Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt å slutte med pillene etter nåværende brett, som jeg er omtrent halvveis i.

Har brukt Cerazette i ca 9 mndr, så har egentlig liten erfaring med den, har jeg f.eks. eggløsning? :sjenert:

Vet man ikke har det med vanlige piller, men Cerazette er jo en minipille, og jeg har ofte symptomer rundt "eggløsningstid" som minner om en ekte eggløsning. Hm...føler meg egentlig litt teit nå, som ikke har satt meg bedre inn i det jeg putter i kroppen min :rodme::roll:

Er det noen som har erfaring med hvor kjapt man får en normal syklus etter å ha gått på Cerazette? Er det noen vits i å begynne å tempe, tafse osv med én gang? Gjør ingen av delene nå, men siden tiden nærmer seg har jeg nærmest ufrivillig begynt å følge med sekretet, som faktisk ser ut til å følge en vanlig syklus... :klø:

He-hem, litt hjelp, pliiis...til et rimelig grønt eple :ler:

Endret av Apple-
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det ble litt rotete, men er det INGEN som vet noe om dette?

Skrevet

Cerazette hindrer eggløsning står det i alle fall i den brosjyren jeg fikk med meg hjem fra sykehuset...

Det står at den funker på samme måte som en p-pille.

Skrevet

Hm, pseudo-symptomer på eggløsning, altså. Men hvordan kan jeg da vite om jeg er i en virkelig syklus når jeg slutter på pillene?

Skrevet

Du kan jo kjøpe eggløsningtester for å sjekke om du har eggløsning.

Evt. starte med å tempe...

Men "det beste" er kanskje bare å ta det med ro et par måneder og ta det som det kommer, og se om du får nogenlunde normale sykluser i varighet. Men hvis du vil vite om du har eggløsning ville jeg kjøpt tester.

Skrevet

Blir det da sånn at jeg må foreta en kvalifisert gjetting for så å teste til jeg får treff? Er det dyrt å kjøpe tester?

Skrevet
Her er det ialle fall ganske billige tester...
Skrevet

Nå husker jeg ikke helt hvilket merke jeg brukte, men gikk på mini-pillen tidligere. Men det første drøye året etter at jeg sluttet på pillen hadde jeg mens kun èn gang. Gikk laaaang tid før den var sånn nogenlunde regelmessig.

Skrevet
Her er det ialle fall ganske billige tester...

Tusen takk! Det var jo ikke så verst priser! *glad*

Nå husker jeg ikke helt hvilket merke jeg brukte, men gikk på mini-pillen tidligere. Men det første drøye året etter at jeg sluttet på pillen hadde jeg mens kun èn gang. Gikk laaaang tid før den var sånn nogenlunde regelmessig.

Det hørtes jo ekstremt lenge ut! :overrasket: Jeg har hatt regelmessig mens i mange år, og har vært gjennom flere av- og påperioder med p-piller. Mensen har alltid kommet med én gang, så jeg ser ingen grunn til at det skulle bli annerledes nå. Optimistisk skal man være! :ler:
Skrevet

Jeg fikk også mensen med en gang jeg sluttet på minipillen, og den har vært noenlunde regelmessig siden det :)

Skrevet

Enkelte har eggløsning på p-piller, men i utgangspunktet skal den og forsvinne. Har du blødninger som minner om mens så kan det tyde på at du har EL, med tanke på at Cerazette skal fjerne blødningene mer eller mindre.

Skrevet
Enkelte har eggløsning på p-piller, men i utgangspunktet skal den og forsvinne. Har du blødninger som minner om mens så kan det tyde på at du har EL, med tanke på at Cerazette skal fjerne blødningene mer eller mindre.

Jeg har også hørt at Cerazette fjerner mensen, men jeg har hatt mensen hele tiden. Kanskje jeg har hatt eggløsning, allikevel?

Har beregnet at jeg skal ha eggløsning rundt 20. oktober, og har bestillt eggløsningstester fra linken lengre opp :) *storfornøyd*

Veldig spent på å se om jeg har rett ang. eggløsningstidspunkt!

Skrevet

Så på felleskatalogen etter virkningsmekanisme, og der står det oppført ovulasjonshemming og økt viskositet av cervixsekretet.

Det vil da i klartekst si at om du har eggløsning så skal det faktisk da kun være endring av skjedesekretet som er den preventive virkning hos deg.

EL tester og EL sekret er for øvrig kun en indikator på om kroppen FORBEREDER EL, de sier ingenting om du faktisk har EL, da må det temping til.

Interessant å følge med på, håper du finner ut av det :)

Skrevet

Sluttet med Cerazette 5 sept, og fikk mens 29 sept.

Regner med at min eggløsning er omkring 13 okt

Det er så lang erfaring jeg har med cerazette og sykluser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...