Gjest Cleopatra Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Hei! I morgen får jeg endelig adsl Jeg har en stasjonær pc og tlf.kontakt i et annet rom -derfor jeg skal ha trådløs nettverk. Når jeg nå sitter og ser på bruksanvisningen så ser jeg at det skal gå en kabel fra routeren til pc`n. Kan dette stemme da? Da blir jo liksom poenget med trådløs borte... Kan noen hjelpe meg? Routeren er forresten en Thomson SpeedTouch 585i, om det har noen betydning... Endret 1. oktober 2006 av Cleopatra
Gjest Lea Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Du må sikkert koble til med kabel for å konfigurere routeren. Når den er satt opp riktig vil du kunne koble deg til trådløst.
Gjest wwander Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Når jeg nå sitter og ser på bruksanvisningen så ser jeg at det skal gå en kabel fra routeren til pc`n. Det var sånn jeg hadde det før, før jeg fikk trådløst. Da gikk det kabel inn til nettverkskortet i pc'n. Men, da jeg kjøpte trådløst så gikk kablene mellom de forskjellige boksene jeg har (ip-telefoni, modem og router) og inn i veggkontakten bare... Ikke noen kabler inn i selve pc'n her...
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Når du skal sette opp ruteren bør du koble deg til med kabel. Dette anbefales så vidt jeg vet av de fleste ruter-produsenter. Når nettverket er satt opp kan du fjerne kabelen, sette ruteren der den skal stå, og koble deg til trådløst. Om det er flere som bruker nettverket kan det være en fordel om ikke alle er trådløse. Da kan en eller flere PCer kobles fysisk til ruteren med kabel.
Gjest Cleopatra Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Ok, da satser jeg på at jeg kan fjerne kabelen etterpå. Men det betyr vel at jeg må konfigurere routeren på rommet tlf.kontakten står på... nei å nei for et rot...
~Bridezillah~Killah~ Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Du trenger ikke være på nett når du setter opp ruteren Ta den med dit PCen står, sett opp nettverket, og koble den til ved telefonen etterpå.
Gjest Cleopatra Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Du trenger ikke være på nett når du setter opp ruteren Ta den med dit PCen står, sett opp nettverket, og koble den til ved telefonen etterpå. ← Puh... nå ble jeg glad... så for meg storopprydding på rommet for å få ordnet med pc`n der. TAKK!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå