Gå til innhold

Dette med slør

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan skal dere ha sløret? jeg tror jeg vil ha langt bakpå hodet der håret er oppsatt.

men har sett at noen har sløret foran ansiktet i kirka. når tar man sløret vekk fra ansiktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne tenke meg å ha sløret forran ansiktet, men det kommer ann på hvordan kjolen er, og om jeg bruker mammas brudekrone eller ikke.

Mannen løfter på sløret når han skal kysse bruden, og da forblir det oppe resten av dagen. Sløret forran ansiktet er for å beskytte bruden mot det "onde øyet", som hun var spesielt utsatt for i tiden rett før hun ble gift. I noen kulterer betyr dette også at mannen da aldri får sett bruden før han faktisk er gift med henne.

Skrevet (endret)

hei.

selvfølgelig smak og behag, men for meg blir det å a sløret foran ansiktet litt "over the top"...får litt amerikansk bridezilla assosiasjon...

var i et bryllup i sommer, der hadde bruden sløret foran ansiktet. men i stedet for at hun hadde det der helt til slutten av sermoenien der mannen løftet det, tok brudens far å løftet det over hodet hennes etter at de hadde gått opp kirkegulvet og han "overleverte" henne til den kommende mannen synes det var et fint tidspunkt å gjøre det på.

Endret av Cashew
Skrevet

Jeg skal ha slør til min Linnea Raffaeli-kjole :kgblunk:

Et type slør som har et lag som egentlig skal være foran ansiktet, men jeg skal ha det hengende bak. Skal feste det nedenfor håret, som er satt opp bak..... :forvirret: Eh.... Litt vanskelig å forklare... Håper du forstår, India. :)

Skrevet

Jeg skal ha langt slør som festes under håret i nakken tror jeg. Liker ikke slør midt oppå hodet og heller ikke "blusher" som sånn slør forran ansiktet. (Vet ikke hva det heterpå norsk).

De jeg vet om i USA har gjort som KaraW sier over her...faren løfter vekk "blusher'en" når han leverer fra seg bruden....

• 2 uker senere...
Skrevet

Hadde laaangt shefong-slør (staves det slik? :sjenert: ). Festet det bak rett over der håret bak var samlet.

Likte det veldig godt! :)

-M-

Skrevet
Hadde laaangt shefong-slør (staves det slik? :sjenert: ). Festet det bak rett over der håret bak var samlet.

Likte det veldig godt! :)

-M-

Chiffon-slør ja ;)

Skrevet

Dette med slør ja...

Bruker alle sånne LANGE slør?

Var og prøvde kjole i går, og hun hengte på meg et par slør (ååhh, den følelsen av å se meg i kjole og slør, jeg skal definitivt ha slør!) men det var bare sånne korte. synes egentlig det var nok jeg?

Men at det er så dyrt da, noen betaler altså godt over tusen kroner (og andre bare noen hundrelapper, men da på nett...) for bare et lite slør...

Skrevet

Jeg har vel sett flest med korte slør. Men har lyst på langt selv, dette fordi jeg rett og slett syntes det passet bedre til meg.

Men når jeg sier langt mener jeg ned til bakken, ønsker ikke at det blir liggende som et slep.

Skrevet
Dette med slør ja...

Var og prøvde kjole i går, og hun hengte på meg et par slør (ååhh, den følelsen av å se meg i kjole og slør, jeg skal definitivt ha slør!) men det var bare sånne korte. synes egentlig det var nok jeg?

Men at det er så dyrt da, noen betaler altså godt over tusen kroner (og andre bare noen hundrelapper, men da på nett...) for bare et lite slør...

Jeg tror det er litt i vinden med lange slør ja, men jeg liker veldig godt korte slør også jeg. Det kommer jo litt ann påhvilken kjole du har da.

Jeg liker veldig godt korte "strutte-slør" dersom det er stroppeløs kjole. Da faller det litt over de bare skuldrene.

Jeg hadde en kjole med lange chiffon-ermer, og derfor følte jag at det ble altfor mye med slør på utsiden der igjen.

Jeg hadde et tynt, ettlags slør i samme stoff som ermene på kjolen. Det hang da rett ned bak, og bredte seg utover slepet på kjolen.

Veldig fint! ;)

Jeg kjøpte kjolen brukt og da fulgte sløret med. Hun jeg kjøpte kjolen av hadde betalt 12000kr for kjolen og 1700for sløret 6 mnd før.

Jeg betalte 4500kr for alt sammen! :-D

-M-

Skrevet

Hvilken type slør man bør ha avhenger av hvilken kjole man har valgt. Dersom det er mye pynt på kjolen holder som oftest med et enkelt slør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...