Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jeg tipper at de fleste kommer til å svare PC på denne, fordi det er de de fleste har. Og prøver man mac når man er vant med PC, er det litt uvant. Men det er faktisk ganske likt med hurtigtastene m.m Mac bruker bare eple-tasten i stedet. Grunnen til at jeg tar opp denne diskusjonen er at alle ser ut til å bli gal når de prøver mac. Jeg er selv vant med PC, fra da jeg var liten, men etter sambo kjøpe mac i vinter prøvde jeg meg litt på det. Etterhvert så er faktisk det enklere, og når jeg skulle kjøpe min første data, så ble det en mac. Selvfølgelig PC og mac har forkjellige positive og negative egenskaper så det kommer jo ann på hva du leter etter. Jeg syntes mac er bra, fordi jeg har hele tiden oversikt over hva jeg har på dataen. Det er ikke masse programmer som ligger skjult og rundt forbi. Alle programmene ligger i docken, og hvis du ikke vil ha dem der, er det bare å dra de ut. Adobe-programmene som jeg bruker hele tiden er skapt for mac, men de nyeste oppdateringene er å mer vennlige for PC etter mac ble intel-baserte (min mac er intel-baser, eller hva man nå sier, hehe.) Åpner man et program, men ombestemte seg kan man ctrl+musetasten, og man kan bare avslutte det, skjule det eller hva man vil. Genialt Det er heller ikke virus til mac (sinnsykt få) og mac kommer med innebygd viruskontroll i tillfelle. Derfor trenger man ikke ka masse drittprogrammer som tar plass, og som ender opp med å slippe inn virus til sist uansett. Er man familie, eller har barn i huset er det nok greiest med PC. Der har man spill på data, og det er lettere å kjøpe spill til dataen. Men PC er jo ikke enklere, mac hadde vært like enkelt å bruke hadde mac ært det første barna hadde vendt seg til. Endret 1. oktober 2006 av Tweek
Gjest Kaffomann Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Ett fett for meg. Jeg kan installere Linux på begge.
Cata Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Stiller som første stemmer jeg, og siden jeg nettopp har kjøpt Mac så måtte jeg jo stemme på den. Men bare så det er sagt - jeg er ikke blitt ihuga Mac-fan selv om jeg liker den godt. Tror både Mac og Windows kan ha sine fordeler - og ulemper.
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Mhm, alt med mac og PC er jo ikke perfekt, men fordelene og ulempene spiller jo inn til hva du sakl bruke den til
Brunhilde Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har mac og har hatt den i 3-4 år nå. Savner ikke PC i det hele tatt. Da 16-åringen i heimen skulle kjøpe egne maskin falt valget på mac-mini, tror det var en konsekvens av å ha brukt min mac. (16-årigen har hatt pc tilgjengelig fra 9-årsalder, så valget var helt eget.
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Du har jo bedre oversikt over det du har på maskinen på mac. Og så har du widgets som er genialt! Når jeg shopper på nettet, så kan jeg jo enkelt vite hva det koster i kr. uten å regne meg ihjel, spesielt hvis det ikke går ann å vise det på nettsiden.
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Aner ikke, aldri prøvd Mac, er fornøyd med PC og kommer nok til å holde meg til det.
Gjest niomi Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Har bare hatt PC, så det er det jeg kan bruke. Men har i perioder måttet bruke Mac, og satt vel da mesteparten av tiden og dunket hodet i tastaturet... Har venninner som er grafisk designere, og de er helt avhengige av sine Mac'er for å gjøre jobben sin. Så forskjellige roller - forskjellige behov. Og Tweek: Ikke bare mac som har widgets, da! Bruker Opera, og her er det mange morsomme widgets.
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 åå? Trodde de bare var mac jeg, hehe Digger når jeg trykker på f13 eller midt på musa, så kommer masse smarte ting opp!
Gjest Kaffomann Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Er det egentlig Windows vs. OS X vi diskuterer her?
Gjest niomi Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Jupp, jeg tror det. Ellers så har jo Mac mye mer snasent utseende enn PC, da. Men de er jo myyyyyye dyrere.
Gjest Kaffomann Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Ellers så har jo Mac mye mer snasent utseende enn PC, da. Men de er jo myyyyyye dyrere. ← Sannhet med modifikasjoner. Noen PCer er dyrere andre billigere, vel og merke med samme spesifikasjoner. Pris er nok ikke lenger, i det store og det heler, et argument mot Mac lenger.
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #13 Skrevet 1. oktober 2006 Det er ikke så stor prisforskjell.. Mac ser 1000 ganger penere ut, pluss at den oppfører seg fint, hehe!
Gjest gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #14 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg hadde mac før, og bluescreen var et vanlig problem, den hengte seg opp og det var ofte temmelig frustrerende å jobbe mot en deadline.. Dette er sikkert fordi min mac var koblet mot et nettverk, så alle filer jeg skulle åpne lå på en server og ikke på min maskin i første omgang. Skulle jeg jobbe mye på en fil, så dro jeg den selvfølgelig over på maskina.. Når jeg kjøpte meg ny ble det pc, rett og slett fordi sambo er pc-mann, og er det noe som går galt på min datamaskin så fikser han det lekende lett Han har aldri rørt en mac, og er ikke spesielt interessert i det heller.. Siden jeg ikke jobber med foto og design i den grad lengre, så synes jeg det er greit med pc jeg, jeg har det jeg trenger og kan spille The Movies :D
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #15 Skrevet 1. oktober 2006 Hehe, min samboer kan ufattelig mye om PCér, jeg skjønner ikke at det er mulig, hehe. Men har skulle visst begynne å samle på macér (er det mulig?) Men jeg jobber med design, og jeg skal bli grafisk designer derfor er det best med mac til de formålene. Jeg er ikke så veldig interresert i å spille på data og sånn heller så. hehe Eller sims er jo gøy kan sitte i flere timer å bygge et perfekt fint hus! Men sambo bruker PC, så jeg kan bare bruke den da hvis det, hehe. Eller min mac (har 2 harddisker eller noe sånn. intel-mac, så har window og os x)
Ek_Erilar Skrevet 1. oktober 2006 #16 Skrevet 1. oktober 2006 Mac er lettere å bruke, for de som ikke gidder/makter å sette opp en XP-maskin med riktig programvare, og som ikke trenger/klarer å oppgradere med ny maskinvare. Og som synes at det er helt OK å bare kunne bruke en brøkdel av den tilgjengelige programvaren. Mac ser bedre ut, for de som ikke klarer å finne et skikkelig PC-kabinett. Jeg har brukt Mac litt til og fra når jeg har måttet, og får like mark av det hver gang.
Najs Skrevet 1. oktober 2006 #17 Skrevet 1. oktober 2006 Elsker mac'en min. OS X og Tiger er helt fantastisk, gleder meg vilt til nye Leopard blir lansert. Kommer ikke til å gå tilbake til Windows om jeg så ble betalt for det. Og det har ingenting med om jeg er amatør på data eller ei, operativsystemet er bare rett og slett så mye mer genialt og intuitivt enn møkkaWindows. Får nerveproblemer av å bruke PC'n hjemme hos foreldrene mine.
Gjest "gjest" Skrevet 1. oktober 2006 #18 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg kan gjøre det samme på en pc som jeg kan gjøre på en Mac, men macen er så utrolig mye dyrere.
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2006 #19 Skrevet 1. oktober 2006 Mhm! Når man får brukt det litt, innser man hvor fantastisk mye enklere det er! Alle programmene ligger i docken, det er ikke masse dritt som er overalt, og du vet hva du har alltid! Og systemet er faktisk veldig logisk, og enkelt!
Gjest Kaffomann Skrevet 1. oktober 2006 #20 Skrevet 1. oktober 2006 men macen er så utrolig mye dyrere. ← Har du en prissammenligning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå