Gå til innhold

Helsevesenet....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ekstremt dårlig erfaring av sykehus, psyk. i Kr.SAnd...ekstremt dårlig.

Derimot ble jeg veldig positivt overrasket over Stavanger. Både psyk. og somatisk!

Noen andre erfaringer?

Er litt nyskjerrig..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LIte respons!!

Det er bra alle er så friske her i landet, føler meg veldig syk

:ler:

Skrevet

Jeg er fornøyd med helsevesenet. Har fått masse hjelp og støtte, og blitt behandlet profesjonelt.

Skrevet

Jeg har blitt mye skuffet over helsevesenet rundt omkring. MEN, når det er sagt så finnes det mennesker som jobber i det offentlige helsevesenet som virkelig kan jobben sin og er dyktige og omsorgefulle.

Skrevet

Min erfaring fra helsevesenet er positiv, både på nasjonale og lokale sykehus.

De ansatte jeg har vært borte i har vært fantastiske mennesker. Med masse omsorg og god fagkunnskap.

Skrevet

Jeg er temmelig fornøyd jeg. Det er nok forskjell på hvor mye man har vært på sykehus, hos lege etc. Jeg tror nok at jo mer man er hos lege og i helsevesenet generelt, jo større er sjansen for å møte på folk som ikke gjør jobben sin ordentlig i løpet av tiden.

Jeg har både gode og dårlige erfaringer, men for det meste positive. Det veier opp for det som ikke har vært så bra.

Det er med helsevesenet som med andre instanser. Sosialkontor, butikker, flyplasser osv. Noe er bra, annet er dårlig.

Skrevet

Fastlegen min kunne vel vært flinkere til å ta ting alvorlig. Det samme gjelder legevakten egentlig, men de har endret seg til å ta ting VELDIG alvorlig hver gang, og det er litt voldsomt det og ;)

Har blitt gitt opp av fire leger ved Riksen, og det synes jeg er drøyt med tanke på at jeg sitter her i dag, tre år etter...

Så jeg har både positive og negative erfaringer, de fleste positive er dog ved Riksen

Skrevet

Jeg har nok hatt godt over gjennomsnittet kontakt med helsevesenet i Norge, og har vært innom sykehus i flere forskjellige byer i Norge. Generelt sett har det vært relativt positivt (hvis man kan kalle sykdom og sykehusopphold med medfølgende smerter og ubehag for positivt), skjønt jeg har opplevd at leger har gjort feil (f.eks. en unødvendig muskelbiopsi og feil medisiner som førte til sykehusopphold) og uvitenhet fra fastlege som ikke kjenner til sykdommen, men tydeligvis heller ikke føler behov for å finne ut noe mer og overlater til meg å finne ut om jeg tåler diverse medisiner jeg har fått resept på. Jeg forventer ikke at leger er supermennesker, men jeg synes man kan forvente at de gjør det beste de kan for pasientene sine og at de i hvertfall ikke gjør noe unødvendig eller, enda verre, noe som kan være farlig.

Skrevet

Jeg har vel litt blandede erfaringer med helsevesenet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hadde en fastlege som overhode ikke gjorde jobben sin, men ellers er jeg stort sett fornøyd.

Skrevet

Var uheldig og bodde på landsbygda med kun to leger som begge var litt vel gode kamerater og passet på hverandre. Feilbehandlig fra den ene, ny vurdering fra den andre som nærmest lo av meg, og hadde ikke mulighet til å oppsøke annen lege før det nesten var for sent.

Hadde jeg blitt tatt alvorlig fra dag en hadde jeg sannsynligvis vært tilnærmet frisk i dag.

Skrevet

Jeg tror alle har både gode og dårlige erfaringer med sykehus, klinikker og helsepersonell. Jeg har vært i praksis på et nasjonalt sykehus, og et spesialisert sykehus. Og mye av det jeg opplevde jeg opplevde her overrasket meg. For det meste har jeg bare positive minner fra disse periodene, men noen negative er det også.

For eksempel så overrasket det meg at radiumhospitalet ikke var forsiktigere med å gi sine pasienter stråling, og hadde et motto som er stikk i strid med lovverket og hva vi lærer av holdninger i dag. De hadde ingen problemer med å gi pasientene sine unødvendig høye stråledoser under slagordet om at "våre pasineter får så mye stråling, at litt fra eller til spiller ingen rolle". Det er ikke fare for livet, men dårlig arbeidsmoral og strålehygiene.

Som pasient har jeg ikke tilbrakt mer enn noen timer på legevakt og sykehus. Jeg tilhører den pasientgruppen som har asymptomatiske symptomer når jeg blir syk, og det har ført til at jeg får dårligere behandling av sykepleiere enn de fleste andre. For sykepleiere som har masse erfaring å støtte seg på, er jeg en umulig pasient. Og de avviser meg også når jeg har alvorlige skader og lidelser. Nyutdannede sykepleiere og studenter har jeg langt bedre erfaring med. De har ikke rukket å stagnere enda, og da er det lettere for meg å bli tatt alvorlig.

Skrevet

Jeg har relativt dårlig erfaring med noen av mine tidligere fastleger, ble ikke trodd, bagatelliserte problemer og så videre. Da jeg først ble lagt inn på sykehus har jeg gode erfaringer, selv om operasjon ikke var vellykket før på tredje forsøk.

Et visst sykehus i en viss frp-kommune har jeg veldig dårlig erfaring med, de klarte å feilbehandle min søster slik at hun holdt på å dø, for så i ettertid påstå at dette var noe man måtte regne med. Selv etter å ha fått pasientskadeerstatning på over 100 000 nekter de å innrømme noe som helst.

Skrevet

De har alle dårlig tid, slurver med pasientjournalene og sykepleierne, i sin iver etter å strebe etter like høy status som legene, overser pasientene. Pasientene må slåss og mase om tid og oppmerksomhret. Norske sykehus er samlebåndfabrikk.

Skrevet

Jeg hater legesekretærer! Ja, jeg mener det! Og sorry if i offend you hvis noen her inne er det! Makan til umodne, tåpelige kjerringer som tror de er så viktige og tror de kan uttale seg om hva de vil som de vil! :frustrert:

Er fornøyd med fastlegen jeg har nå, men har hatt leger som har gjort ting som de ikke skulle gjort - så ikke alle leger er gode leger.

Legevakta er de flinke, men alt går så utrolig tregt der, og de tar lite hensyn hvis noen trenger å sitte og vente alene - ikke foran alle de andre som venter osv.

Skrevet

Legevakta har jeg ymse erfaringer med, alt etter hvem som er vakthavende lege. Eller har jeg vært meget fornøyd når jeg har vært innlagt på sykehus. Spesielt hygelig var det på observasjon, føde og barsel før og etter fødsel. På tross av dårlig plass, dårlig tid har jeg møtt flinke og omsorgsfullt helsepersonell!

Er veldig glad for å bo i en velferdsstat!

Skrevet
Legevakta har jeg ymse erfaringer med, alt etter hvem som er vakthavende lege. Eller har jeg vært meget fornøyd når jeg har vært innlagt på sykehus. Spesielt hygelig var det på observasjon, føde og barsel før og etter fødsel. På tross av dårlig plass, dårlig tid har jeg møtt flinke og omsorgsfullt helsepersonell!

Jeg syns ikke norge er en velferdsstat, slik mange mener... Syns det bare er noe alle sier, men at det egentlig ikke er sånn...

Skrevet
Jeg hater legesekretærer! Ja,  jeg mener det! Og sorry if i offend you hvis noen her inne er det! Makan til umodne, tåpelige kjerringer som tror de er så viktige og tror de kan uttale seg om hva de vil som de vil!  :frustrert:

Er fornøyd med fastlegen jeg har nå, men har hatt leger som har gjort ting som de ikke skulle gjort - så ikke alle leger er gode leger.

Legevakta er de flinke, men alt går så utrolig tregt der, og de tar lite hensyn hvis noen trenger å sitte og vente alene - ikke foran alle de andre som venter osv.

Jeg er legesekretær selv. Det er jo synd du har sånn oppfattning. Jeg for min del uttaler meg bare om noe jeg vet er rett i forhold til helsespørsmål....

:)

Enig med deg ang. legevakta....

Skrevet

Jeg har veldig lite erfaring med helsevesenet. Men jeg føler vel kanskje at leger (fastleger) noenganger har en tendens til å ta pasientene lite alvorlig - de gangene jeg har vært hos legen har han tatt veldig lite initiativ til å spørre etter symptomer eller ta undersøkelser. Jeg synes det er vanskelig å ta dette initiativet selv, så jeg skulle ønske legen var litt mer frampå. Vet selvsagt at det vil variere fra lege til lege. Har også inntrykk av at hvordan man blir behandlet kommer mye an på hvilken diagnose man har. Det skyldes vel både hva man har av behandlingsmuligheter, men også at det er forskjell på høystatussykdommer og andre.

Ikke at det er "fint" å ha en sykdom framfor en annen (som ei kronisk syk bekjent av meg hevder når hun synes fryktelig synd på seg selv), men at det er forskjell på hva legene KAN om ulike diagnoser, og om de synes det er "alvorlig nok" til å ta pasienten seriøst. Kanskje legen blir usikker, ikke vet jeg.

Skrevet

jeg har ganske mye erfaring for å si det sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...