Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Tror Milla er Wacos kvinnelige motstykke. Kanskje de rett og slett er samme person? :o :sjarmor:

Det er fortsatt vanskelig å huske på å logge inn ser jeg....

Milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden her bør vel egentlig ligge inne på Skråblikk & Generalisering. :wink:

Skrevet

Det har du helt rett i, care. Tråden flyttes.

Minner samtidig om at det fortsatt skal diskuteres, men personangrep den ene eller andre veien, vil bli slettet.

Skrevet

Sitat Milla: "Det tror så absolutt at et er noe i det at folk fra bygdene både er mer skeptiske, uopplyste og har en adskillig lavere levestadard. "

Her var det mye skrivefeil du............. men bortsett fra det Milla:

Hva er galt med en lavere levestandard??????

Milla - her har du jammen "lagt det store egget du".................

:ler:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Milla - her har du jammen "lagt det store egget du".................

Du klarer fortsatt ikke å logge deg inn? Som før sagt så lar jeg meg ikke undertrykke av Gjester/menn som ikke liker det jeg skriver kun fordi jeg er kvinne.

Milla

Skrevet

....fordi du er kvinne?????? :roll:

Det var da også et argument å bruke.

Den meningen du ga uttrykk for om "lavere levestandard" på landet - har vel ikke noe å gjøre med at du er kvinne!!!!!!!!!!!!! :o

Det utsagnet var jo "helt på jordet" - til og med på feil jorde.

Og det har da ikke noe å gjøre med at du er kvinne..................

Jeg står fortsatt inne for at du har avslørt deg selv............. med dette utsagnet ditt - om "folk på landet"............... :evil:

Skrevet

Hvordan begrunner du synet ditt på at folk på bygdene er mer skeptiske, uopplyste og har lav levestandard, Milla? Kjenner at jeg blir utrolig provosert, og hvis du har et godt argument, vil jeg gjerne høre det!

Skrevet

Hmm.. ser ut som noen er mindre opplyste enn folk på landet her.

Gidder ikke å la meg provosere av dette.

Men lavere levestandard?

Betyr det at lavere boligpriser, tettere nettverk, mindre kriminalitet, mindre tilgang på narkotiske stoffer o.l. gjør at folk får dårlige levestandard?

Og jeg synes ikke at det er rart om folk er skeptiske til narkotika. Synes faktisk at det er ganske sunt jeg..

Skrevet

Jeg gidder virkelig heller ikke å bli provosert av dette. Gjennom hele livet vil man møte trangsynte mennesker som ikke klarer å godta at andre ikke er akkurat slik som de selv uten å kritisere. :wink:

Jeg smiler og er glad og koser meg med alle de forskjellige menneskene og levemåtene som finnes. :D

Gjest Duchess
Skrevet

Hvorfor hvorfor hvorfor lar dere dere provosere av dette ?

Det er det hun vil !

:o

Gjest Lottemor
Skrevet

Jeg må jo være så ærlig å si at jeg har lest og flirt godt hær inne dag :)

Litt av en floke du har laget for deg selv hær MQ.......

Skal bli morro å se hvordan du kommer deg ut av denne :)

Jeg må si at det har ingenting med om man bor på landet eller byen som avgjør iq til folk.

Det jeg kan si og mener er at jeg har oppfattet folk som man kaller bymennesker kan i noen tilfeller være mer falsk og overfladiske enn de på landet/byggda......

Og de på byggda har jeg oppfattet som mer omsorgsfulle ovenfor familiensin,da de bor gjerne vegg i vegg med både tanter og onkler,mødre og fedre ,besteforeldre osv...

Og de hjelper hverandre og har mer tid til hverandre.

Barna på byggda har i mange tilfeller bedre fantasi og har muligheten til å utfolle seg mer (klatrer i træt ,fjell ol.) og lærer mange ganger fortere og i en tidligere alder å ta ansvar siden det er større muligheter for å ha dyr.

de kan også virke for meg mye tryggere da det er mer familie rundt dem og alltid en nabo som er hjemme som de kan være hos til mor og far kommer hjem fra jobb og de er derfor ikke så mye aleine...

Liker bygda jeg og menneskene,selv om det er mye prat og mange nyskjærrige mennesker som vet omtrendt allt om deg virker det for meg mye bedre enn å være så og si anonym blandt en hel hau med stressete mennesker som ikke har tid til o stoppe opp og nyte sola på en flott dag.

Hvem som er smartets det kan jeg ikke si noe om for det er ikke hvor du bor som gjør deg smart heller ikke hvor mye du har på en høyrente konto som du får tilgang til når du fyller 18.....:)

Gjest Susanne
Skrevet

Milla: Kommer ikke du fra Kongsberg?

Min hjemby Kongsberg selger Chanel make-up så det finnes ikke bare i de store byene. Selv kjøper jeg Chanel på Steen&Strøm i Kongengsgt.

Milla

Det er vel ikke verdens navle?

Skrevet

Jeg er da egentlig litt nysgjerrig på hva som defineres som bygda, og hva som defineres som byen... og hva med alle de stedene midt i mellom?

Er det kun Oslo-folk som har IQ? for da ligger ihvertfall Milla tynt an!

Og er det bare små-steder med masse bondegårder og traktorer som er bygder? Har i tilfelle dere som kritiserer disse småbygdene kjennskap nok til menneskene som bor og lever i disse små-bygdene? eller er det bare en feeling liksom?

Og hvor på veien dannes IQ-grunnlaget? Dersom man er født i en storby (si f.eks Oslo), også har man blitt flyttet rundt litt liksom, bodd både på små steder, litt større steder også flyttet tilbake til Oslo.. Hva er man da?

Og hva beregnes Trondheim som? jeg mener, jeg vet om noen i trondheim som både liker DDE og som drikker karsk og som går med tresko inne jeg.... men er Trondheim bygda?

Tromsø da, der har jeg bodd også! Det var både utlendinger der og narkotika, og alikevel dro beboerne der både på DDE-konsert og bygdefester langt utenfor selve sentrum.. noen av dem da, sikkert ikke alle. Jeg tror jaggu jeg fant noe venner som hadde høyere IQ en noen osloværing jeg kjenner og jeg gitt.. og det værste var at en av dem med virkelig høy IQ kom fra ett bittelite sted langt ut mot havet....

En ting jeg gjerne vil informere dere om, dere som tror at IQen er lavere utenfor stor-byene, jeg vet det høres utrolig ut, men de har faktisk bøker og PC og internett og skoler også på bygda. Noen drar faktisk inn til nærmeste storby og tar utdannelse også, også flytter de tilbake etterpå.

Er ikke så sikker på at noen av innleggene her inne, som kommer fra selvoppnevnte storby-IQer viser til så innmari stor EQ ihvertfall.... men det er vel også litt normalt, de med høyest IQ lider ofte av lav EQ, man kan jo ikke få i både pose og spann... :wink:

Skrevet

Jeg kommer verken fra Bygd (bondegårder og dyrket mark) eller by (høyblokker og rulletrapper), men fra et tettsted. Hva er min IQ da? Sånn midt i mellom Bygd og by?

Bare lurer :rodme:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Milla: Kommer ikke du fra Kongsberg?

Det er vel ikke verdens navle?

Jeg er født og oppvokst i Chicago, IL. og flyttet mye rundt verden som liten men Kongsberg er der jeg har familien min nå- selv om jeg ikke har bodd mye byen.

Vil også legge til at Kongsberg ikke er noe bygdesamfunn som med sin imponerende historie, storslåtte Bergmannskirke, Norges ledende industri for aerospace og våpenteknologi samt ett stort studentmiljø gjør det til en svært vital by- selv om den er liten.

Den nyåpnede E 134 traseen gjør at du kan kjøre fra Kongsberg til Oslo helt utenom Drammen og komme rett utpå motorveien som fører deg strake veien til Oslo. Jeg bruker ca 1 time og 10 min på den turen.

Milla

Skrevet

kan du da forklare hva du definerer som en bygd eller hva det nå er man definerer det som, der hvor de da visstnok har lavere IQ og lavere levestandard?

Skrevet

Jeg er også litt forvirret her; hvor må man komme fra for å ha lav IQ?

Må det være en plass som ikke har bystatus?

Må det være over et visst antall bondegårder for at man automatisk får lav IQ?

Du som er fra storbyen og har stor kunnskap om dette, kan du ikke fortelle oss det? (Vi er jo fra bygda og kan ikke noe for at vi ikke vet dette, VI HAR JO LAV IQ!!!)

:briller:

Skrevet

Har notert meg at du kan mye om mangt og meget, Milla, men nå tar du faktisk grundig feil!

Hvorfor skulle folk på landet ha lavere levestandard enn folk i byer? Hvorfor er de mindre opplyst? Minner om at TV, aviser, telefon, internett, ukeblader etc. også er tilgjengelig øst for Theresesgate og nord for Sinsenkrysset!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Hvorfor skulle folk på landet ha lavere levestandard enn folk i byer?  

Hvorfor er de mindre opplyst?  

Minner om at TV, aviser, telefon, internett, ukeblader etc. også er tilgjengelig øst for Theresesgate og nord for Sinsenkrysset!

Jeg sa at jeg hadde ett inntrykk av at mange som bor ute på bygdene har lavere levestandard. Det er liksom ikke "så nøye" på ting- hvertfall er det mitt inntrykk. Bare se på alle spm. som kommer inn på Velværeforumet fra kvinner som aldri har satt sine ben i ett parfymeri og omtaler hudpleie som "vås, fjas og jåleri" og sier at de klarer seg med vaselin og Spenol.

Selvfølgelig er blader, tv, aviser ol. tilgjengelig overalt- men jeg har inntrykk av at mange bare betrakter alle inntrykkene de får og snakker om finfolket i Oslo ol. og om hvor glade de er for at de ikke bor "nedi der".

De distanserer seg fra resten av verden og føler at tips om god mat, moderne klær, stiler, trender, nyheter osv. ikke angår dem. Fodi de bor "her ute". På den måten blir de hengende i bakevja og står fast.

Skjønner?

Milla

Skrevet

Nei Milla...........skjønner ikke jeg! :oops:

Mulig jeg ikke har høy nok IQ da........men, det er det visstnok kun du som har - jeg mener, hvis vi ser på innleggene/svarene på denne tråden - så er det jo ingen som er enig med deg jo........

Men - sikkert min IQ som er for lav............eller er det din???????? :o

Unnskyld Milla -men jeg må :ler: . Ja, nå ler jeg av deg!

Du bare roter deg mer og mer inn i den floka her du.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...