Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Jeg opplever stadig vekk å få høre at den og den personen er homo, og det har alle visst utenom meg. Men mine venner ser ut til å ha radar som plukker opp sånt med en gang, jeg er liksom alltid den eneste som blir overrasket. Ikke at det gjør meg noe om folk er homo, bortsett fra hvis jeg er interessert i vedkommende selv da Angående det siste, har et godt øye til en kollega av meg, men et par av de andre sier de tror han er homo. De innrømmer at de tror og ikke vet, men de pleier ofte ha rett. Hva er det de ser som ikke jeg ser?
ceca Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Vet ikke hva de ser jeg, for jeg ser ikke slikt. Men vet at mange homofile kan plukke ut en homofil i en mengde blandt mange hetero. Inviter kollegaen din på en cafe etter jobb eller no... om han er homo så kan han bli en veldig god venn, de er flotte mennesker , de som alle andre. Ceca
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Inviter kollegaen din på en cafe etter jobb eller no... om han er homo så kan han bli en veldig god venn, de er flotte mennesker , de som alle andre. ← Joa, men kjedelig med venner som du liker bedre enn de liker deg
ceca Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Skjønner den godt jeg, men hva om det er kun oppspinn ? Da finner du det ivertfall ut. Er han homo , så er det ingen ting du kan gjøre med det. Lar du være å gjøre noe(ta et intiativ), og senere hører han har fått seg dame - da angrer du sikkert. Ceca
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Hei, etter å ha jobbet i typiske homsemilijøer i over 10 år så har jeg utviklet en egen evne til å plukke de ut, og jeg har som regel altid rett. Det er faktisk mange pene menn som i første øyekast ikke virker som den typiske homsetypen, men som etter en stund avslører seg. Lykke til sier jeg bare, og ta det de sier med en klype salt. Men du vil fort finne ut hvor han står...
Gjest Fjellsippa Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Jeg tror nok ikke at de kan se det. Hvis de tipper på mange, vil de statistisk sett har rett noen ganger. Homofile er like forskjellig som alle andre. Hvorfor spør du ikke kollegaen din om det stemmer. Hvis det går rykter på arbeidsplassen er det trist at den det gjelder er den siste som får vite det.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Tror liksom ikke "er det sant at du er homo" er det beste sjekketrikset Har vært på kafe med han, men han er en sånn sosial fyr som ofte spiser lunsj ute med andre osv. Så vanskelig å vite om han legger noe mer i det. Han har mange jentevenner, men det er vel mange homofile som har det.
ceca Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Det er mange heterofile menn som har flere gode jentevenner Du får nok bare "snoke" litt til rundt ! Kanskje noen vet om han har hatt en kjæreste... Ellers kan du si til han at du liker han godt, og så får du nok et svar på det. Ceca
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Ja, jeg tror jeg har en slik "radar" lol. Det er vanskelig å forklare men det er en naturlig kontakt (ikke flørt) som mangler, manglende vibber kanskje? Det viser seg ofte i ettertid at jeg har rett når jeg har antatt at noen var homofil.
~white lady~ Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Ja, det er som regel lett å se om en mann er homofil. De kler seg som regel penere og mer trendy enn mannen i gata, er alltid kul på håret, og ofte går de i stramme klær. Og så har mange (I oslo, iallefall) en egen måte å snakke på, og sånne utrykk som: "Næmmen, heeei vennen!" f.eks, og mange har den der knekken i håndleddet Dere har vel sett Gay Army? :-D
animelona Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Tror liksom ikke "er det sant at du er homo" er det beste sjekketrikset Har vært på kafe med han, men han er en sånn sosial fyr som ofte spiser lunsj ute med andre osv. Så vanskelig å vite om han legger noe mer i det. Han har mange jentevenner, men det er vel mange homofile som har det. ← Det at han har mange jentevenner trenger jo ikke bety noe tror jeg. Jeg har iallefall mange guttevenner, men er hetro for det om!
animelona Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Litt off topic dette her, men er det noen som har lagt merke til at mange homofile lesper (når de snakker altså)? Har en bekjent som er homo og har kjent han siden vi var små og han har aldri lespa før, men etter at han flyttet til Oslo så har han begynt å lespe...
Gjest Fruktfat Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Ja, det er som regel lett å se om en mann er homofil. De kler seg som regel penere og mer trendy enn mannen i gata, er alltid kul på håret, og ofte går de i stramme klær. Og så har mange (I oslo, iallefall) en egen måte å snakke på, og sånne utrykk som: "Næmmen, heeei vennen!" f.eks, og mange har den der knekken i håndleddet ← ikke alltid sant det der, gitt! en av mine beste venner er homo, ikke noe av det der stemmer på ham, bortsett fra det med håret; han er frisør. han har et par "gode venner", ingen av de er heller så femi-homo som det du beskriver.
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har gay-dar! Det er oftest noe med kroppsføringen eller mimikken, hvis de ikke røper seg ved klesstilen eller måten å snakke på. Man MÅ ha det som singel jente hvis man bor i Amsterdam hvor 1 av 6 (i følge de hetero) eller 1 av 4 (i følge de homofile) er homo. Men jeg skal ikke påstå at jeg kan se det på alle... Jo mer utadvente de er, jo lettere er det å se om de er homo eller hetero. De som er stille og beskjedne er det mindre forskjell på.
~white lady~ Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 ikke alltid sant det der, gitt! en av mine beste venner er homo, ikke noe av det der stemmer på ham, bortsett fra det med håret; han er frisør. han har et par "gode venner", ingen av de er heller så femi-homo som det du beskriver. ← Nei, det er sant at ikke alle er sånn. Kjenner et par homofile selv, og en en av de ville nok av mange blitt oppfattet som ganske "streit". Man merker det først mår man blir kjent med han Og så har vi ytterkanten; jeg vet om en som elsker å gå på stiletthæler en vanlig onsdag! Bare koselig det, synes jeg ! og Animelona: Ja, det er mange som begynner å "lespe" som du skrev, når de kommer til oslo. Det er sånn det er her, og det er vel en måte å "føle seg hjemme i sin gruppe" på. Pluss at andre homofile sannsynligvis tar lettere kontakt.
Gjest Very Victoria Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har en velutviklet Gaydar og blir alltid forbauset over venninner som ikke ser at noen er homofile.
Elbereth Skrevet 4. oktober 2006 #17 Skrevet 4. oktober 2006 Vet ikke hvor velutviklet radaren min er, men jeg pleier å oppfatte en del ting med folk som andre ikke legger merke til. De som jeg kjenner som er homo, er ikke alle så superfeminine, men de har noe udefinerbart som gjør at man kan plassere dem. Takk og lov at ikke alle homser må være sånn som på homsepatruljen, de gutta synes jeg blir litt kunstige.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 Dere som ser at folk er homofile, har ikke dere da mye tilfelles med de? Litt sånn "it takes one to know one?. Jeg kan ikke plukke ut hvem som er homfil utifra en kort observasjon, med mindre det er den sterotype femi-skrulle homsen.
Nelle Skrevet 5. oktober 2006 #19 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har en enorm homseradar. Flere ganger har jeg visst at en gutt er homse før han har visst det helt selv. Aner ikke hva det er, jeg bare vet det.
Elbereth Skrevet 5. oktober 2006 #20 Skrevet 5. oktober 2006 He he, har et par kamerater som jeg er helt sikker på er homo, men de har bare ikke oppdaget det selv. Han ene er så til de grader feminin at folk som treffer ham for første gang er sikre på at han er homo. Han er gift, men det tok ca 10 år fra han ble sammen med dama til han endelig ville gifte seg og flytte sammen med henne. Kona er til gjengjeld utrolig maskulin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå