monja Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Her i huset er vi såvidt igang. Planlagt julemiddager og såvidt handlet noen julegaver. Men jeg har vel gooood tid enda
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Ingenting utenom å ha kjøpt en julegave (søsteren min har kjøpt vinglass i dilldallbutikk, og siden de sannsynligvis ikke finnes å få kjøpt til neste år, kjøpte jeg et par glass siden det kan være greit å ha et par "i reserve". Og ellers planlegger jeg å handle ved (jodda!) til et par venninner som bekymrer seg for strømregningen i vinter.
Malama Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Ikke på detaljnivå nei. Jeg vt hvor jeg skal være... nesten. Jeg vet.. vel, sånn ca hvm jeg skal være sammen med, i alle fall begrenset til få å velge mellom. Mat skal jeg ikke tenke på, vi skal ikke være hjemme. Jeg har satt meg opp på ferielista for å ønske fri hele romjula i alle fall, får jeg ikke det må vi tenke nytt. (eller, større fare for at HAN ikke får det, men uansett hvem av oss som evt må jobbe, da må vi være hjemme noen dager. (Vi skal feire jula så mang timers kjøring hjemmefra at det re helt uaktuelt å bare "dra på jobb en dag", da må vi anbryte juleferien og tilbringe resten av dagne hjemme) Jeg har en tanke om en julegave, men vet ikke om jeg får det til i år, eller om det må bli neste år. (fikk nemlig tre nydelige små glassengler som "blodgivergave" i vår, og om jeg hadde hatt flere kunne jeg laget en engleuro, som jeg vet min mor har ønsket seg i mange, mange år. Men, det står ikke noe på dem om hvor de er laget, så jeg vet ikke om jeg kan få kjøpt flere. Alternativet er å vente til jeg gir blod for 4. gang igjen, og håpe jeg kan velge dem en gang til (altså at de fortsatt har dem) men det blir ikke før til våren igjen, så da blir det neste år) Har ikke helt kommt igang med restn av planleggingen. Men jeg gleder meg!
Sunbird Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Jo da er så smått igang. Har faktisk handlet 8 julegaver allerede, men så har vi så stor familie at vi fort kommer opp i mot 30 gaver, så da er det greit å fordele utgiftene litt. Ellers så er lista med hvem det skal kjøpes gaver til oppdatert. Har noen små kalender gaver i boks også, kjekt å kjøpe når man kommer over på forskjellige 10kr tilbud. Må nok vente til jeg kommer nærmere november før jeg får tak i stemningen som hører med til juleforberedelsene.
Gjest Dallandra Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Tja. Jeg har funnet en julegave, vet hvor jeg VIL feire julaften(hjemme) men vet ikke helt om det er gjennomførbart enda. Å dra bort i julen er uaktuelt med små barn og behov for ferie og avslapning. Begynner sånn smått å glede meg, forventningene og forberedelsene er jo mer enn halve moroa!
Arwen Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Holder på med julegaveliste, har kjøpt inn en del ting til julekortlaging og vet hvor vi skal være (så får vi seom det kommer noen ) Skal snart skrive en liste over julepynt som bør byttes ut og andre ting vi skal handle. greit å spre utgiftene utover. Ellers har jeg ingen planer. Gleder meg veldig da. Har fått ferie i romjula og skal prøve å få fri 22. desember også. Og så har vi spart 300 kroner måneden til en egen konto i hele år. De skal gå til julegaver, i år har vi nemlig ikke tenkt å være blakke 1. juledag Endret 1. oktober 2006 av Arwen
Gjest Leya Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har planlagt hvor vi skal være og hva som skal spises. Vi jobber hele jula i år vi. Jeg har jo inegn ferie å true med akkurat:ler: Julegaver orker jeg ikke tenke på en gang! MEn det kommer vel snart! Tenktei allefall at jeg skulle dra med Bellatrix på juleverksted i år også!
Aster Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Ikke de store forberedelsene, men jeg har funnet et par julegaver som jeg skal kjøpe + at jeg håper å finne enda flere i Tallin når jeg drar dit om ikke lenge. Planen i år er å være ferdig med alle julegavene i løpet av november.
Tiger Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 De fleste julegavene er kjøpt inn, adventskalendere (3 stk) er nesten i boks, julestrømpene er nesten klare (ikke alt som kan kjøpes nå), julaften og nyttår er planlagt (skal ikke være hjemme) og jeg har kjøpt masse ny julepynt i løpet av året Jeg gleder meg masse!!!
Veslejenta Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har funnet ut hvor julaften skal være i år (hos oss) og hvilken del av familien som kommer til oss. Har funnet ut hvor vi får tak i ekstra bord og stoler og begynt å tenke på hva vi skal spise på julaften. Jeg har også begynt å tenke på adventskalenderen til samboer, men har ikke helt klart å komme opp med en idé som jeg er fornøyd med ennå. Gaver har jeg ikke tenkt på ennå. En hel haug av nærmeste familie har bursdag i september og oktober, så må bli ferdig med alle de gavene først.
Gjest Madeline Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg er i gang med brodering av et juletreteppe. Nå har jeg kommet litt over halveis på en drøy mnd, så jeg går ut fra at det skal bli ferdig i god tid før jul. Jeg har også en juleløper som jeg skal brodere hvis jeg får tid. Ellers er alt bare på planleggingsstadiet. Vi har planlagt hvor vi skal være på julaften, men om vi får det som vi ønsker er en annen sak. I år ønsker vi å være alene på julaften (2 voksne og 3 barn) og få en julaften som ikke bare blir stress. De siste 13 årene har vi feiret julaften her hos oss og da har de slektningene som ønsket det vært hos oss. Med andre ord har jeg vært vertinne hver eneste jul. Alle gjestene har slappet av og kost seg mens jeg har ordnet opp i alt. Derfor er drømmen i år en rolig julaften for oss 5, og så inviterer vi heller slekta hit en av dagene i romjula.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har planlagt en hel masse allerede. Har skrevet det ned, skal skrive det inn i juledagboka mi ved passende anledning.
Gjest gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #13 Skrevet 1. oktober 2006 Tja, såvidt. Vi har planlagt hvor vi skal være (ikke hjemme hos oss) og ordnet med ferie og slikt. Så har jeg såvidt begynt å planlegge julegaver, har funnet ut noen få.
Anthea Skrevet 1. oktober 2006 #14 Skrevet 1. oktober 2006 Har lagt vekk litt penger til julegavene, klok av skade... Får litt noia når eg tenker på julen, det er jo masse kos, men mye stress også... og ikke minst kjøpepress... Tror eg skal lage julekort i år, har bare gjort det en gang, og det var veldig kjekt å kunne sende ut mine egne kort! Har dere forresten vært på Plantasjen? Det sies at der har de fått inn julepynt og div for en uke eller 2 siden! Vet det er mange som elsker julen her, men eg syns det er for tidlig! Men eg hadde helt sikkert kjøpt noe om eg hadde vært innom..
Gjest Dallandra Skrevet 1. oktober 2006 #15 Skrevet 1. oktober 2006 Stå på krava Madeleine. Og for et nydelig broderi!!!! Hvor fant du det?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. oktober 2006 #16 Skrevet 1. oktober 2006 Nei, det har jeg ikke. Vet hvem jeg skal kjøpe gaver til, siden jeg kjøper til samme menneskene hvert år, så det har jeg under kontroll. Vet også hva jeg skal kjøpe til svigerinnen min - hun ønsket seg det samme som svigerforeldrene mine fikk i fjor, så det har jeg visst om siden forrige jul.
Gjest Madeline Skrevet 1. oktober 2006 #17 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Stå på krava Madeleine. Og for et nydelig broderi!!!! Hvor fant du det? ← Broeriet fant jeg i nettbutikken hos Linea broderier. Jeg falt pladask med en gang jeg så det. Klart vi kan stå på krava, men hvis det ser ut som det er noen slektinger som blir sittende alene på julaften, blir det nok til at de kommer hit. Jeg krysser fingrene for at alle som ønsker det har noen å feire sammen med slik at vi kan ha en rolig julaften. Alle andre dager i jula er det koselig med mye besøk, men julaften er en veldig speisell dag og siden vi ikke har allverdens med plass, blir det lett litt kaotisk utover kvelden. Endret 1. oktober 2006 av Madeline
Gjest Gjesta Skrevet 1. oktober 2006 #18 Skrevet 1. oktober 2006 Nei kan vel ikke si det! Men jeg vet hvor jeg skal feire julaften og med hvem, jeg vet hva menyen blir, og jeg vet hva annet jeg skal spise i jula. Menyen er liksom ikke så mye å planlegge da den stort sett er lik fra den ene julen til den andre. Tenkte jeg skulle gjøre unna de fleste julegavene (og i allefall de som må sendes) i løpet av november. Syns egentlig det er koselig å gjøre juleting i desember, og tror det ville føltes litt stusselig og lite julete hvis alt var klappet og klart og desember forløp uten å kjøpe en eneste sviske eller julegave.
Spoven Skrevet 1. oktober 2006 #19 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har begynt å kjøpe julegaver, og har planer om å bli ferdig med dem denne måneden. Vi har rundt 40 stk å kjøpe til... Har kuttet ned mange, men vi har forferdelig store familier på begge sidene. Grunnen til at jeg vil ha julegavene ferdig handlet så tidlig er fordi hver eneste advent har gått bort i stress til å finne julegaver. Ikke enkelt når man bor på landsbygda. Og så har jeg planlagt en tur til Sverige i november, for å kjøpe rød lysslynge der. Var der i adventa i fjor, og det var veldig pent med røde lysslynger, og jeg finner de ikke noen steder heromkring, ikke i Tromsø heller. Jeg finner bare grønne og blå, og det er ikke det jeg vil ha. Og ellers har jeg begynt å tenke hvordan jeg skal ha det i adventa og julen, fordi vi har ommøblert siden i fjor, og har også noen nye møbler, så jeg tenker så det knaker hvor jeg skal plassere julelandsbyen min i år... Den vokser seg større hvert år, det ender vel opp med at jeg må ha den på salongbordet etterhvert.
Arkana Skrevet 1. oktober 2006 #20 Skrevet 1. oktober 2006 Nei, egentlig ikke. Jeg vet hvor jeg skal være i jula og har så smått begynt å tenke på julegaver, men ingenting blir kjøpt eller gjort før vi er i november i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå