Gå til innhold

Piercing i NAVLEN ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg kunne egentlig tenke meg en piercing i navlen jeg ..men har hørt så mye negativt om det.

Kan noen dele erfaringer med meg ?

Og hva synes dere om piercing i navlen?

Hva slags piercing har du i navlen (ring eller annet)?

Smerter underveis og etterpå, betennelser, gror det sakte?

hilsen en liten pyse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg har piercing i navlen, og har planlagt å ta flere etterhvert. Har to fra før.

Piercingen i navlen kjente jeg ikke at han tok, men det var kanskje fordi jeg hadde VELDIG tynn hud på magen på den tiden. Jeg vet ikke.. Kjente i hvert fall INGENTING! Verken da eller etterpå. Den er veldig stilig. Når du tar den i, får du valget mellom ring og bolt - men anbefales bolt de første mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ring i navlen. Byttet etterhvert ringen ut med en sånn banansak med en lilla stein. Men etter omtrent 1 år mistet jeg kulen i dusjen og måtte ta ut banansaken. Da ble hullet betent og grodde igjen på 2 dager.

Så jeg har gitt opp piercinger. Tror ikke det er så bra å ha huller her og der. Men er du meget nøye med å holde det rent så kan det sikkert gå bra og.

Jeg syns det gjorde ganske vondt i det nålen ble stukket igjennom, men det var også kun det som gjorde vondt.

Men å ligge på magen var ganske uaktuelt i ukene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har piercing i navelen. Den tok jeg for snart 4 år siden. Jeg tok det på Rusty Nedle i Tønsberg. Der var det veldig nøye og hygieniske.

Jeg fikk informasjon på forhånd hvordan han skulle gjøre det og han valgte åssen ring jeg skulle ha. Han rådet meg til å ta ring først, pga at det er lettere å komme til å rense den skikkelig.

Under utførelsen hvor jeg lå på ryggen og fikk besjed om å puste godt, stakk han nålen fort igjennom med ringen på. Jeg hadde psyket meg opp til dette og var sikker på at det skulle gjøre vondt, men nei jeg kjente ingenting :) Mulig jeg var heldig, ei annen jeg kjente sa at hun hadde så seigt mageskinn så de slet med å få nåla igjennom. Hun syns det var vondt .Hun tok det et annet sted enn meg da, og der ble hun rådet til å ta bolt først.

Jeg har vært nøye hele tiden å renset og har ikke plukket å tatt på den,det er fy,fy pga bekterier og betennelser og slik. Jeg hadde denne ringen i noen år, og byttet til bolt i sommer.

Jeg har kun opplevd litt betennelse en gang, pga jeg hadde på meg en catsuit og det ble noe friksjon ,men vet ikke hvorfor jeg fikk betennelse, det gjorde vondt det. Bare å komme bort i smykket. Da smurte jeg på Bivoks og siden har jeg aldri fått betennelse mer og betennelsen gikk ned med en gang.

Nå har jeg vært heldig for jeg har heller ikke opplevd at kroppen har frastøtta piercingen heller. Du vet ikke på forhånd hvordan du vil reagere, det visste ikke jeg heller. Men jeg angrer ikke på at jeg tok piercing i magen. Tror jeg betalte 5-600 kr.

Skal du ha ring i navelen så gjør det ikke selv eller la venner gjøre det, er verdt de pengene å gå til et piercingstudio så blir det gjort ordentlig. Og du sparer deg selv for mye dritt senere.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to piercinger i navlen. Skal ha fire, altså, nå har jeg en oppe og en nede, så skal jeg ta to på hver sin side på "siden" av navlen. ;)

Den første merket jeg ingenting av. Den øverste.

Men den nederste merket jeg stikket. Det er snakk om et halvt sekund, no big deal. :)

Jeg mener ikke noe "negativt" med det. Men det er de fleste "fjortis-bertene" som går rundt med piercing i navlen. Det mener jeg er litt "slit".

I den øverste har jeg en barbell, og en ring i den nederste. Den nederste har hatt veeeeldig treig grotid! Verket i hytt og pine. Men jeg prøvde noe lavendel-te,- og det funket! :D

Du tar piercingen fordi DU liker det, ikke hva andre mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venninner med piercing i navlen, og de opplevde det veldig forskjellig. Ei syns det var sååå vondt mens en annen nesten ikke kjente det- kommer an på hvor tykk huden din er (altså- ikke om du er tynn eller ikke men..) To av venninnene mine ble anbefalt ring for lettere å rense, hun siste tok bolt. Ei av dem med ring fikk betennelse pga bukser som gnudde imot- ikke lurt, så hun måtte ta den ut og fikk et lite arr. De andre to har det gått bra med så vidt jeg vet.

Er jo en viss fjortiss-faktor ved det da, men er helt opp til deg om du ønsker det eller ikke. Husk bare at det er ikke "bare å rense, så går det bra" for det er umulig å si hvordan kroppen din vil reagere på den. Men joda- hjelper selvsagt mye å rense mye.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene:-)

Blir litt betenkt på jeg inrømme.......må nok overveies svært nøye dette her ja............ :-?

Men det er jo stilig da ......*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min piercing i navlen i snart ett år, men frykter at kroppen støter den fra seg. Den kommer lenger og lenger ut...

Gjorde ikke noe vondt, var bare litt ømt etterpå( å ta hull i ørene er MYE vondere...) Verker litt av og til, men jeg er ikke så veldig flink til å rense...

Angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere, da ALLE har det nå. Blir ikke like kult da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å tråkke noen på tærne, men...... er ikke piercing veldig UT nå?? Trodde det skulle være rent og pent for tiden, jeg...

Ikke at jeg mener at man skal følge alle trender, altså, men jeg er i hvertfall personlig veldig glad for at jeg aldri tok piercing og i hvertfall tatoveringer. Kjedelig å ha sånne kinesiske tegn på kroppen nå lenge etter at det ble skikkelig oppbrukt.... Men det er min mening, da. Skulle jeg tatt tatovering, skulle det i så fall være noe som ikke er trendy akkurat der og da. Men jeg lar det nok være - både jeg og sambo synes tatoveringer (og piercing) er lite flatterende.

Oi, det ble visst ikke bare om piercing, dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har hatt piercing i navlen i snart 3 år nå, og har ikke hatt noe problemer med den. Synes ikke det var særlig vondt å ta den, men det gjorde jo litt vondt etterpå da. Det er kjempeviktig å være flink til å rense, infeksjon er noe dritt!

Jeg tok barbell selv om han i piercingstudioet anbefalte ring, og det gikk greit det. Etter de tre første månedene byttet jeg til en barbell med lyseblå sten i hver ende, og den liker jeg så godt at jeg har den ennå.

Før du bestemmer deg er det viktig at du tenker over om du virkelig vil, dette er noe du gjør for deg selv, ikke for andre fordi det er hipt og kult og whatever. Jeg er ikke typen som springer rundt og viser fram magen, det er stort sett bare kjæresten min som ser den, men jeg liker tanken på at den er der. Har ikke angret et sekund og har lyst til å ha den der alltid!

Lykke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan det ser ut når man tar bort ringen jeg? Ser det stygt ut da, arr og slikt?

Vil også tro at det er ubehagelig en periode - for navlen er jo et sted der man lett kommer borti.

Hm ..må overveies nøye. Har ikke lyst på fordi det er in for tiden (eller var det på vei ut?) ...men jeg synes det er dekorativt ..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Det er jeg som var gjesten over, ble visst logget ut....

Når jeg tar ut piercingen er det litt "arrete" rundt hullet, men jeg synes ikke det ser ille ut, tror ingen andre enn meg ville lagt merke til det. Dersom jeg hadde tatt ut barbellen for godt ville vel arret bare blitt en liten prikk.

Den først tiden var det ubehagelig når kanten på jeansen "gnagde" i magen, men har de siste årene stort sett brukt bukser med lavt liv så det har ikke vært noe problem. Har merket at det kan bli litt sårt hvis jeg går med klær som strammer over navlen en hel dag, men det gjør jeg sjelden...

Enig i at det er dekorativt! Og kjæresten min liker den veldig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra!

Jeg tok ut piercingen for to år siden og hullet har enda ikke grodd. Hadde ingen plager med den underveis, annet enn at buksene gnagde litt på den i begynnelsen.

MEN.... etter at jeg var gravid for ett år siden har arret blitt direkte stygt!!! Den er liksom helt sammensnurpet og det er blitt noen "striper" rundt. Har ikke et eneste strekkmerke ellers på magen eller noe løs-skinn, men altså dette GRUSOMME piercing.merket! : :kjempesinna:

Det var ganske vondt å få satt piercingen, men det betyr vel at jeg har seigt mageskinn. :blunke:

Tok den på et profesjonelt sted hvor de er veldig nøye med rensligheten. Det er alfa og omega!

Jeg ville nok aldri tatt piercing om jeg hadde visst at den skulle bli så stygg etter et svangerskap!!!

Lykke til!

Hilsen Huldra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har piercing i navelen, har hatt den i to år. Det spiller ingen rolle for meg hvor mange som har det, og hvem som har det. Synes det er kjempefint jeg. :D

Har seks - syv forskjellige "bananer" jeg bruker. Passer på å kjøpe smykker i England hver gang jeg er der. Koster bare en brøkdel av hva det koster i Norge. :-?

Har ikke hatt noen problemer med betennelser selv om jeg ikke er flink til å rense. Kan gå uten smykke i flere dager hvis jeg vil det uten at det gjør noe. Hullet synes nesten ikke når jeg tar ut smykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke arret blir så ille om du tar piercingen ut frivillig, men dersom du får en infeksjon eller betennelse kan resultatet etterpå bli mindre fint...Men huff- skal ikke skremme deg så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fin gullstav i min.

Har seigt mageskinn så det gjorde vont å ta den for 4 år siden.Hatt litt betennelse en gang.Ellers ingen problemer.

Hatt ute staven 3 dager en gang og da hadde d allerede begynt å gro.

Har du fin mage så vis den frem,gjerne m pynt i.

Tar du hull i navlen må du ikke ha belte osv.som gneger på navlen,for da får du garantert betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også piercing i navelen! Akkurat nå har jeg i en sølv banana-barbell med en stjerne i den enden som er inne i navlehullet. Når jeg tok den for 3 år siden ble det først satt i en lang banana-barbell for at det skulle være plass til opphovning og rensing. Alle piercingene mine har jeg renset med varmt sterilt fysiologisk saltvann og jeg har ikke hatt noen problemer. Jeg var litt i tvil før jeg tok den, fordi det var så "fjortis" men jeg har ikke angret, og den dagen jeg gjør det tar jeg den bare ut. Synes det er veldig dekorativt med piercing i navelen men synes ikke det er så veldig kult på de som går med topper som er så korte at hele magan synes, det blir liksom litt for mye SE HER DA, SE PÅ PIERCINGEN MIN!!!!

Om det er vondt eller ikke tror jeg har masse å si angående den som utfører det, hvor dreven den er, hvis det blir litt plundring med å få i smykket vil det være vondt (det har jeg erfart, vondere å sette i smykket enn selve stikket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvordan du behandler "hullet" som skal gro igjen, legen min anbefalte meg å ha en plasterbit over det slik at det skulle gro finere, og det gjorde det. Har ingen merker uten på, men inni navlen er det ett lite arr.

Jeg må ærlig innrømme jeg ble lei av piercingen min etter 2 år, men jeg har som vane for å bli lei av ting fort.

Stikket gjorde ikke vondt, men jeg vil ikke anbefale noen å ta hull selv, siden det finnes mange nerver rundt navlen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har piercing i navlen, ring. Det stakk litt, men det var ikke vondt lenger da han satte inn ringen... Jeg har ikke hatt noe problemer, men jeg har renset morgen og kveld og i tillegg brukt urteolje på såret for å få det til å gro bedre. Det tok laaaang tid før det grodde og å ligge på magen den første uken var ikke aktuellt. Jeg angrer ikke!

Lykke til med avgjørelsen!

PS: Ble jo mobbet på jobben da jeg tok den, "du og alle fjortisene" (jeg er jo snart tredve nå....) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...