt til å få noe i øynene altså. Men husk å ta vekk det du evnt. søler rundt øye med en q-tip - ikke pent med mørke flekker rundt øynene ← Mulig jeg misforstår men har du øynene åpne når du farger dem:S?...gjorde jeg første gangen, og syntes det svei veldig:p
Gjest Tanita Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Aldri har øynene åpne når du farver vipper, da får du vannstoff inn på øyet. Det er ikke farlig, men kan svi forferdelig og du blir rød på øynene etterpå, noe som ikke er særlig pent. Ta av linser før du farver vippene, i tilfelle du skulle være uheldig å få vannstoff inn på øynene, for vannstoff etser hull i linsene.
Gjest Yoghurt Skrevet 3. oktober 2006 #20 Skrevet 3. oktober 2006 Mulig jeg misforstår men har du øynene åpne når du farger dem:S?...gjorde jeg første gangen, og syntes det svei veldig:p ← nei huff, det ville svidd masse, her tar man med seg discman på badet, lukker øynene og hører på musikk mens man venter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå