Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
:hoppe:

Jeg tror jeg trenger det juleforumet. Jeg tusla rundt i butikken i dag og så etter om de hadde noen fristende tilbud. Det hadde de. På Lam slagside. Jeg kjøpte det uten å ane hva det brukes til, men fant nettopp ut at det brukes til å lage lammerull til jul...

:overrasket::klappe::ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, jeg tenkte jeg sikkert fant noen tips her på kg. :sjenert:

Skrevet

Da kan du invitere meg på lammerull og rengakake til jule Bella! :smisker:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Da kan du invitere meg på lammerull og rengakake til jule Bella! :smisker:

Ja, det skal bli. Hva er rengakake, forresten?

Skrevet

Uff, jeg er kjip når det gjelder julemat jeg, liker ikke noe av alt det rare... ;)

Hm, dette utarter seg til en juletråd snart dersom ikke juleforumet åpnes snart!

Skrevet

rengakake er en spesialitet fra hjemkommunen min. grovmelskake som trilles ut i en tynn strmmel og surres sammen som en spiral. Smaker litt sært, emn er helt uunværlig for oss "heimefra".

Gjest Bellatrix
Skrevet
rengakake er en spesialitet fra hjemkommunen min. grovmelskake som trilles ut i en tynn strmmel og surres sammen som en spiral. Smaker litt sært, emn er helt uunværlig for oss "heimefra".

Tenkte det var noe sånn sært noe, ja, men du kan jo lære meg å lage det?

Skrevet
Uff, jeg er kjip når det gjelder julemat jeg, liker ikke noe av alt det rare... ;)

Hm, dette utarter seg til en juletråd snart dersom ikke juleforumet åpnes snart!

Vi må jo skrive om jul noen steder da:sjarmor:

Hva spiser du slags julemat da?

Skrevet (endret)
Tenkte det var noe sånn sært noe, ja, men du kan jo lære meg å lage det?

Kanskje JEG skulle lære meg det først?

Endret av Leya
Skrevet
Vi må jo skrive om jul noen steder da:sjarmor:

Hva spiser du slags julemat da?

Jeg spiser ikke kjøtt heller jeg, så det går i saus, poteter og grønnsaker til julemiddagen... ;)

Er ikke noe kakemons heller, så går lite av krumkaker gitt :ler:

Men er hyggelig på 2. juledag da, for da samler vi familien og har julebrunsj med koldtbord, eggerøre og brød er snadder :)

Skrevet

JEg liker alt jeg. Eller det er en sannhet med modifikasjoner..

Liker lammerull, og sylte. Men hjerte og sånt som Besta lager til styrer jeg meg for gitt...

Skrevet

Kan'ke dere bare fortsette å bake og lage sånn jule-rull-greie a........... mens jeg prøver å vekke hu sjefen ;)

Apropos baking: Dere har vel hørt om han mannen som kom hjem dritings utpå morgenkvisten - og traff den sinte kona si i gangen. Hun stod der med kjevle klart - og sa: "du drikker og du dikker og du drikker". Hvorpå mannen så på kona og kjevlet og sa: "og du baker og du baker og du baker"

*prøver å vekke Gry enda en gang*

Usikker

-litt mer usikker moderator nå-

Skrevet

Sylte har jeg aldri forstått at folk spiser!!! :overrasket: Det ser jo bedritent jævlig ut!!!

Skrevet
Kan'ke dere bare fortsette å bake og lage sånn jule-rull-greie a........... mens jeg prøver å vekke hu sjefen  ;)

Apropos baking: Dere har vel hørt om han mannen som kom hjem dritings utpå morgenkvisten - og traff den sinte kona si i gangen.  Hun stod der med kjevle klart - og sa:  "du drikker og du dikker og du drikker".  Hvorpå mannen så på kona og kjevlet og sa: "og du baker og du baker og du baker"

*prøver å vekke Gry enda en gang*

Usikker

-litt mer usikker moderator nå-

:ler:

Skrevet
Sylte har jeg aldri forstått at folk spiser!!!  :overrasket: Det ser jo bedritent jævlig ut!!!

Sylte ser rart ut, men smaker helt greit. Sursild lukter godt og smaker forjævlig!

Skrevet (endret)

Sylte må være hjemmelagd!

Endret av Leya
Skrevet

Men hva SMAKER det da? Det hvite jusjet ser kvalmt ut, og det gusjefaregede likeså

Skrevet

Er ikke sylte kjøtt fra HODET på grisen da? Fysj!!

Skrevet

Gusjefargete? Da har du sett en dårlig sylte altså!

Det hvite er fett...det tar man bort. Det grå og rosa er kjøtt og namme namm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...