Gå til innhold

Tapas på menyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gjøre det litt annerledes både av økonomiske årsaker og fordi vi ikke vil ha et standardbryllup, litt mer uformelt og forhåpentligvis spennende. Vi skal ha nesten 100 gjester (mange venner). Vil derfor høre om noen har erfaringer fra å ha en annen vri på maten, enten fra eget bryllup eller fra å være gjest i et.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i et bryllup for en stund siden, hvor vi var rundt 100 gjester. Det foregikk i et klubbhus, og salen var dekket med småbord. Vi fikk servert koldtbord, med både tradisjonelle retter og mer typisk tapas-retter. Helt genialt! Småbordene gjorde at det ble en veldig løs og lett stemning, det samme med maten. Brudeparet med familie hadde laget mesteparten av maten selv, så da ble det spart penger til catering. Det var ingen dessert, men det var det ingen som savnet, siden de hadde et kakebord av en annen verden. Også kakene var bakt av familie og venner, med unntak av bryllupskaken.

Mest vellykkete bryllupet jeg har vært i!

Skrevet

Vi kommer til å satse på tapasbuffet tror jeg. Jeg har lyst på buffet, men vanlig koldtbord med røkelaks og roastbiff blir litt kjedelig, vil ha noe med litt mer fres i.

Men - koster fort 100kr mer pr pers enn tradisjonell koldtbordbuffet. Er jo selvfølgelig en mulighet å ordne mye av maten selv, men jeg orker ikke å stå dagene før bryllupet og lage mat!

Skrevet
Vi kommer til å satse på tapasbuffet tror jeg. Jeg har lyst på buffet, men vanlig koldtbord med røkelaks og roastbiff blir litt kjedelig, vil ha noe med litt mer fres i.

Men - koster fort 100kr mer pr pers enn tradisjonell koldtbordbuffet. Er jo selvfølgelig en mulighet å ordne mye av maten selv, men jeg orker ikke å stå dagene før bryllupet og lage mat!

hvis man vil lage tapas selv vil jeg anbefale å kjøpe inn en del tapas-kokebøker og eksprimentere litt på kjøkkenet på forhånd - hva er lett å lage, men godt?

det er også viktig at rettene tåler å stå litt før de blir servert.

melon og spekeskinke er himmelsk!

Skrevet

Har fått servert dette i ett bryllup med ca 100 gjester. De ønsket litt løsere rammer på bryllupsfesten. Det var det kanskje ikke, det var flere langbord (tilpasset lokalet) og alle de vanlige talene. Maten var god! Det som ikke fungerte så veldgi godt der var at det bordet vi forsynte oss ved var lite i forhold til antall gjester, så det tok lang tid før alle hadde fått mat. Kaker og kaffe var dessert.

Skrevet

Jeg har også fått servert tapasbuffet i bryllup, og syntes det var helt genialt. Det er ikke noe jeg spiser til vanlig, så det var veldig gøy med litt annen mat for en gangs skyld. Koldtbord har jeg fått så mange ganger de siste årene, så det er jeg blitt litt lei. Buffeten bidro til en fin og uformell stemning, hvor man fikk mulighet til å prate med andre enn de man satt til bords med. Vi var ikke mer enn 40 stykker kanskje, så det ble ikke uforholdsmessig mye venting før alle fikk mat. Det var god tid til både taler samtidig som vi rakk å forsyne oss så mange ganger vi ville.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...