Gå til innhold

Forskjell på IQ i byen og på landet????

Usikker

Anbefalte innlegg

På en tråd her inne så kommer en av de faste brukerene her inne med følgende utsagn/påstand:

Sitat - på tema om sexolog unden "seksualitet":

"Folk som snakker "rett fra levra" i enhver sammenheng er folk som helst burde holde seg på bygda.

Begrepet folkelig er negativt for meg. Å være folkelig betyr at du går i joggedress, spiser grillpølser, liker DDE . "

DETTE ER DET MEST IDIOTISKE UTSAGN JEG NOEN GANG HAR HØRT! :frustrert:

Fy flate - gudsjelov så er jeg fra landet - og ikke fra byen. Jeg er nemlig veldig glad for at jeg ikke har denne holdningen.

Hva mener dere andre??? Er det slik alle "fra byen" tenker - det tror jeg ikke.

Dette innlegget inneholder ting som er slettet i den opprinnelige debatten. Du skal heller ikke starte en tråd for å fortelle hvor teit en annen bruker er. Men diskuter gjerne på generelt grunnlag.

Deler av innlegget er slettet / endret.

Tusenfryd- moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt inntrykk av at det er mer "hjerne" på bygda jeg da..

Bortsett fra når det gjelder fremmedhat og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo ? DET har jeg ikke fått med meg....

Blir ganske sjokkert over at det går an å lire av seg slike fraser.... :roll:

Skjerpings til den ansvarlige.....

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg litt forvirra gitt.. Jeg er fra ei lita bygd, men ikke liker jeg DDE, ikke har jeg sex med slektninger, og ikke går jeg i joggedress. Er jeg unormal..? :o :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt forvirra gitt.. Jeg er fra ei lita bygd' date=' men ikke liker jeg DDE, ikke har jeg sex med slektninger, og ikke går jeg i joggedress. Er jeg unormal..? :o :-?[/quote']

Ja, helt klart. :lol:

Neida, du er ikke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det nok en stor og merkbar forskjell... vi må huske på at folk i byen har tilgang til både det ene og det andre, mens de som bor på landet må spare i månedsvis før de har råd til en skikkelig vindusshoppingrunde på city. Det er jo begrunnelse nok, vi ser jo at folk fra siviliserte strøk både er mer opplyste og mer tolerante ovenfor for eksempel innvandrere og diverse rusmidler.

Jeg tror det er noe i det milla sier. Spesielt gjelder nok dette traktene i og omkring Trøndelag-fylkene.

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det er forskjellen på IQ i by og på landet jeg.

Det er klart at "by-folk" er mer opplyste om rusmidler og innvandrer, men tro nå ikke at det ikke eksisterer narkotika og mørkhudede på landet.

Mange innvandrere blir plassert på asylmottak i bygder og små steder. Disse kommer sjelden inn i lokalmiljøet fordi asylmottakene ofte ligger langt vekk fra sentrum og at de flytter så snart alle papirer er i orden (pga. slektninger i byene eller pga jobbmuligheter.

Når det gjelder rusmisbruk/narkotika, så er dette vanlig også i bygdene ( ialle høyeste grad), men pga at lokalmiljøet er såpass gjennomsiktig ruser folk seg i det skjulte.

Men disse to tingene har vel ikke noe særlig med IQ å gjøre?

Derimot tror jeg at skoleelever gjør det bedre utenfor byene. Det er ikke så mange forstyrrelser. Man må også passe bedre på ryktet sitt på mindre steder. Det er alltid noen som ser hva du gjør.

At bygdefolket går i joggedress og spiser pølser.. :hoho:

Jeg ser ofte pølsespisende grilldress-mennesker i Oslo jeg..

Tror at slike holdninger er arvelige jeg.. og miljøbetinget.

Aner jeg duften av beste vestkant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trøndelag er absolutt værst, der er det bare grilldress og heimbrent...

Sukk, glad jeg kommer fra nord for polarsirkelen, fra et bittelite sted som ikke har posthus engnang, vedder på at jeg har like mye IQ som dere...

Hilsen meg, fra langt oppi gokk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart at "by-folk" er mer opplyste om rusmidler og innvandrer, men tro nå ikke at det ikke eksisterer narkotika og mørkhudede på landet.

...Ehh, du antar at "by folk" er mer opplyste, ikke sant. Vet ikke helt hvor du har hentet disse "faktaene". Men så lenge de ikke kan verifiseres, er det en ganske så bastant påstand. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Ehh, du antar at "by folk" er mer opplyste, ikke sant. Vet ikke helt hvor du har hentet disse "faktaene". Men så lenge de ikke kan verifiseres, er det en ganske så bastant påstand. :wink:

Ja, jeg antar! :D

MEN jeg er fra landet selv og alt tyder på at mine barndomsvenner, som ikke har flyttet til byen, er mindre opplyste om disse tingene.

Snakker ikke om kunnskap om rusmidler og innvandrere, men at de kan være litt "firkanta". En fyr som har bodd på landet i hele sitt liv vil neppe ha samme kjennskap til disse tingene, som en fyr fra byen.. eh.. skjønner? :-?

*Trøtt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Iq eller ikke...jeg må likevel si:

jeg er fryktelig engstelig for rettsikkerheten her!

Når sjefer bruker paragrafer som ikke finnes, når det ikke er noe alternativ til noe, når psykologen og legen er milevis unna, når folk i offentlige etater vet alt om deg, når folk rokker seg sammen, nå ryktene går......Ja. tenk sjøl!

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg at dette er et utrolig idotisk utsagn.

Siden vi nå er inne på iq:Jeg syntes at personer som kommer med slike påstaander har lav iq, og ikke minst liten forståelse for andre mennesker sin levemåte.

Vi er alle forskjellige, takk og lov.

Hvis dere mener det er et teit utsagn, trenger dere vel ikke akkurat gjenta det hele tiden?

Deler av innlegget er slettet.

Tusnfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg vet det- jeg har sett det-og jeg syns det er et latterlig utsagn som jeg egentlig ikke gidder hverken ta personlig eller engasjere meg i nettopp fordi det kommer fra en bruker som elsker å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tror så absolutt at det er noe i det at folk fra bygdene både er mer skeptiske, uopplyste og har en adskillig lavere levestadard.

Sånn, nå ble det riktig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...