Gå til innhold

Frustert nybegynner på Mac...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp anskaffet min første Mac, uten noengang å ha brukt annet enn PC tidligere, og ettersom jeg er ganske grønn på data, går det jo ikke akkurat knirkefritt for seg. (Dere som vil lage en fem siders diskusjon om hva som er best av Mac og PC, kan gå et annet sted.) Det problemet som er mest aktuelt for tiden, er at jeg ikke får til å spille av TV-klipp. Meldingen som kommer opp, er at jeg må ha en eller annen plug-in-modul, samt en link til en nettside med Media Player. Jeg har gått til siden det linkes til, og lastet ned Media Player for Mac - husker ikke hva den heter, og sitter på en annen maskin nå - men jeg får bare beskjed om at programmet ikke kan åpnes. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, er ikke ekspert på noen måte siden jeg også nettopp har "gått over", men da jeg prøvde å spille av et videoklipp i går så gikk det greit med Quick Time Player. Er den aktivert hos deg?

(Sikkert dumt spørsmål.)

Skrevet

Prøver å laste ned Quick Time player, håper det hjelper...

Skrevet

Det funker ikke hos meg heller, men på mac bruker man quicktimeplayer :)

Så det er det du må ha..

Hvilken mac har du ?

For på de fleste er det installert fra før :)

Skrevet

Jeg er en sånn som strengt tatt ikke burde hatt lov til å ha datamaskin...

Skrevet
Det funker ikke hos meg heller, men på mac bruker man quicktimeplayer :)

Så det er det du må ha..

Hvilken mac har du ?

For på de fleste er det installert fra før :)

Jeg har MacBook. Det står et ikon med Quick Time nede på displayet, så det er visst installert, men...

Skrevet

"installeringen var vellykket" står det, og nå skal den ta omstart.

Skrevet
:sur: "Safari finner ikke internett-pluginmodulen"
Skrevet

Hva er den ***** pluginmodulen for noe?

Skrevet

Uendelig kø på supportlinjen, for ikke å snakke om den stygge musikken..... :frustrert:

Gjest Kaffomann
Skrevet

Avinstallerte du Windows Media Player før du installerte flip4mac (eller hva det heter)?

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke. Supportmannen mente at kanskje det rett og slett er noe som er inkompatibelt, slik at jeg ikke kan spille klipp fra f.ex NRK på Mac?

Gjest Kaffomann
Skrevet

Søkte litt på mac1.no/forum. Det virker som flere har problemer med Nrk.

I grunn ganske utrolig at en statskanal bruker Windows media format. På en annen side er vel ikke Apple så mye bedre når det gjelder sære codecer og DRM.

Skrevet

Det er en mager trøst at det ikke bare er meg... Enig i at det er ganske utrolig, ja.

Skrevet

Hei! Jeg er også helt ny Mac-bruker. Måtte ringe support og fikk tips om å gå inn på www.apple.com/support/switch101 siden jeg bare har brukt pc tidligere.

Skal være mange gode tips for en ny Mac-bruker der :)

Lykke til!

Skrevet

på min mac er det hjelpe funksjon for de som har brukt pc før.

Og der forklarer de kjempe greit hva det heter/er på mac som det var på pc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...