Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Kan noen hjelpe meg her, jeg tror jeg blir sprø.... Jeg er en helt normal norsk mann over 30 med "kjerring og unger" og alt er topp og familielivet ditto. Har et "statusyrke" med høy inntekt og fet bil og hus ...etc. Tilsynelatende super fasade og jeg tror folk tenker at jeg er en fin fyr med et bra liv. MEN!!!!!!! Jeg har et sinnsykt stort problem som bare vokser og vokser. Jeg og dama har vært sammen i årevis, og jeg har like lengt kjent min svigermor. For å gå rett på sak har vi en slags "kontakt" jeg har vanskelig for å beskrive. (Dette er utrolig vanskelig å skrive, nå som jeg snart skal få pepper for min fryktelige følelser...) Jeg kan ikke fortelle om dette til noen, føler jeg. Ikke legen, ikke bestekompisen og langt i fra til samboeren! :klø: Problemet mitt er noen følelser jeg ikke styrer i det hele tatt. Jeg har så inn i helsiken stort "tenn" på min (desverre alt for) attraktive svigermor. Hun har alt det som dama har pluss "mye mer" eller hva jeg skal kalle det. Jeg har nå prøvd å neglisjert/ignorert dette i årevis, men det bare vokser. Jeg er fryktelig skamfull og forbanna på meg sjøl for at disse følelsene kommer, men INGENTING ser ut til å ta fra meg "lysten". Hjelpe og trøste. Hva i all himmelske vide verden skal jeg gjøre?? Hadde hun nå i det minste vært "stygg og ubehagelig" men problemet er at hun derimot er "flørtende og innbydende" mot meg!!! Jeg leser signalene som at hun også har lyst! (PANIKK!) Hun forteller meg stadig hvor flott jeg er og tar på meg sånn "familiekoseligaktig" men med litt til innlevelse desverre... Jeg skulle for alt i hele verden ha kvittet meg med disse følelsene men de stopper ikke av seg selv. Jeg er utrolig frustrert, og kan vel best beskrive det som en slags "lettere forelsket-tent-spent-dirrende" følelse. Nei hva i all verden skal jeg gjøre... Det er nok litt psykologi for meg å bare skrive disse setningene...aldri satt ord på dette før. Det er mange episoder...hun spøker med at "ojsann ja nå så du meg nesten naken...hehe" (hun kommer fra dusjen) Herregud det er så mange "signaler" at jeg kunne ha ramset opp i timevis. Nei fankerten... hjelp meg her... Jeg er utrolig flau og skamfull og dårlig samvittighet for dette...
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jøss! Dillemma dette. Men hva har statusyrke, høy inntekt, fet bil og hus med det at du tenner som bare rakkern på svigermor?
Kylling Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Jøss! Dillemma dette. Men hva har statusyrke, høy inntekt, fet bil og hus med det at du tenner som bare rakkern på svigermor? ← Ofte er det fint for oss som leser å danne oss et bilde av den som skriver. Jeg synes iallfall det. Og da er slike opplysninger ok.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 ...nei det har du jaggu rett i... drit i det med sivilstanden da. jeg var/er i tåka når jeg skriver dette og prøver kanskje å "gjemme" meg bak at alt skal være så pokkers "vellykket" (fin bil og alt det der). Men så stemmer ikke fasaden med "the american dream" fordi at jeg har disse idiotfølelsene... Så glem det første rableriet and stick with the case. Sorry....
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Ofte er det fint for oss som leser å danne oss et bilde av den som skriver. Jeg synes iallfall det. Og da er slike opplysninger ok. ← Er det mer sannsynlig at en (ei...) med en annen "status" hadde tent på svigermor da? Han nevnte jo uansett at h*n var en helt vanlig person.
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Ikke gi følelsene næring. Unngå situasjoner der du treffer din svigermor, avvis henne, ikke vær i situasjoner der du er på tomannshånd med henne. Følelser som ikke får næring dør oftest.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Min siste kommentar: Ikke la min dustesetning om sivil status ødelegge tråden nå da. Beklager at jeg skrev om det. Fokuser på problemet mitt og vær så snill å gi meg "råd" eller noe. Jeg har vurdert psykolog på denne casen da den sliter meg ut.
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Min siste kommentar: Ikke la min dustesetning om sivil status ødelegge tråden nå da. Beklager at jeg skrev om det. Fokuser på problemet mitt og vær så snill å gi meg "råd" eller noe. Jeg har vurdert psykolog på denne casen da den sliter meg ut. ← Ja hvorfor ikke prøve psykolog. Om ikke annet får du snakket ut om din frustrasjon, kanskje det alene hjelper.
Gjest Kaffomann Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Vel, det er få som mener du bør feie over svigermor hvis du vil beholde forholdet med hennes datter. Begynn med å tenke med det hodet som er mellom skuldrene, så går det sikkert bra.
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Vel, det er få som mener du bør feie over svigermor hvis du vil beholde forholdet med hennes datter. Begynn med å tenke med det hodet som er mellom skuldrene, så går det sikkert bra. ← Du fikk det sagt, og rådet var glimrende. Og det var måten det ble formidlet på også. Tror jeg detter av stolen... (unnskyld)
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Hurra...tusen takk for superseriøse svar. Beklager at jeg datt innom her og spurte meg til råds da.
Gjest Kaffomann Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 Hurra...tusen takk for superseriøse svar. Beklager at jeg datt innom her og spurte meg til råds da. ← Altså, hva du bør gjøre er i grunn ganske enkelt og innlysende. Du er da en voksen mann og skjønner det. Hvordan du skal klare å la være å holde deg unna, er helt umulig for oss å vite. Hvordan du skal fortrenge betattheten/forelskelsen/driftene/whatever, må du nesten finne ut av selv.
Sukkersøta Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 Hei Synd du ikke har fått noen seriøse svar her. Skulle gjerne gitt deg noen..men kommer ikke på noe..aldri vært borti noe sånt selv.. Synes egentlig du har fått veldig barnslige kommentarer...hånlige.....henge seg opp i det du skrev om fasade, bil osv. Det var jo ikke det som var poenget ditt... Du legger frem et problem...har en bare møkk til svar hvorfor ikke holde kjeft Lykke til håper du finner ut av det!
Gjest Gjest1 Skrevet 30. september 2006 #14 Skrevet 30. september 2006 Nei for all del. Jeg prøvde i hvert fall.
Vendie Skrevet 30. september 2006 #15 Skrevet 30. september 2006 (endret) For noen idiotkommentarer enkelte av dere skulle komme med da! Skjerpings! Ikke at jeg har så mye konstruktivt å komme med, men jeg synes man skal holde seg for god til å slenge ut sånne kommentarer når noen har et problem som de tydeligvis sliter med. Hjelpes... Dessuten trenger ikke svigermoren være eldre enn at hun er i 40-årene, hvis noen synes det skulle ha noe betydning. Endret 30. september 2006 av Vendie
Nelle Skrevet 30. september 2006 #16 Skrevet 30. september 2006 Gud for et dilemma. Jeg synes også det er veldig synd at du har fått så lite seriøse svar. Og jeg tipper det ikke er så enkelt som at du bare kan "unngå å møte henne på tomannshånd" eller "begynne å tenke med hodet" osv. Når slike følelser først er der, så er de der liksom... Av og til er den eneste måten å få sånne følelser vekk på bare å gjøre det, altså ha (guuud - jeg kan nesten ikke tro at jeg skriver dette) en geie med din svigermor. Men allikevel, det vil jo få så utrolig fatale konsekvenser for hele ditt liv -din kone, dine barn og alt. Er du forresten lykkelig sammen med din kone? Har dere det fint sammen seksuelt osv.? Tenner du på henne? Elsker du henne? Beundrer du henne? Forøvrig skjønner jeg godt greia med å tenne på noen (eller ha tanker om noen) som er en del eldre enn seg selv. Det er ganske mange menn som tenker på eldre kvinner. Jeg vet virkelig ikke hva du kan gjøre annet enn å gå i deg selv og forsøke å finne svarene der. Hva VIL du egentlig?
Gjest Kaffomann Skrevet 30. september 2006 #17 Skrevet 30. september 2006 Det "morsomme" er at de "seriøse" svarene hjalp trådstarter akkurat like mye som de andre.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #18 Skrevet 30. september 2006 Jeg kan ikke annet enn å lure litt på denne svigermoren som legger ann på svigersønnen sin. Syns nesten det er litt incestiøst. En ting er å ha en liten flørt på gang, men med svigermor.... Merker ikke de andre i familien denne greia mellomm dere? Var jeg deg ville jeg nok unngått svigermor så godt det lot seg gjøre. Hold deg unna henne så godt du kan, og de gangene dere må være i samme rom bør du anstrenge deg for å skru av svigermor-radaren din! Gjør det til en konkurranse med deg selv, se på det som en utfordring du kan vinne over, og berøm deg selv for hver gang du har vært sammen med henne uten at du har flørtet tilbake, sendt lange blikk osv. Og klarer du ikke komme over det, råder jeg deg til å bestemme deg for at dette skal være en fantasi som aldri, aldri blir prøvd ut. For konsekvensene er rett og slett ikke verdt det for noen av dere. Jeg tror det er noe av det verste som kunne skje i en familie, umulig å tilgi og umulig å reparere. De fleste i langvarige forhold opplever å bli betatt, sjarmert, forelsket og tiltrukket av andre. Det er helt normalt, og uten næring dør det ut av seg selv med tiden. Selv om det virker håpløst akkurat nå. Lykke til!
Helen Skrevet 30. september 2006 #19 Skrevet 30. september 2006 Noen liker mora, andre dattera mens andre igjen liker begge Du får feie over henne å bli ferdig med det. Tipper det går fort over hvis du får henne i sengehalmen, da blir det nok slutt på forelskesen tenker jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2006 #20 Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Men over til TS. Jeg er enig at om mulig prøve å redusere kontakten med svigermor. Og når dere møtes gjøre deg "kald" ved å holde maska, men være normalt vennlig, ikke noe mer. Det kan det hende du allerede er, men når man endrer holdning inni seg, merker det ofte overfor den det gjelder på en annen måte. Som om "noe" har forandra seg. Så kanskje det etterhvert brenner ut. Ellers om det er så mye hjelp i en psykolog. Du reagerer jo på noen på en "slik" måte og det er jo ingen sykdomstilstand. Jeg tror ikke psykologen kan få deg til å føle noe annet overfor svigermor. Endret 1. oktober 2006 av Veslejenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå