Gå til innhold

Svart kjole

Gjest Ylva Virvla

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk selvfølgelig i helsvart kjole i min søsters bryllup. Hun falt om halsen på meg og syns det var dritkult. For henne var det viktigste at folk kom som seg selv, isteden for noen utspjåka høner som gjorde sitt beste for å tilfredsstille andres forventninger. Noen av de andre var sågar kledt i hullete olabukser, mens hun selv hadde en opprevet, gammelrosa kjole på seg.

Akkurat slik vil jeg at mitt bryllup skal bli også. Individuelt og personlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En svart kjole mener jeg bør være greit å ha i bryllup, men ha gjerne noen fargede detaljer til. Kanskje ha en annen farge på veska???

Skrevet

Kommer ikke til å bry meg, selv om det er stor sjanse for at jeg kommer til å gifte meg i enten svart eller burgunder kjole.(Er det ikke noe med at man ikke skal være “likt” kledd bruden?)

Skrevet (endret)
Kommer ikke til å bry meg, selv om det er stor sjanse for at jeg kommer til å gifte meg i enten svart eller burgunder kjole.(Er det ikke noe med at man ikke skal være “likt” kledd bruden?)

Hvis du gifter sg i en såpass spesiell kjole og ikke ønsker at noen skal være lik deg ville jeg skrevet på invitasjonen (eller sørget for at folk visste på anne vis).

Jeg kom i et bryllup i en lang, baby-rosa kjole....bruden hadde beige/brun kjole...nesten mørkere enn min og den var ikke noe brudete.....hun hadde heller ikke slør,tiara eller stor blomsterbukett...(bare en bitteliten)..jeg følte nesten at jeg hadde pyntet meg mere enn henne og selvom jeg tror ingen andre tenkte over det føltes det nesten litt ekkelt....jeg skulle ønske jeg hadde visst at bryllupet var såpass "casual" for da kunne jeg hatt på meg noe mindre pyntet også...

Endret av *Emma*
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Dette ble vanskelig. :( De fleste mener det er greit, men en betydelig andel mener at det ikke er det.

Kjolen er helt nydelig og jeg har aldri fått brukt den før.

Skrevet

Syns det ser ut som de fleste syns det er greit om du har en annen farge på tilbehøret jeg :) (Men jeg har ikke talt svarene da ;) )

Skrevet

Jeg syns du skal høre med brudeparet. Antagelig bryr de seg ikke. Men dersom de ikke vil at man bruker svart i deres bryllup, må du respektere det, syns jeg.

Og som andre har sagt - finn sko, veske og sjal i en annen mer livlig farge.

Og for ordens skyld - sandaler i noe annet enn sommerbryllup er verre enn svart kjole ;)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet
Syns det ser ut som de fleste syns det er greit om du har en annen farge på tilbehøret jeg :) (Men jeg har ikke talt svarene da ;) )

det var pollen jeg refererte til.

Skrevet
det var pollen jeg refererte til.

Sorry....så ikke på pollen...bare svarene..nå har jeg stemt og så da har du en til "på riktig side" ;)

Skrevet
Jeg har en svart kjole som jeg godt kan tenke meg å bruke i bryllupet jeg snart skal i. Den er i silke, og har store rosetter som løfter deler av stoffet opp slik at det henger i buer rundt leggene. Den ser absolutt ikke ut som en sørgekjole, men en fest- eller aftenkjole.

Bryllupet er i oktober, altså er det et høstbryllup.

Jeg kommer til å ha svarte, høyhælte sandaler og en svart, liten veske til. Men jeg tenkte jeg kunne finne et sjal i en annen farge og bruke det i kirken. Kåpen min er kremgul med svarte bånd rundt livet, den nederste kanten og ermene.

Tja, både ja og nei, synes jeg. Mitt utgangspunkt er at ingen av gjestene bør kle seg på en måte som tar oppmerksomheten bort fra brudeparet. Hvis svart kjole ikke virker særlig oppsiktsvekkende i forhold til bruden, da er det vel helt greit. Men hvis du vet at det vil vekke oppmerksomhet, da ville jeg nok ha frarådet. Vel, det går jo alltids an å snakke med brudefolket og høre hva de synes. Det er deres bryllup. Med unntak av vigsler og andre ansatte, er alle andre gjester og invitert. Det er jo vanlig at vertskapet stråler mest i slike sammenhenger, he he ... :-) Man bør i alle fall passe på ikke å gjøre noe som tar oppmerksomheten fra bruden eller brudgom.

Skrevet
Hvis du gifter sg i en såpass spesiell kjole og ikke ønsker at noen skal være lik deg ville jeg skrevet på invitasjonen (eller sørget for at folk visste på anne vis).

Jeg kom i et bryllup i en lang, baby-rosa kjole....bruden hadde beige/brun kjole...nesten mørkere enn min og den var ikke noe brudete.....hun hadde heller ikke slør,tiara eller stor blomsterbukett...(bare en bitteliten)..jeg følte nesten at jeg hadde pyntet meg mere enn henne og selvom jeg tror ingen andre tenkte over det føltes det nesten litt ekkelt....jeg skulle ønske jeg hadde visst at bryllupet var såpass "casual" for da kunne jeg hatt på meg noe mindre pyntet også...

Pyntet kommer den nok til å være, og såpass "sær" som jeg er tror jeg neppe det blir noe annet enn fargene som krasjer.

Men jeg skal være obs på å gi beskjed, selv om jeg tror de fleste vet sånn ca hvor landet ligger i utgangspunktet :ler:

Skrevet

Hør med brudeparet!

En av gjestene våre spurte om hun kunne ha svart kjole. Selvfølgelig var det greit :)

Skrevet
Dette ble vanskelig. :( De fleste mener det er greit, men en betydelig andel mener at det ikke er det.

Kjolen er helt nydelig og jeg har aldri fått brukt den før.

Jeg er en av de som svarte at jeg ville reagert, og jeg har reagert på svart kjole i bryllup. Men, jeg har jo hverken sagt eller gitt intrykk for det til noen (bortsett fra til forloveden min i bilen hjem, og da for å spørre hva han syntes). Så spørsmålet er om du bryr deg om hva fremmede mennesker tenker om deg i sitt stille sinn. Jeg tror ikke noen av de jeg så i svart kjole, lider noen som helst nød av at jeg reagerte på det. Den eneste du burde bry deg om hva synes er bruden, og henne kan du helt sikkert spørre selv.

Skrevet
Man bør i alle fall passe på ikke å gjøre noe som tar oppmerksomheten fra bruden eller brudgom.

Det er det jeg også tenker. Ser for meg et ultratradisjonelt bryllup hvor alt og alle er i lyserosa og beige, så står det plutselig en svartkledd kvinne der midt i pastell-helvetet. Hadde nok stukket deg litt for mye ut da kanskje.

Men dersom det er en mer moderne stil over det hele, så skulle det vel gå greit :) Er bare å spør bruden det!

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Bryllupet var i går.

Jeg safet og gikk i bunad. Bunad var en del av dresskoden.

Angret på det. Ble for varmt. Og det var langt mellom dem som ikke hadde svart kjole.

Skrevet

jeg giftet meg selv i en burgunder kjole, og har også hatt svart kjole i andres bryllup. men, da hadde jeg knall rosa veske med perler, og knall rosa sjal, og sorte sandaler. stilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...