Gabriella Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Jeg har nettopp anskaffet min første Mac, uten noengang å ha brukt annet enn PC tidligere, og ettersom jeg er ganske grønn på data, går det jo ikke akkurat knirkefritt for seg. (Dere som vil lage en fem siders diskusjon om hva som er best av Mac og PC, kan gå et annet sted.) Det problemet som er mest aktuelt for tiden, er at jeg ikke får til å spille av TV-klipp. Meldingen som kommer opp, er at jeg må ha en eller annen plug-in-modul, samt en link til en nettside med Media Player. Jeg har gått til siden det linkes til, og lastet ned Media Player for Mac - husker ikke hva den heter, og sitter på en annen maskin nå - men jeg får bare beskjed om at programmet ikke kan åpnes. Hva gjør jeg?
Cata Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Hm, er ikke ekspert på noen måte siden jeg også nettopp har "gått over", men da jeg prøvde å spille av et videoklipp i går så gikk det greit med Quick Time Player. Er den aktivert hos deg? (Sikkert dumt spørsmål.)
Gjest ArneP Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Last ned flip4mac, denne gjør det mulig å spille av film i micirosoft-formater på mac. http://www.microsoft.com/windows/windowsme...components.mspx
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2006 Prøver å laste ned Quick Time player, håper det hjelper...
Gjest Tweek Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Det funker ikke hos meg heller, men på mac bruker man quicktimeplayer Så det er det du må ha.. Hvilken mac har du ? For på de fleste er det installert fra før
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2006 Jeg er en sånn som strengt tatt ikke burde hatt lov til å ha datamaskin...
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2006 Det funker ikke hos meg heller, men på mac bruker man quicktimeplayer Så det er det du må ha.. Hvilken mac har du ? For på de fleste er det installert fra før ← Jeg har MacBook. Det står et ikon med Quick Time nede på displayet, så det er visst installert, men...
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2006 "installeringen var vellykket" står det, og nå skal den ta omstart.
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2006 "Safari finner ikke internett-pluginmodulen"
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2006 Prøver flip4mac- tingen...
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 30. september 2006 Hva er den ***** pluginmodulen for noe?
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 30. september 2006 Uendelig kø på supportlinjen, for ikke å snakke om den stygge musikken.....
Gjest Kaffomann Skrevet 30. september 2006 #15 Skrevet 30. september 2006 Avinstallerte du Windows Media Player før du installerte flip4mac (eller hva det heter)?
Gabriella Skrevet 30. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 30. september 2006 Nei, det gjorde jeg ikke. Supportmannen mente at kanskje det rett og slett er noe som er inkompatibelt, slik at jeg ikke kan spille klipp fra f.ex NRK på Mac?
Gjest Kaffomann Skrevet 30. september 2006 #17 Skrevet 30. september 2006 Søkte litt på mac1.no/forum. Det virker som flere har problemer med Nrk. I grunn ganske utrolig at en statskanal bruker Windows media format. På en annen side er vel ikke Apple så mye bedre når det gjelder sære codecer og DRM.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2006 #18 Skrevet 30. september 2006 Det er en mager trøst at det ikke bare er meg... Enig i at det er ganske utrolig, ja.
flowerpower Skrevet 30. september 2006 #19 Skrevet 30. september 2006 Hei! Jeg er også helt ny Mac-bruker. Måtte ringe support og fikk tips om å gå inn på www.apple.com/support/switch101 siden jeg bare har brukt pc tidligere. Skal være mange gode tips for en ny Mac-bruker der Lykke til!
Gjest Tweek Skrevet 30. september 2006 #20 Skrevet 30. september 2006 på min mac er det hjelpe funksjon for de som har brukt pc før. Og der forklarer de kjempe greit hva det heter/er på mac som det var på pc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå