Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Jeg tror jeg trenger det juleforumet. Jeg tusla rundt i butikken i dag og så etter om de hadde noen fristende tilbud. Det hadde de. På Lam slagside. Jeg kjøpte det uten å ane hva det brukes til, men fant nettopp ut at det brukes til å lage lammerull til jul... ←
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Ja, jeg tenkte jeg sikkert fant noen tips her på kg.
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Da kan du invitere meg på lammerull og rengakake til jule Bella! :smisker:
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Da kan du invitere meg på lammerull og rengakake til jule Bella! :smisker: ← Ja, det skal bli. Hva er rengakake, forresten?
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Uff, jeg er kjip når det gjelder julemat jeg, liker ikke noe av alt det rare... Hm, dette utarter seg til en juletråd snart dersom ikke juleforumet åpnes snart!
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 rengakake er en spesialitet fra hjemkommunen min. grovmelskake som trilles ut i en tynn strmmel og surres sammen som en spiral. Smaker litt sært, emn er helt uunværlig for oss "heimefra".
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 rengakake er en spesialitet fra hjemkommunen min. grovmelskake som trilles ut i en tynn strmmel og surres sammen som en spiral. Smaker litt sært, emn er helt uunværlig for oss "heimefra". ← Tenkte det var noe sånn sært noe, ja, men du kan jo lære meg å lage det?
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Uff, jeg er kjip når det gjelder julemat jeg, liker ikke noe av alt det rare... Hm, dette utarter seg til en juletråd snart dersom ikke juleforumet åpnes snart! ← Vi må jo skrive om jul noen steder da:sjarmor: Hva spiser du slags julemat da?
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 (endret) Tenkte det var noe sånn sært noe, ja, men du kan jo lære meg å lage det? ← Kanskje JEG skulle lære meg det først? Endret 30. september 2006 av Leya
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Vi må jo skrive om jul noen steder da:sjarmor: Hva spiser du slags julemat da? ← Jeg spiser ikke kjøtt heller jeg, så det går i saus, poteter og grønnsaker til julemiddagen... Er ikke noe kakemons heller, så går lite av krumkaker gitt Men er hyggelig på 2. juledag da, for da samler vi familien og har julebrunsj med koldtbord, eggerøre og brød er snadder
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 JEg liker alt jeg. Eller det er en sannhet med modifikasjoner.. Liker lammerull, og sylte. Men hjerte og sånt som Besta lager til styrer jeg meg for gitt...
Usikker Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 Kan'ke dere bare fortsette å bake og lage sånn jule-rull-greie a........... mens jeg prøver å vekke hu sjefen Apropos baking: Dere har vel hørt om han mannen som kom hjem dritings utpå morgenkvisten - og traff den sinte kona si i gangen. Hun stod der med kjevle klart - og sa: "du drikker og du dikker og du drikker". Hvorpå mannen så på kona og kjevlet og sa: "og du baker og du baker og du baker" *prøver å vekke Gry enda en gang* Usikker -litt mer usikker moderator nå-
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 Sylte har jeg aldri forstått at folk spiser!!! Det ser jo bedritent jævlig ut!!!
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #14 Skrevet 30. september 2006 Kan'ke dere bare fortsette å bake og lage sånn jule-rull-greie a........... mens jeg prøver å vekke hu sjefen Apropos baking: Dere har vel hørt om han mannen som kom hjem dritings utpå morgenkvisten - og traff den sinte kona si i gangen. Hun stod der med kjevle klart - og sa: "du drikker og du dikker og du drikker". Hvorpå mannen så på kona og kjevlet og sa: "og du baker og du baker og du baker" *prøver å vekke Gry enda en gang* Usikker -litt mer usikker moderator nå- ←
Gjest Bellatrix Skrevet 30. september 2006 #15 Skrevet 30. september 2006 Sylte er kjempegodt, men ikke Gilde sin.
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #16 Skrevet 30. september 2006 Sylte har jeg aldri forstått at folk spiser!!! Det ser jo bedritent jævlig ut!!! ← Sylte ser rart ut, men smaker helt greit. Sursild lukter godt og smaker forjævlig!
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #17 Skrevet 30. september 2006 (endret) Sylte må være hjemmelagd! Endret 30. september 2006 av Leya
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #18 Skrevet 30. september 2006 Men hva SMAKER det da? Det hvite jusjet ser kvalmt ut, og det gusjefaregede likeså
Drua Skrevet 30. september 2006 #19 Skrevet 30. september 2006 Er ikke sylte kjøtt fra HODET på grisen da? Fysj!!
Gjest Leya Skrevet 30. september 2006 #20 Skrevet 30. september 2006 Gusjefargete? Da har du sett en dårlig sylte altså! Det hvite er fett...det tar man bort. Det grå og rosa er kjøtt og namme namm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå